مهمترین رویدادهای قضایی در فرودین ماه 92/

از اتمام حجت رئیس دستگاه قضا با کاندیداهای ریاست جمهوری تا تعقيب "مهرگان اميرخسروی" از سوي اينترپل

از نامه اعتراض خانواده شهداي هسته‌اي به اوباما، تعيين تكليف كانديداها از سوي دادستان تهران، تبعات كاهش بودجه ديه بيت‌المال، ‌قرار گرفتن نام مهرگان اميرخسروي در ليست اينترپل، ماحصل جلسه مسئولان عالي قضايي و ...از مهمترین خبرهای فرودین ماه سال 1392 بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ فرودین سال گذشته با وجود ایام تعطیل، دستگاه قضايي كشور دستخوش خبرهاي مختلف بود.

**طي سال‌هاي اخير چندين نفر از دانشمندان هسته‌اي كشورمان توسط عوامل تروريستي به شهادت رسيدند و از آن زمان تا امروز، ايران همچنان مساله حقوقي اين ترورها را پيگيري مي‌كند، در فروردین سال گذشته خانواده شهداي هسته‌اي كشورمان نامه اعتراضي به اوباما ارسال كردند.





نامه اعتراضی خانواده‌های شهدای ترور ایران به باراک اوباما

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم (تشکل 17 هزار شهید ترور کشور) با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا بازگشایی دفتر گروهک تروریستی منافقین در نزدیکی کاخ سفید در واشنگتن را محکوم و آن را مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل در مبارزه با تروریسم و در عین حال عاملی برای گسترش خشونت و تروریسم دانست.

 
** سال گذشته با توجه به اين كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري بودیم بسياري از شخصيت‌هاي سياسي كشور اعلام كانديداتوري كرده‌اند، باشگاه خبرنگاران با تعدادي وكلاي دادگستري راجع به استفاده از منابع دولتي براي تبليغات و شيوه برخورد كانديداها گفتگو كرد.




محمدزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وظيفه اصلي دستگاه قضا در انتخابات جلوگيري از بروز جرم است
 
یک وکیل دادگستری گفت: قوه قضاييه با تشکيل ستادهاي انتخاباتي فعاليت کانديداها و مسئولان را رصد کرده و آن‌ها را از وقوع جرايم آگاه مي‌سازد تا از بروز جرايم جلوگيري کند.
 
دادستان تهران:

کاندیداها از سیاه‌نمایی خودداری کنند/ محکومیت مدعی انرژی‌درمانی به 33 ماه حبس
 
دادستان تهران گفت: انتخابات می‌تواند پرشور و گسترده برگزار شود به شرطی که کاندیدها از سیاه‌نمایی کشور خودداری کنند، نقد منصفانه انجام دهند و گزارشات خلاف‌واقع را منتشر نکنند و دستگاه قضایی نیز برای پاسداری و حمایت از قانون آمادگی کامل را دارد.

**يكي از مهمترين خبرهاي قضايي فروردین سال گذشته به كاهش بودجه ديه بيت‌المال اختصاص داشت و حقوقدانان در اين زمينه اظهار نظر كردند.

 

اسفنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشريح کرد

تبعات کاهش بودجه "صندوق دیه بيت‌المال"
 
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی گفت: کاهش بودجه صندوق دیه و افزایش نرخ دیه، قطعاً مشکلات عدیده‌ای را برای بازپرداخت دیه فراهم می‌کند.
 
**با افشاي پرونده فساد بزرگ سه هزار ميلياردي و دستگيري متهمان اين پرونده محمودرضا خاوري و مهرگان اميرخسروي به دليل داشتن تابعيت دوگانه به كانادا گريختند كه پس از پيگيري ايران پليس اينترپل نام خاوري را در ليست افراد تحت تعقيب قرار داد، که در اواسط فروردین سال گذشته، نام مهرگان اميرخسروي هم در اين ليست قرار گرفت.
 

 

پس از خاوري؛

"مهرگان امير خسروي" تحت تعقيب اينترپل قرار گرفت+ عكس
 
اينترپل مهرگان اميرخسروي برادر مه آفريد را به دليل اتهامات وي در پرونده فساد سه هزار ميليارد توماني تحت تعقيب قرار داده است.

**جلسه مسئولان عالي قضايي نيز مثل هر هفته با حضور قضات عالي كشور به رياست آيت‌الله آملي لاريجاني برگزار شد.


آيت‌الله آملي‌لاريجانی در جلسه مسئولان عالی قضايی:

پاره‌ای اقدامات که با بودجه‌های دولتی به معنای اعم آن صورت می‌گیرد، رنگ و بوی انتخاباتی دارد
 
آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: امیدواریم تمام کسانی که به نحوی در معرض کاندیدا شدن هستند و هواداران آن‌ها به این موضوع توجه کنند و از بودجه نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی در انتخابات استفاده نکنند و بدانند هم برخورد نظارتی شورای نگهبان و هم برخورد قوه قضاییه را در پی خواهد داشت.
 
** در فروردین ماه سال گذشته، وزير دادگستري كشورمان با همتاي عراقي خود ديدار و گفتگو كرد و طي آن تعاملاتي هم در راستاي تحقق اهداف قضايي بين دو طرف انجام شد.
 
دیدار وزرای دادگستری ایران و عراق

وزرای دادگستری ایران و عراق برای ارتباطات حقوقی و تایید موافقتنامه‌های قضایی بین دو کشور در محل وزارت دادگستری دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار