زاهدان/

ضرورت احیا مرکز تحقیقات کشاورزی در زرآباد

بخشدار زرآباد از توابع شهرستان کنارک در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: احیا مرکز تحقیقات کشاورزی این بخش به سبب شرایط منحصر به فرد منطقه ضروری است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، مجتبی شجاعی افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی زرآباد با وجود داشتن ساختمان در گذشته فعال بوده و چند سال پیش تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این بخش دارای شرایط ویژه ای به لحاظ اقلیمی، خاک، آب، تغییرات دمایی و تنوع محصولات گرمسیری است و توسعه کشاورزی آن نیز مستلزم برنامه ریزی دقیق و گذر از روشهای سنتی به سوی روشهای نوین است باید این مرکز هر چه سریعتر احیاد شود.

وی گفت: از آنجایی که شرایط کشاورزی بخش زرآباد بیشتر مشابه کشورهای هند و پاکستان و سایر کشورهای شرق آسیا است احیای این مرکز می تواند بستر همکاری های بیشتر با مراکز علمی و تحقیقاتی کشورهای یادشده را فراهم کند و یاریگر کشاورزان منطقه برای کاشت محصولات گرمسیری مانند موز، انبه، نارگیل، گواوا، آناناس و سایر میوه های گرمسیری باشد.

بخشدار زرآباد بیان کرد: با وجود نشست های مختلف و توجیه کشاورزان بخش و آمادگی تعاون روستایی برای همکاری با آنان متاسفانه همچنان بسته بندی و درجه بندی میوه ها توسط کشاورزان به صورت سنتی و در کارتن های خارجی انجام می شود که این موضوع علاوه بر ایجاد آسیب فرهنگی موجب گمنام ماندن بخش زرآباد شده است به گونه ای که اکنون محصولات این منطقه در بسته بندی خارجی عرضه می شود.

شجاعی خاطر نشان کرد : که مرکز تحقیقات کشاورزی بخش زرآباد هر چه سریعتر راه اندازی شود

انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.