تحت فشار رسانه‌ای؛

فیفا خواستار اقدام فوری قطر در بهبود شرایط کاری کارگران مهاجر شد

سخنگوي فدراسيون بين المللي فوتبال اعلام کرد اين فدراسيون خواهان ايجاد شرايط کاري عادلانه "سريع و پايدار" براي کارگران مهاجري است که در فعاليت هاي ساخت و ساز ورزشگاه هاي جام جهاني در قطر مشارکت دارند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، اين خبر در پي گزارش روز جمعه روزنامه گاردين انگليس اعلام شد که گزارش داده بود اسناد نشان مي دهد 185 مرد نپالي سال گذشته در حين کار در فعاليت هاي ساخت و ساز براي جام جهاني 2022 قطر جان خود را از دست دادند.

فيفا اعلام کرد مقامات قطر به "نبود ساختارهاي کاري" اذعان کرده اند و همچنين متعهد شده اند به منظور ايجاد شرايط کاري انساني قوانين خود را تغيير دهند.

سخنگوي فدراسيون بين المللي فوتبال اعلام کرد: «فيفا در تلاش به منظور يافتن راه حلي براي اين موضوع در سريع ترين زمان ممکن است . فيفا خواستار برگزاري گفتگو بين قطر و گروه هاي مختلف حقوق بشري و همچنين سازمان هاي حامي کارگران به منظور ابراز اطمينان از اين موضوع شده است که تغييراتي که با هدف بهبود شرايط کاري کارگران  مهاجر در نظر گرفته شده است با فوريت و در سريع ترين زمان ممکن اجرا خواهند شد.»

فيفا در بيانيه اي اعلام کرد فدراسيون بين المللي فوتبال متقاعد شده است که جام جهاني در قطر «مي تواند نيرويي مثبت و سکويي براي ايجاد تغييرات اجتماعي باشد.»

قطر با انتقادات شديدي بر سر شرايط کاري کارگران مهاجر در روند ساخت و ساز ورزشگاه ها و زيرساخت هاي جام جهاني مواجه شده است.

سپ بلاتر رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال مراسم قرعه کشي جام جهاني برزيل در ماه دسامبر اعلام کرد  اين فدراسيون در حال همکاري با مقامات قطر و همچنين فدراسيون اتحاديه بين المللي تجاري به منظور بهبود شرايط کاري کارگراني است که در حال کار کردن در ساخت و ساز هاي ورزشگاه هاي جام جهاني هستند.

او سال گذشته همچنين از «شرايط غير قابل قبول» درباره حقوق کارگران در قطر سخن گفته بود.

روزنامه گاردين با اشاره به اسناد رسمي گزارش داد شمار کلي کارگران نپالي که طي دو سال در قطر جان خود را از دست داده  اند، دست کم 382 نفر است. نپال يکي از چندين کشوري است که کارگر مهاجر به قطر صادر مي کند.

به گزارش خبرگزاري آلمان از برلين، نگراني بر سر شرايط کار در ورزشگاه هاي جام جهاني سال گذشته و در پي تحقيقات روزنامه گاردين آغاز شد. روزنامه گارين سال گذشته فاش کرد دست کم 44 کارگر نپالي بين چهارم ماه ژوئن تا هشتم ماه اوت در قطر جان باختند، که علت مرگ نيمي از آنها حملات قلبي، بيماري هاي قلبي و يا وقوع حوادث به هنگام کار بوده است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار