همراه با پرواز سیمرغ امید؛/97

فرهاد توحیدی: سینماگران حق دارند نگران تعدد فیلم‌های جشنواره باشند/ با دبیر جشنواره در این رابطه صحبت کرده بودیم

فرهاد توحیدی گفت: سال‌های گذشته تعداد فیلم‌های بخش مسابقه نسبت به امسال کمتر بود و به نظر من این یک روند خوب و مناسب بود زیرا جایزه جشنواره فیلم فجر دارای ارزش و اعتبار است.

"فرهاد توحیدی" رئیس خانه سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص اعتراض‌های اخیر "جواد نوروز بیگی" نسبت به برخی مسائل موجود در جشنواره فیلم فجر امسال، گفت:  سال‌های گذشته تعداد فیلم‌های بخش مسابقه نسبت به امسال کمتر بود و به نظر من این یک روند خوب و مناسب بود زیرا جایزه جشنواره فیلم فجر دارای ارزش و اعتبار است .
 
وی ادامه داد: با این تعداد فیلم‌ ضمن سخت شدن کار هیأت داوران در قضاوت، انتخاب‌‌های آنها نیز زیر سوال می‌رود.
 
توحیدی عنوان کرد: همیشه در فستیوال‌های جهانی تنها 20 فیلم در بخش مسابقه به نمایش در می‌آیند اما این تعداد زیاد فیلم‌ها در جشنواره طبیعی نیست.
 
وی تصریح کرد: طبق شنیده‌ها سال گذشته علاوه بر اینکه تعداد زیادی از فیلم‌ها با پروانه نمایش ساخته شده بودند بسیاری از آنها با پروانه نمایش ویدئویی ساخته شدند و حتی داوران جشنواره بسیاری از فیلم‌های بدون مجوز را نیز دیده بودند البته بازهم باید بگویم که اطلاعات من موثق نیست و به شنیده‌ها استناد می‌کنم.
 
توحیدی بیان کرد: من ‌به آقای نوروز بیگی و تمام دوستان سینمایی برای نگرانی‌هایشان مبنی بر حجم زیاد فیلم‌ها حق می‌دهم، اما باید این نکته را نیز بپذیریم که ما 4 ساله غیرطبیعی  در زمینه تولید فیلم را گذرانده‌ایم و مسائل امروز نیز تبعات همین تولید غیرطبیعی‌ست.
 
توحیدی تصریح کرد: ما در گفتگوهایمان با دبیر جشنواره نگرانی‌هایمان را منعکس کردیم و تلاش کردیم که اتفاقات دیگری بیافتد اما در نهایت تصمیم گیرنده دبیر جشنواره است زیرا آنها سیاست‌های خود را دنبال می‌کنند.
 
توحیدی تصریح کرد: امیدوارم در نهایت اتفاق خوشایندی رقم بخورد و اوضاع بهبود یابد.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار