قنبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سطح دموکراتیک کشور سوریه بسیار بالاتر از رژیم‌های مرتجع منطقه است

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: کشورهای غربی در راستای منافع برخی اعراب متحد شده و بر همین اساس کشورهای منطقه باید مراقب باشند تا تحولات سوریه را در راستای خواسته‌های ارتجاعی شیوخ فرسوده منطقه پیش نبرند چراکه اینگونه اقدامات نه تنها پیشرفتی به دنبال نخواهد داشت بلکه از این طریق جز حسرت چیزی از آن مشاهده نمی‌شود.

"داریوش قنبری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره عدم حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ژنو2 اظهار داشت: عدم حضور کشورمان در این اجلاس یک مانعی در پیشرفت مذاکرات است که نشان می‌دهد نه تنها تحولات سوریه بلکه تحولات خاورمیانه بدون حضور ایران نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی با اشاره به بازپس‌گیری دعوت از جمهوری اسلامی ایران از سوی دبیرکل سازمان ملل به منظور حضور در اجلاس ژنو 2 تصریح کرد: قطعا اقدام بان‌کی‌مون و دست‌اندرکاران برگزاری اجلاس ژنو 2 تحت‌تاثیر لابی‌ها و رقبا و دشمنانی است که در منطقه بر نحوه شکل‌گیری اجلاس و همچنین نحوه مدیریت آن تاثیرگذارند و این نشان از بی‌درایتی آنها است.

عضو حزب‌ مردم‌سالاری به گمانه‌زنی‌های رقبای جمهوری اسلامی ایران و سوریه در رابطه با تحولات اخیر این کشور مهم عربی اشاره و تصریح کرد: ارزیابی آنان این است که سوریه‌ای بدون حضور ایران برای خود داشته باشند و نه تنها این کشور بدون حضور بشار اسد اداره شود بلکه آن را از جمهوری اسلامی ایران هم جدا سازند.

قنبری افزود: این رفتارها و اقدامات کشورهای منطقه تبدیل به یک طنز شده چرا که خود آنها بدترین نوع استبداد از نوع قرون وسطایی را علیه ملتشان اعمال می‌کنند و به زعم خود اکنون از تحولات دموکراتیک در کشور سوریه دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه کشورهای منطقه‌ با اعمال بدترین شیوه‌ها و محدودیت‌ها و کشتن آزادی، اینک از وجود تحولات دموکراتیک در سوریه سخن می‌گویند.

عضو حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه سطح دموکراتیک کشور سوریه بسیار بالاتر از رژیم‌های مرتجع منطقه است، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی در راستای منافع برخی اعراب متحد شده و بر همین اساس سران منطقه باید مراقب باشند تا تحولات سوریه را در راستای خواسته‌های ارتجاعی شیوخ فرسوده منطقه پیش نبرند چراکه اینگونه اقدامات نه تنها پیشرفتی به دنبال نخواهد داشت بلکه جز حسرت چیزی از آن مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار