دبیر انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی:

میزان خطای آزمایشگاه‌ها در ایران کمتر از 3 درصد است

میزان مجاز خطای آزمایشگاهی در کشور‌های آمریکایی اروپایی 3 درصد است که در ایران کمتر از این میزان است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محمد جواد غروی، متخصص علوم آزمایشگاهی در نشست خبری انجمن انجمن‌های علوم آزمایشگاهی گفت: در وزارت بهداشت کمیته‌ای مختلف از کشوری وجود دارد که توسط همین کمیته‌ علمی و بهداشت اعلام و به دانشگاه‌ها صلاحیت آزمایشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود که همچنین فرهنگستان‌های پزشکی نیز آزمایشات غربالگری نیز لازم است.

وی گفت: از آنجایی که خطای آزمایشگاهی وجود دارد و متاسفانه آمار این خطا‌ها بالاست ولی از نظر من وجود هر خطایی مجاز نیست بلکه ممکن است خطایی صورت گیرد و نباید هیچ آزمایشگاهی خطایی داشته باشد.

وی گفت: غربی‌ها که 3 درصد خطا را قابل قبول می‌دانند و متوسط خطا در ایران نیز از کمتر از این درصد است.

غروی اظهار داشت: از میزان پنج هزار و صد و سی آزمایشگاهی که در کشور هستند، باید سالیانه در چهار تستی که توسط انجمن‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های بیمه گر و... دارند، شرکت کنند.

تعامل سازمان بیمه‌گر با آزمایشگاه‌ها بیشتر شود

دبیر انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی در خصوص ارتباط آزمایشگاه‌ها و بیمه افزود: نحوه نظارت بر آزمایشگاه‌ها توسط وزارت بهداشت و سپس آزمایشگاه مرجع سلامت صورت می‌گیرد و ارتباط آزمایشگاه‌ها با سازمان‌های بیمه گر در سال‌های گذشته علمی نبوده است و باید در سال‌های آینده این ارتباط ارتقا پیدا کند.

وی اظهار داشت: حدود پانزده سالی است که تبدیل وضعیت شده و تقریبا سازمان‌های بیمه‌گر جایگاه تعیین شده‌ای در خصوص ارتباط این دو حوزه دارند و سازمان‌های بیمه گر از حیطه خود فراتر نمی‌روند و مشکل با سازمان‌های بیمه گر از طرفی هر چقدر که رعایت شده باشد، به نحو خوبی پیش رفته به طوری که باید در کار آمدی خود تجدید نظر کنند و پول که اهرم اقتصادی است را به بخش درمانی در حیطه آزمایشگاهی قرار بدهند.

وی گفت: اگر سازمان‌های بیمه گر دین های خود را تا دو ماه پرداخت کنند و به هشت تا ده ماه کشیده و سیستم اقتصاد آزمایشگاه را فلج نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: سازمان‌های بیمه‌گر باید نظارت تعامل و تعهدات خود را صادقانه اجرایی کنند.


بزرگترین مانع در کشور روش نوین نظام پرداختی است

وی گفت: بزرگ ترین مانع در کشور رشد تکنولوژی و استفاده از ابزار پیشرفته است و با توجه به این‌که 90 درصد مردم بیمه هستند و پرداخت توسط مردم است، مانع بزرگی برای پیشرفت در آزمایشگاه‌ها داریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: آزمایشگاه ، خطا ، بیمه ، اهرم ، پول ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار