بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران با هیچ پیش‌شرطی درباره "ژنو 2" موافقت نکرده است‌/ تکذیب قبول پیش‌شرط از سوی وزیر امور خارجه

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت سازمان ملل متحد از ایران برای حضور در ژنو 2 گفت‌:‌ ایران هیچ پیش‌شرطی را برای شرکت در این اجلاس نپذیرفته است.

"علاءالدین بروجردی" نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دعوت رسمی بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو2 اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 هیچ گونه پیش شرطی را نپذیرفته است.

وی ادامه داد‌: محمد جواد ظریف‌؛ وزیر امور خاجه کشورمان نیز تمامی شایعات مبنی بر پذیرفتن هرگونه پیش شرط از سوی جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی صحبت‌های بان‌کی‌مون را ناشی از فشار امریکایی‌ها دانست و افزود‌:‌این صحبت‌ها که ایران تشکیل دولت انتقالی در سوریه را پذیرفته است کاملا غلط بوده و نتیجه فشارهای امریکا بر سازمان ملل متحد است.

بروجردی با تاکید بر مواضع قبلی جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوریه خاطرنشان کرد‌:‌ مواضع جمهوری اسلامی ایارن هیچ تغییری نیافته و همچنان پا برجا است و جمهوری اسلامی ایران آماده حضور در ژنو2 بدون هرگونه پیش شرطی است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اظهارات بان‌کی‌مون مبنی بر پذیرفته شدن روی کار آمدن دولت انتقالی در سوریه، ایران در این اجلاس شرکت خواهد کرد یا خیر؟‌" گفت‌:‌ حضور ایران بدون هرگونه پیش‌شرطی در ژنو 2 صورت خواهد پذیرفت و ایران به هیچ وجه حاضر به پذیرفتن هرگونه پیش شرطی نخواهد بود.

گفتی است‌،‌ صبح امروز بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد خبر از دعوت رسمی ایران برای شرکت در اجلاس ژنو2 به منظور حل مشکلات داخلی سوریه داد و با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت‌:‌من و ظریف توافق کرده‌ایم که هدف اصلی از نشست ژنو2 تشکیل دولت انتقالی در سوریه است.

وی ادامه داد‌:ظریف گفته است که ایران نیز مانند تمام کشورهای دعوت شده این موضوع را درک می‌کند که اساس مذاکرات اجرای کامل بیانیه ژنو یک است.

این اداعاهای دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی است که رئیس کمیسیون امنیت ملی خبر از تکذیب رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار