غم نامه برای پرسپولیس بحران زده؛ رنگ سرخ را برای سوز و گداز آفریده‌اند!

پرسپولیس روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. این تیم از ۴ بازی اخیرش در لیگ برتر ۲ امتیاز به دست آورده و محمد رویانیان هم از سمت مدیرعاملی این تیم استعفا داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پرسپولیس حالا وارد بحران شده و این موضوعی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد. تیمی که تا قبل از هفته بیستم چندین برد پیاپی در لیگ برتر به دست آورد و چند هفته هم صدرنشین این مسابقات بود حالا به روزی افتاده که از 4 بازی اخیرش تنها 2 امتیاز به دست آورده که امکان داشت همین 2 امتیاز را هم به دست نیاورد.

 

پرسپولیس البته سابقه باخت‌های متوالی با علی دایی را در لیگ‌های پیشین هم داشته اما امسال در حالی که خیلی‌ها این تیم را پر مهره‌ترین تیم لیگ برتر می دانند گرفتن این نتایج برای هواداران میلیونی آن قابل قبول نیست. با این وضعیت حالا حتی خوشبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم نمی‌تواند برای تیمش قهرمان شدن را متصور شود.

 

* مشکل پرسپولیس چیست؟

به نظر نمی‌رسد پرسپولیس از نظر نیروی انسانی وضعیت بدی داشته باشد. بازیکنان این تیم همگی از بهترین‌های تیم خودشان بوده‌اند که جذب تیم سرخپوش تهران شده‌اند اما حالا این تیم 4 هفته است که رنگ برد را در حساس‌ترین روزهای لیگ برتر به خود ندیده است؛ آن هم در حالی که حریفان شاگردان علی دایی بهترین نتایج را در بازی‌های شان می‌گیرند.

 

شاید باید مشکل را در امور فنی این تیم جستجو کرد. پرسپولیس چند بازی است که به بن‌بست تاکتیکی رسیده و این در بازی‌های این تیم به خوبی مشهود است. با این همه هیچ تغییری در اندیشه‌های تاکتیکی این تیم دیده نمی‌شود و مشخص هم نیست چه زمانی قرار است این اتفاق بیفتد.

 

* مدیریت بحران یا بحران مدیریت؟!

محمد رویانیان از زمانی که به باشگاه پرسپولیس آمد حرف از رفتن زد. او حتی سریال استعفا از سمتش را در باشگاه پرسپولیس آغاز کرد و بعد از هر ناکامی اعلام می‌کرد دیگر در سمتش باقی نمی‌ماند.

 

او حالا با این ادعا از سمتش برای چندمین بار کناره‌گیری کرده که می‌رود تا باشگاه پرسپولیس به مشکل نخورد. مشکل رویانیان با وزارت ورزش البته به این دولت مربوط نمی‌شود. مدیرعامل مستعفی پرسپولیس در دولت دهم هم با وزارت ورزش و جوانان مشکل داشت و هر بار از عدم همکاری این وزارت‌خانه با مجموعه خودش صحبت کرد اما در نهایت در حالی که قرار بود فرد دیگری جایگزین او شود در یک چرخش، او در مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس باقی ماند تا در دولت یازدهم باز هم ساز رفتن را کوک کند.

 

همین صحبت از رفت و آمدهای مکرر رویانیان را شاید باید یکی از دلایل ناکامی پرسپولیس بدانیم آن هم در حالی که فوتبال روز دنیا ثبات را یکی از عوامل موفقیت خودش معرفی می‌کند. مدیرعاملی که باید بحران تیمش را جمع می‌کرد بارها با عنوان کردن این مسائل خودش یکی از عوامل بحران شد تا تکلیف پرسپولیس، این تیم پرطرفدار نامشخص باقی بماند.

 

* آقای رویانیان! درآمدزایی چه شد؟

رویانیان از زمانی که وارد باشگاه پرسپولیس شد تا همین چند روز گذشته از اهداف بزرگی برای این باشگاه حرف زد؛ از خصوصی سازی این تیم تا حضور در بورس، تولید نوشابه‌های انرژی‌زا، تشکیل فست‌فود زنجیره‌ای، ایجاد دانشگاه پرسپولیس، به راه اندازی تلویزیون پرسپولیس، هواپیمای پرسپولیس و ... تا حضور تیم میلان در ایران و زمزمه حضور تیم رئال مادرید برای بازی با پرسپولیس از جمله صحبت‌ها و اقدامات رویانیان برای این باشگاه بود اما در این میان سوال مهمی به ذهن می‌آید که تمام این کارها چه سودی برای پرسپولیس داشت؟!

 

حضور میلان در تهران کار فوق‌العاده‌ای بود که باید از آن تقدیر شود اما این حضور برای پرسپولیس چه در خود داشت؟! نوشابه‌های انرژی‌زا چه شد؟ مگر رویانیان نمی‌گفت این نوشابه‌ها سود زیادی به باشگاه وارد می‌کند پس چرا همیشه از بی پولی می‌نالید؟!

 

هواپیما کجا رفت؟! این هواپیما که فقط آرم پرسپولیس را روی خود داشت قرار بود پروازهای داخلی را برای این تیم انجام دهد اما حتی یک بار هم پای بازیکنان این تیم به داخل این هواپیما نرسید! اقدامات دیگر هم چنین سرنوشتی را پیدا کردند تا مشخص شود با این روش، خصوصی سازی در فوتبال محکوم به شکست است.

 

* نقش وزارت ورزش در این میان چیست؟

وزارت ورزش و جوانان به عنوان راس هرم ورزش در کشورمان، قانونا متولی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است و با انتخاب اعضای هیات‌مدیره برای این دو تیم نقش اساسی در هدایت سرخابی‌ها دارد اما در این میان موضوعی عجیب جلوه می‌کند.

 

این وزارت‌خانه به گفته رویانیان با حضور او در پرسپولیس مشکل دارد و او گفته که می‌رود تا پرسپولیس نفس بکشد. مشخص نیست وزارت ورزش و جوانان و رویانیان جنگ قدرت با یکدیگر دارند و یا این میان هواداران پرسپولیس باید قربانی قدرت‌نمایی مدیران شوند!

 

جالب است که در دولت قبل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را قلب تپنده ورزش کشور می‌دانستند اما محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم در واکنش به استعفای رویانیان این موضوع را بی اهمیت و کوچک عنوان می‌کند!

 

با این حساب می‌توان به این نتیجه رسید که تیمی با میلیون‌ها هوادار برای متولی اصلی ورزش بی اهمیت است و مشخص نیست برای این وزارت‌خانه چه موضوعی مهم خواهد بود!

 

این وزارت‌خانه حتی خلف وعده ای هم به 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال انجام داد و در حالی که قرار بود 50 درصد از هزینه‌های این دو تیم را بدهد ناگهان پا پس کشید تا دست دو مدیرعامل این باشگاه در پوست گردو باقی بماند.

 

حالا مشخص نیست با این شرایط به وجود آمده تکلیف پرسپولیس چه خواهد شد؛ آن هم در حالی که این تیم این روزها در بحرانی ترین روزهای خودش به سر می برد و هم در نتیجه گیری ناموفق عمل می کند و هم در مدیریت با بحران مواجه شده است.
برچسب ها: پرسپولیس ، غم نامه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.