اکبرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجرای گام اول توافق‌نامه هسته‌ای، حسن نیت ایران را ثابت کرد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بازدید بازرسان آژانس انرژی هسته‌ای از تأسیسات هسته‌ای کشورمان، حسن نیت ایران برای فعالیت‌های صلح‌آمیزهسته‌ای مشخص شد و آن‌ها اجرای گام اول توافقات ژنو را دیدند و امیدواریم 5+1 نیز به تعهداتش عمل کنند.

"امیرحسین اکبرپور" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه خروجی مذاکرات ژنو قابل قبول و نسبتأ منطقی بود، گفت: حرف‌های ضد و نقیضی درباره توافق‌نامه ژنو مطرح شد اما در جهت منافع ملی جمهوری اسلامی ایران بود که اخیرأ به مرحله اجرا رسیده است.
 
وی با بیان اینکه دو طرف مذاکره‌کننده به دنبال بازی برد - برد بودند، افزود: با بازدید بازرسان آژانس انرژی هسته‌ای از تأسیسات هسته‌ای کشورمان، حسن نیت ایران برای فعالیت‌های صلح‌آمیزهسته‌ای مشخص شد و آن‌ها اجرای گام اول توافقات ژنو را دیدند و امیدواریم 5+1 نیز به تعهداتش عمل کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دولت دهم با شعار آشتی با جهان روی کار آمد، اظهار داشت: دولت به دنبال روابط منطقی همراه با در نظر گرفتن منافع ملی، تصمیم به برقراری ارتباط با دیگر کشورها گرفت.

اکبرپور با اشاره به اینکه با توافق‌نامه ژنو روند صعودی تحریم‌ها کاهش یافت، تصریح کرد: غرب به دنبال این بود تا فعالیت‌های صلح‌آمیزهسته‌ای ایران را غیرقانونی جلوه دهد، و از طرفی میزان تحریم‌ها روز به روز بیشتر می‌شد، از این‌رو ایران حاضر به شرکت در مذاکرات ژنو شد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌‌رسد 5+1 نیز تصمیم به اجرایی کردن گام اول توافقات دارند، گفت: اگر توافق‌نامه ژنو به واقع اجرایی شود، فضایی برای ادامه روابط حسنه با کشورهای دیگر ایجاد خواهد شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه با اجرا شدن توافق نامه ژنو، ادعای کشورهای غربی مبنی بر عدم استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای ایران رد می‌شود، خاطرنشان کرد: تعلیق تحریم‌ها در اثر اجرای توافق‌نامه هسته‌ای امر مهمی‌ است که در مسائل اقتصادی تأثیر کوتاه‌مدت خواهد داشت اما با ادامه این روند تأثیرات مثبت‌تر می‌شود.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار