رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا:

افزایش حقوق سربازان به دولت بستگی دارد/غایبان سربازی زودتر شناسایی می‌شوند

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: طبق قانون حقوق سربازان باید افزایش پیدا کند که البته این امر بستگی به تصمیم دولت دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار صدرالسادات رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص ارائه گزارش کار هیات‌های ورزشی سربازان نیرو‌های مسلح گفت: موضوع سرباز و سربازی موضوعی است که ابعاد مختلفش مورد توجه سربازان و خانواده‌های آنان است و به طور طبیعی خبرهای مربوط به سربازی بازتاب گسترده‌ای در کشور دارد.  
 
وی با اشاره به اینکه چند سالی است که در سازمان مسائل ورزشی سربازان مورد توجه ویژه قرار گرفته است گفت: ارتقای روحیه، افزایش انگیزه خدمت، افزایش آمادگی جسمانی سربازان نیروهای مسلح و توسعه ورزش در میان این اقشار از جمله هدف‌های اساسی برپایی این مسابقات است و روش کار به این صورت است هر سال هیات‌های ورزشی نیروهای مسلح تقویم ورزشی را برنامه ریزی می‌کنند و معمولا در پایان هر سال نیز مراسم اختتامیه این مسابقات ورزشی برگزار می‌شود.  
 
وی در ادامه در خصوص تاریخ مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی سربازان نیروهای مسلح گفت: ۹ بهمن ماه مراسم اختتامیه در سالن امام علی (ع) برگزار می‌شود.  
 
وی افزود: در سال ۹۰ مسابقات یک انسجام بهتری داشت در سال ۹۱ تعداد تیم‌های به ۸۵ و تعداد رشته‌ها به ۹ رشته افزایش پیدا کرده است. در سال ۹۲ نیز ما ۱۰۳ تیم و ۱۱ رشته داشته‌ایم و خوشبختانه با هماهنگی خوبی که با نیروهای مسلح وجود داشت این مسابقات برگزار شد و نفرات بر‌تر نیز مشخص شدند که در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد و در سازمان تلاش بر این است که با توجه به جمعیت زیاد سربازانی که نیروهای مسلح دارد فقط به امور امنیتی و دفاعی سربازان نپرداخته و امور ورزشی آنان نیز بپردازیم.  
 
وی تصریح کرد: امسال مسابقات به شکل خوبی برپا شد که هم سپاه هم ناجا و هم ارتش و وزارت دفاع حضور فعالی داشتند و هدف اصلی تقویت آمادگی جسمانی سربازان خوشایندسازی خدمت سربازی و افزایش انگیزه خدمت آن‌ها بود.  
 
وی در خصوص جوایز این مسابقات نیز گفت: جوایز نقدی برای افراد در نظر گرفته شده که برای نفرات اول صد هزار تومان نفرات دوم ۷۰ هزار تومان و نفرات سوم ۵۰ هزار تومان است و همچنین مرخصی تشویقی تحت عنوان جوایز نیز به آن‌ها اهدا می‌شود.  
 
رئیس سازمان وظیفه عمومی عنوان کرد: هدف دیگر برگزاری این مسابقات شناسایی استعدادهای بر‌تر سربازان است چون مدت خدمت سربازان در نیروهای مسلح چیزی حدود ۲۰ ماه است بنابراین امکان اینکه سربازان در رشته‌های مختلف سربازی پرورش پیدا کنند وجود ندارد خود این مسابقات باعث شناسایی استعدادهای بر‌تر می‌شود چراکه ما حتی در قانون سرباز قهرمان که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده داریم و آن‌ها می‌توانند دراین زمینه هم مورد استفاده قرار گیرند همچنین این افراد می‌توانند در جامعه ورزشی کشور مورد پذیرش واقع شوند.  
 
وی در خصوص ورزشکاران حرفه‌ای گفت: کسانی که در سطح تیم ملی هستند اگر مورد تایید وزارت ورزش باشند از هماهنگی که بین وزارت ورزش و ستاد کل به وجود می‌آید این افراد در زمانی که در تیم ملی و اردوهای تیم ملی هستند می‌توانند به عنوان خدمتشان در نظر گرفته شوند.  
 
سردار صدرالسادات همچنین درخصوص ورزشکاران دو رگه تیم ملی گفت: وضعیت خدمت این افراد باید مورد بررسی قرار گیرد کسانی که تابعیت ایرانی نداشته و در کشور خود سربازیشان را رفته‌اند بعد از پذیرش تابعیت دیگر در کشور لازم نیست که به سربازی بروند ولی اگر تابعیت ایرانی داشته ولی خدمت سربازی را انجام نداده‌اند باید در کشور به سربازی بروند.  
 
وی در خصوص مدت تعویض کارت‌های پایان خدمت نیز گفت: مدت تعویض کارت‌های پایان خدمت تا پایان امسال است و نزدیک به ۵ میلیون نفر تاکنون برای تعویض کارت خود به دفا‌تر ما مراجعه کرده‌اند. هزینه تعویض کارت نیز ۲۶ هزار تومان می‌باشد که در صورت وجود اطلاعات کامل فرد در سیستم ما حداکثر ۲۰ روز کارت تعویض شده و به دستش می‌رسد افرادی هم که خارج از کشور هستند می‌توانند به نمایندگی‌های ما در کشور خود مراجعه کنند.  
 
رئیس سازمان وظیفه عمومی درباره افرادی که سن بالای ۵۰ سالگی دارند اظهار داشت: طبق قانون فرد وقتی وارد سن ورود به سربازی می‌شود تحت مشمول قانون وظیفه عمومی است و تا حدود سن ۵۰ سالگی برای اقدام هر نوع کاری باید وضعیت خدمتش مشخص شده باشد کسانی که متولدین سال ۶۰ به قبل هستند یعنی ۵۰ سالگی آن‌ها تمام شده است به انتخاب خود می‌توانند برای تعویض کارت پایان خدمت خود اقدام کنند.  
 
سردار صدر‌السادات در‌خصوص دو سامانه راه اندازی شده در سازمان گفت: یکی از کارهایی که سازمان وظیفه عمومی به دنبالش است تسریع و تسهیل در اجرای قوانین وظیفه عمومی است. ما برای انجام این امر یک سامانه تلفنی و یک سامانه پیامکی برای سربازان در نظر گرفته‌ایم که تا قبل از سامان‌دهی شدن افراد باید به صورت حضوری مراجعه می‌کرده اما از بعد از راه اندازی شدن این سامانه افراد می‌توانند به وسیله این دو سامانه از قوانین و وضعشان مطلع شوند.  
 
وی در خصوص افزایش حقوق سربازان در سال ۹۳ نیز گفت: طبق قانون حقوق سربازان باید افزایش پیدا کند که البته این امر بستگی به تصمیم دولت دارد.  
 
صدرالسادات درباره سربازان غایب نیز گفت: طبق ماده ۱۰ قانون افراد برای دریافت بعضی از خدمات نیاز به مشخص بودن وضعیت مشمول خود دارند. برنامه ریزی‌های این است که با همکاری و هماهنگی با سازمان‌های مختلف مثل بیمه‌ها بانک مرکزی، صنوف و... وضعیت این افراد را مشخص کنیم که البته مراحل ابتدایی آن انجام شده و ما به دنبال شناسایی سربازان غایب هستیم و به دفعات برای آن‌ها فرم‌هایی را ارسال می‌کنیم ولی برای اینکه انسجامی در این امور ایجاد شود باید به صورت سیستمی با این سازمان‌ها وارد کار شویم که قطعا در سال آینده وضعیتمان منسجم‌تر خواهد بود و افراد خیلی زود‌تر از این شناسایی می‌شوند.  
 
سردار صدرالسادات خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرا سازمان همایش ملی خدمت سربازی است که فراخوان این کار انجام شده و حدود هزار و ۲۶۷ مقاله به سازمان رسیده و ما نیز به منظور داوری این آثار به داوران واگذار کرده‌ایم همایش مورد نظر در روز ۲۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۴
چرا درجه ها را درموردافرادی که تحصیل کرده هستند کم کردند.مثلا لیسانس در ارتش گروهبان میشود که قبلاستوانسوم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
لطفا فکری برای سربازان تحصیلکرده کنید. من فوق لیسانس حسابداری هستم و ماهانه به من 75000 حقوق میدن.آیا انصافه؟از من تحصیلکرده در کارهای اداری استفاده بکنید و حقوق درست و حسابی واریز کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز معلم
۰۸:۲۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
لطفا یک فکری به حال سربازانی که در آموزش و پرورش خدمت می کنند بکنید یک سال و نیم داریم خدمت می کنیم ولی به هیچ عنوان بیمه نیستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لطفا اگه خبری دارید پاسخ دهید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۵:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
پول تعویض کارت پایان خدمتو چرا ما باید بدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
اخراجی
۱۵:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
این همایش ملی سربازی قرار بود 1 بهمن نتایجش منتشر بشه
خبری نشده هنوز
لطفا زودتر اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۵:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
سلام باید فرقی اساسی بین افرادی که به سربازی نرفتند و افرادی که دوسال برای این مملکت انجام وظیفه نموده اند و در همه شرایط گرما سرما بیخوابی وغیره از این کشور حفاظت کرده اند وجود داشته باشد تا جوانان ترغیب به خدمت شوند واسه امتیازاتی که به خاطر خدمت برایشان ثبت میشود
آخرین اخبار