بازخوانی یک دادگاه/

جریمه 405 هزار تومانی مداح تهرانی/ رای دادگاه بدوی اجرا شد

رای دادگاه بدوی در مورد "سعید حدادیان" و "حاج منصور ارضی" تایید و به اجرای احکام ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آبان ماه سال 91 دادگاه رسیدگی به اتهامات حدادیان و ارضی در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد و دادگاه بدوی حکم به تبرئه ارضی و جریمه نقدی 405 هزار تومانی حدادیان داد.
 
بعد از صدور رای دادگاه بدوی، در خرداد ماه سال گذشته پرونده با اعتراض شکات به دادگاه تجدید نظر ارسال شد و شعبه 54 دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی موحدی، 30 مرداد ماه امسال به این پرونده رسیدگی کرد.
 
در پی سخنرانی ‌حاج منصور ارضی و ‌سعید حدادیان درباره رئیس جمهور و رئیس دفتر وی در ماه رمضان سال 1391، معاونت حقوقی دولت و وکیل اسفندیار رحیم‌مشایی از این دو مداح شکایت کردند.
 
انتشار فایل صوتی سخنان مداحان واکنش‌های گسترده و متفاوتی را به دنبال داشت كه پس از اين ماجرا؛ شکایت از حاج‌منصور ارضي بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین و افترا و تحریک به قتل رئیس دفتر رئیس جمهور و شکایت از سعید حداديان بر اساس ماده 608 همین قانون و به اتهام توهین به مقامات دولتی صورت گرفت.
 
بر اساس حکمی که قاضی پیرعباسی رئیس شعبه 26 انقلاب صادر کرده، حاج‌منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه شده و همچنین سعید حدادیان بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت 50 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است، اما اين حكم بدوي است و دفتر مشايي بار ديگر نسبت به حكم بدوي اعتراض كرد و این در حالی است که در اواخر دی ماه سال گذشته رای دادگاه بدوی در مورد "سعید حدادیان" و "حاج منصور ارضی" تایید و به اجرای احکام ارجاع شد.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار