فیفا تحت فشار رسانه‌های جهان قرار گرفت/ مرگ صدها کارگر زیر فشار کارفرمایان قطری

رسانه‌های جهان از کشته شدن تعدادی زیاد از کارگران مهاجر کشورهای دیگر درساخت ورزشگاه‌های قطر خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رسانه‌های جهان از کشته شدن تعدادی زیاد از کارگران مهاجر کشورهای دیگر درساخت ورزشگاه‌های قطر خبر دادند. روزنامه‌ی گاردین در این خصوص می‌نویسد: کنفدراسیون اتحادیه‌های تجارت جهانی هشدار داده است ممکن است چهار هزار نفر تا قبل از شروع جام جهانی 2020 قطر کشته شوند، تعداد تلفات ساخت ورزشگاههای قطر در سال 2013، که انتظار می‌رود روز به روز بیشتر شود، نگرانی‌ها را در خصوص رفتار با کارگران مهاجر افزایش می‌دهد و فشار را به روی فیفا جهت به وجود آوردن تغییرات بیشتر می‌کند.
 
این آمار و ارقام دغدغه‌های زیادی برای سپ‌بلاتر، رئیس فیفا به وجود آورده است، مقامات فیفا و مسئولان قطری قول داده بودند که امنیت کامل را برای کارگرانی که در استادیوم‌ها مشغول کار هستند به وجود می‌آورند اما این تعداد تلفات چیز دیگری را اثبات می‌کند.
 
مقامات فیفا در سال 2011 گفته بودند که با کنفدراسیون اتحادیه تجارت جهانی بر سر مسئله‌ی کارگران شاغل در قطر همکاری خواهد کرد و با مقامات قطری گفتگو خواهند کرد، اما کنفدراسیون اتحادیه تجارت جهانی می‌گوید: بی‌توجهی مقامات قطری به این موضوع در حالی‌که ناظران حقوق بشر وسازمان عفو بین‌الملل به حقوق کارگران تاکید بسیار دارند، جای نگرانی دارد. 

روزنامه ی " دیلی استار" می‌نویسد کشته شدن 185 کارگر در سال2013 که در استادیوم‌های نیمه آماده‌ی قطری مشغول کار هستند فاجعه‌ای بزرگ است، افشای این آمار و ارقام برای این کشور کوچک حاشیه‌ی خلیج فارس نقطه‌ی تاریکی است. 

براساس این گزارش‌ها با بی‌مسئولیتی مقامات قطری احتمال بالا رفتن این آمار بسیار زیاد است.

دمای قطر بیشتر اوقات بالای 40 درجه‌ی سانتیگراد است و کارگران می‌گویند اغلب دسترسی به نوشیدنی‌های مجانی برایشان بسیار سخت است.

بسیاری از کارگران از دریافت نکردن سرموقع حقوقشان بسیار گلایه دارند، روزنامه‌‌ی فرانسوی " اکس پرس" می‌نویسد این آمارو ارقام برای کشور ثروتمندی مثل قطر غیرقابل توجیح است.

دبیر کل سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید: بسیاری از کارگران مهاجر در این کشور با بی‌رحمی به کار کشیده می‌شوند، حقوقشان به موقع پرداخت نمی‌شود، برخورد با کارگران درقطر نشان داده است که ابتدایی ترین حقوق کارگران مهاجر در این کشور رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار