آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه نماز جمعه تهران:

انسان‌هایی بی‌شعور و بی‌اطلاع از دین در متن "جریان‌های تکفیری" وجود دارند/ تبدیل سازمان ملل به سازمانی پوچ و تو‌خالی

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در متن جریان‌های تکفیری، انسان‌هایی بی‌شعور و بی‌اطلاع از دین و متعصب وجود دارند که دست‌های قدرت‌های سیاسی پشت سر آنهاست و در تقابل با جهان اسلام عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران آیت الله امامی کاشانی در خطبه اول نمازجمعه امروز تهران در ابتدای سخنانش به اهمیت عفت اشاره کرد و گفت: عفت به معنای حاکمیت نفس است و نقطه اعتدال شهوت و غضب نام دارد.   
 
وی ادامه داد: عفت نقطه‌ای است برای سیر انسان و چنانچه آدمی از اعتدال بیرون رود، شهوت و غضب حیوانی بر آن چیره می‌شود.   
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران، افزود: آنچه به انسان عظمت می‌دهد و وی را حاکم بر زمین می‌کند، انسانیت است و به همین دلیل است که قرآن کریم بر فطرت که رسول داخلی است، به منظور اعتدال تاکید می‌کند.   
 
وی تصریح کرد: عقل نظری با استدلال محکم فطرت را که وجدان اخلاقی و عقل عملی است، ترغیب و تائید می‌کند و چنانچه انسان راه فطرت را طی کند و به عقل توجه کند، به لذات انسانی که نامتناهی است و در مسیری مورد نظر خدا قرار می‌گیرد.   
 
آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: در آیات حجاب در سوره نور به مومنان سفارش شده که چشمانشان را در برابر گناه به زیر افکنند، چرا که نگاه آلوده آدمی را به خطر می‌اندازد و این نوعی لذت حیوانی است.   
 
وی افزود: روحیه آدمی روحیه‌ای است که انسان را به قعر چاه می‌برد، بنابراین نباید آدمی از خود غفلت کند و در گناه بیفتد.   
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش دیگر سخنان خود، پیرامون اوضاع جهان اسلام تصریح کرد: امروز جهان اسلام با مشکلاتی روبروست که یکی از این مشکلات وجود سلفی‌گری و تکفیری هاست که در عصر امیرالمومنین علی (ع) به وجود آمده است.   
 
آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: جنگ صفین که بین کوفه و شام بود و همینطور جنگ جمل یک حرکت سیاسی بوده اما در مقابل این دو حرکت سیاسی یک حرکت مذهبی به وجود آمد و آن خوارج نهروان بودند که امام علی (ع) در رابطه با آن‌ها گفت؛ که به غلط افتادند و به خیال خود حق را مطرح می‌کنند، اما آن‌ها از گمراه شدگانند و شعور دینی ندارند.   
 
وی افزود: به منظور مقابله با شیعه در قرن دوم و سوم مباحثی را چون شفاعت و زیارت مطرح کردند و این در حالی است که امثال غزالی در مقابل آن‌ها ایستادند، همینطور ابن تمیمیه به مقابله با دین دامن می‌زد و از طرف عربستان سعودی حمایت می‌شد.   
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: در متن جریان‌های تکفیری انسان‌هایی بی‌شعور و بی‌اطلاع از دین و متعصب وجود دارند که دست‌های قدرت‌های سیاسی پشت سر آنهاست و در تقابل با جهان اسلام عمل می‌کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه جایگاه و ارزش شیعه اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: بحث صدر اسلام بحث مدرسه‌ای و علمی بوده نه ایجاد جنگ، نزاع و اختلاف.  
 
وی با بیان اینکه مسئله وحدت اسلامی و جهان اسلام مسئله بسیار مهمی است، اظهار داشت: دشمن از‌‌ همان روزنه‌ای که خوارج نهروان وارد شدند آمده است و کشورهای اسلامی را دچار مشکل کردند که امروز نیز در سوریه با این مسئله مواجه هستیم.  
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران، با اشاره به دعوت ایران در نشست ژنو ۲ و پس گرفتن این دعوت بیان داشت: وزیر امور خارجه کشورمان درباره پس گرفتن دعوت ایران در نشست ژنو ۲ اظهار تاسف کردند.  
 
آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه ایران نقش مهمی در خاورمیانه دارد، گفت: جای تاسف دارد که دعوت از ایران در ژنو ۲ را با فشار معارضان پس گرفتند.  
 
وی با اشاره به بی‌تفاوتی سازمان ملل به اقدامات تروریستی در سوریه مطرح کرد: سازمان ملل با آن عظمت که باید مصلحت جهان بشریت را در نظر داشته باشد، خونهای ریخته شده مظلومان را نادیده می‌گیرد.  
 
خطیب موقت نمازجمعه افزود: سازمان ملل برای تامین شهوت سیاست قدرتمندان و سیاستمداران واقعیات را نادیده گرفته و با این کار‌ها خودش را توخالی و پوچ کرده است.  
 
آیت الله امامی کاشانی درباره مسئله هسته‌ای اظهار داشت: حرکت امروز دولت جمهوری اسلامی در رابطه با مسئله هسته‌ای و مذاکره ۱+۵ و مواضع وزارت امور خارجه کشورمان محکم است و‌‌ همان مواضعی بوده که ملت و رهبر معظم انقلاب بر همین پایه ایستاده‌اند.  
 
وی با بیان اینکه آنچه آمریکا می‌گوید برخلاف قرارداد بوده و قرار همین است که دولت جمهوری اسلامی می‌گوید اضافه کرد: وزارت امور خارجه تصریح کرده، که همه چیز جای خودش خواهد بود و هرچه مسئله غنی سازی ۵ درصد به بالا است، اکسید می‌شود.  
 
خطیب موقت نماز جمعه با تاکید بر اینکه مواضع دولت و وزارت امور خارجه موضع تمام ملت ایران است، خاطرنشان کرد: دولت و وزارت امور خارجه با استحکام از مواضع ملت دفاع می‌کند و مواضع تحمیلی دشمن را نمی‌پذیرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل
آخرین اخبار