فرناندو هیرو‌ در گفتگو با سایت فیفا؛

رکوردها شکسته خواهد شد/ اسپانیا فاتح برزیل می‌شود

فرناندو‌ هیرو، ستاره‌ی سابق اسپانیا معتقد است تیم اسپانیا برای دومین بار پیاپی‌ قهرمان جهان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فرناند‌و هیرو‌ یکی از ستارگان سابق تیم اسپانیا بوده که در تاریخ فوتبال این کشور ماندگار است.
 
وقتی به جام جهانی 1982 اسپانیا اشاره می‌کنیم چه چیزی به ذهنتان‌ خطور می‌کند؟
 
در آن جام جهانی تیم ما در خانه بازی می‌کرد. من در آن زمان 14 سال داشتم و بازی‌ها را از خانه نگاه می‌کردم.
من به یاد می‌آورم که مردم برای میزبانی جام جهانی در کشورمان بسیار خوشحال بودند لحظات بیاد ماندنی‌ زیادی هم در زمین و هم بیرون از زمین به وجود آمد برای خود من اولین باری بود که لحظه به لحظه با بازی‌های جام جهانی درگیر بودم.
 
از جام جهانی 1994 آمریکا چه خاطراتی دارید؟
 
 واقعا جام جهانی خوبی از هر ‌لحاظی برگزار شد در هر مسابقه ورزشگاه مملو از جمعیت می‌شد و این مسئله موجب شگفتی‌ بود چون فوتبال ورزش اول آمریکایی‌ها است تیم بلغارستان و برزیل بازی‌های بسیار خوبی انجام دادند.
 
در جام جهانی 1998 فرانسه، تیم اسپانیا حتی به یک شانزدهم هم نرسید. آیا بدترین جام جهانی تیم ملی اسپانیا بود؟ 

ما تیم خیلی خوبی داشتیم تیم ما مخلوطی از بازیکنان با تجربه و بازیکنان جوان بود که به سرعت در حال پیشرفت بودند ما فرصت خوبی را از دست دادیم بیاد دارم زمانیکه بازی اول با نیجریه‌ را از دست دادیم به هتل برگشتیم و هیچ کدام نتوانستیم تا صبح بخوابیم.
 
جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن آخرین فصل بازی حرفه‌ای شما بود نظرتان راجع به آن جام جهانی چیست؟
 
 تیم ما در هر بازی قویتر می‌شد وقتی که در مرحله یک شانزدهم ایرلند را شکست دادیم اعتماد به نفس خوبی بدست آوردیم تیممان در بهترین حالت خود قرار داشت اما بعد از آن  با تیم میزان بازی داشتیم با اینکه خیلی خوب  بازی نکردیم اما تیممان لیاقت بیشتری داشت.
من آن زمان تصمیم گرفتم این جام جهانی چهارمین و آخرین جام جهانی من باشد.

قهرمانی تیم اسپانیا در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی برای شما به چه معنا بود؟

این قهرمانی آرامش و صلح را برای بسیاری از نسل‌های فوتبال اسپانیا در چهار گوشه‌ی جهان برده می‌شد.

نظرتان درباره‌ی حال و هوای رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی چیست؟

من به عنوان یکی از کارشناسان تیم اسپانیا به همراه تیم به آفریقا رفته بودم. وقتی رسیدیم با امواج منفی زیادی روبه رو شدیم. واقعاً فکر نمی‌کردیم آفریقایی‌ها بتوانند این مسابقات را خوب سازماندهی کنند.
اما واقعاً جام جهانی خیلی خوب بود. مردم آفریقا به گرمی از ما استقبال می‌کردند، آنها واقعاً مهمان نواز هستند. بعد از بازی با سوئیس رقابت‌ها واقعاً پیچیده شد.

اما بچه‌های تیم ما سعی کردند آرامششان را حفظ کنند و دل بوسکه در این راه به آنها خیلی کمک کرد و بعد بهترین لحظه‌ی هر اسپانیایی رسیدن به مقام قهرمانی این رقابت‌ها بود.

نظرتان راجع به جام جهانی برزیل 2014 چیست؟

زمانی که ما در آفریقای جنوبی بازی مقابل سوئیس را از دست دادیم همه می‌گفتند : تیمی که بازی اول را شکست خورده قهرمان جام جهانی نخواهده شد و حالا همه می‌گویند مدافع عنوان قهرمانی هیچ گاه مجدداً قهرمان نشده است و ما این بار هم ثابت می‌کنیم اشتباه می‌کنند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار