آموزش نرم افزار قدرتمند TuneUp - بخش دوم

در دی ماه به معرفی نرم افزار پرداختیم که نگهداری از ویندوز را برای شما بسیار آسان می کرد و امکانات بسیار قوی را به شما ارائه می کرد. در آن مطلب به آموزش اولیه آن پرداختیم و اکنون به آموزش سربرگ دوم این نرم افزار به نام OPTIMIZE می پردازیم.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در دی ماه به معرفی نرم افزار پرداختیم که نگهداری از ویندوز را برای شما بسیار آسان می کرد و امکانات بسیار قوی را به شما ارائه می کرد. (برای مشاهده این مطلب و دانلود این نرم افزار اینجا کلیک کنید.) در آن مطلب به آموزش اولیه آن پرداختیم و اکنون به آموزش سربرگ دوم این نرم افزار به نام OPTIMIZE می پردازیم.


همانطور که در عکس مشاهده می کنید این سربرگ از بخش های مختلفی تشکیل شده است که برخی این موارد که برای شما مفید است را معرفی می کنیم.


با کلیک بر روی قسمت Disable Programs شما می توانید برنامه های که اکنون باز است و لازم به باز بودن آنها نیست را ببندید.


برای مثال برخی از مسنجرها با اینکه آنها را می بندید ولی همچنان این برنامه ها باز هستند که از این قسمت شما می توانید آنها رو به صورت کامل ببندید.


با کلیک بر روی اسم هر برنامه شما می توانید به دو روش آن را ببندید. روش اول کلیک بر روی عبارت Disable در نوار بالایی و روش دوم کلیک بر روی قسمت شمخص شده در عکس. پس از بستن یک برنامه با کلیک دوباره بر روی آن شما می توانید آن را فعال کنید که برای فعال کردن آن در نوار بالایی باید بر روی Enable کلیک کنید.


دقت کنید که برخی از برنامه ها مانند بلوتوث پس از آنکه آن را غیر فعال کردید برای فعال کردن آن وقتی که شما برنامه را Enable می کنید برنامه با تاخیر فعال می شود. البته این مشکلی همیشگی نیست و فقط گاهی اوقات رخ می دهد.


با کلیک بر روی Disable Startup programs شما می توانید برنامه های که در هنگام بالا آمدن ویندوز به آنها نیاز ندارید را غیر فعال کنید. معمولا برنامه های مانند مسنجرها و ... با بالا آمدن ویندوز اجرا می شوند. شما با غیر فعال کردن این برنامه ها در این قسمت سرعت بالا آمدن ویندوز خود را افزایش می دهید.
کار با این بخش همانند بخش قبلی می باشد با این تفاوت که شما پس از غیر فعال کردن برنامه برای فعال کردن آن اگر بخواهید از نوار بالای برای فعال کردن استفاده کنید باید بر روی Activate کلیک کنید.


با کلیک بر روی Uninstall programs شما می توانید برنامه های که بر روی ویندوز خود نصب کرده اید را به صورت کامل پاک کنید.


شما با کلیک بر روی برنامه مورد نظر و سپس با کلیک کردن بر روی Uninstall می توانید برنامه را پاک کنید.


با کلیک بر روی Configure Live Optimization فعال بودن یا غیر فعال بودن برنامه TuneUp  را در این بخش مشخص می کنید.


قسمت Defragment registry برای یکپارچه سازی ریجیستری می باشد.


اما قسمت Defragment hard disk مربوط به مرتب کردن داریوهای سیستم می باشد که در آموزش های قبلی به این نکته اشاره کردیم که گاهی اوقات با پاک کردن فایل ها از درایو فضا اشغال شده آن قسمت به صورت کامل در اخیار شما قرار نمی گیرد که با استفاده از این قسمت درایو های خود را به دو صورت سریع و کامل می توانید مرتب کنید که دقت کنید که در حالت سریع به صورت کامل هارد شما مرتب نمی شود.


با کلیک بر روی این قسمت پنجره بالا برای شما باز می شود که در قسمت اول درایوهای مورد نظر جهت یکپارچه سازی را انتخاب می کنید. و در قسمت دوم برای دفعات بعد مشخص می کنید که برنامه به صورت اتوماتیک به چه صورتی عملیات یکپارچه سازی را انجام دهد برای مثال با سرعت بالا (fast) انجام دهد یا به صورت کامل و دقیق (thorough).
در نهایت بر روی Next کلیک کنید.


در قسمت بالایی نحوه یکپارچه سازی را مشخص می کنید که سریع یا به صورت کامل باشد. اگر شما زمان کافی برای این کار را دارید گزینه اول را انتخاب کنید که به صورت کامل یکپارچه سازی درایو را انجام دهد.
در پایین اگر تیک قسمت مشخص شده را بزنید پس از عملیات یکپارچه سازی سیستم شما خاموش می شود.
در نهایت بر روی Next کلیک کنید.



در نهایت که عملیات یکپارچه سازی تمام شد در پنجره جدید بر روی Exit کلیک کنید.

گزارش از حسین جاهدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
اینها آموزش های ابتدایی و بدرد نخور است نرم افزار بهتر در زمینه غیرفعال کردن و زدودن تمپری و کوکی ها نرم افزارYour Unin-stallerاست
Iran (Islamic Republic of)
عبدالواحد سماواتی
۱۴:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
سلام عرض ادب میگم چرا من یه نرم افزاری از سایت شما دانلود کردم که بتوان فضای اشغال اطلاعات به درد نخور در درایو ویندوز یعنی درایو c/ بعد از عملیات که تمام فضای اشغال شده خذف شد بعد سراغ defragment یا انالیزر رفتم بعد از عملیات در ویندوز سون اتوماتیک دیگه کامپیوتر خاموش شد بعد از اینکه روشنش کردم بعد دیدم دیگه سیستم نمیاد بالا یه حالت سیاه به شکل ناشناخته درایو هارد میاد یعنی ctrl +alt+del میاد واقعا این عملیات انالیزر واسه ویندوز 7 خیلی خطرناکه سیستمو به هم میزنه واسه شناخت درایور کار را سخت میکنه ....به نظر شما اگر این عملیات پیش بیاد من باید چه راهکاری واسه حالت اولش یعنی قبل از عملیات برگردونم اگر میدونین راهنماییم کنین خواهش خیلی مهمه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
به نام خدا
سلام
از شما درخواست آموزش نرم افزار سیستم میکانیک رو دارم تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
با تشکر از مطالب بسیار خوب شما
آخرین اخبار