حداد عادل در جمع خبرنگاران:

نشست مشترک دولت و مجلس قطعی نیست/ عموم نمایندگان مجلس بنای حمایت از دولت را دارند

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه عموم نمایندگان بنای حمایت از دولت دارند گفت: در مجلس اراده سیاسی برای تضعیف دولت وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به سفر هیئت‌های پارلمانی به تهران گفت: صرف رفت و آمد هیئت‌های پارلمانی امر منفی نبوده و در همه جای دنیا مناسبت‌های پارلمانی وجود دارد.

وی افزود: در کشور ما نیز سفر هیئت‌های پارلمانی از گذشته معمول بوده و در حال حاضر نیز می‌تواند ادامه پیدا کند ولی مهم محتوای مذاکرات و موضع‌گیری‌هاست و ما در مجلس تصور می‌کنیم نمایندگان ضمن مذاکره با هیئت‌های پارلمانی از مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در ادامه به زمزمه‌های تشکیل فراکسیون اعتدال اشاره کرد و گفت: ما نمی‌توانیم کسی را از تشکیل یک فراکسیون منع کنیم.

وی افزود: همیشه پس از روی کار آمدن یک دولتی برخی از نمایندگان ترجیح می‌دهند از آن دولت طرفداری کنند و کسی هم نمی‌تواند آنها را منع کند.

رئیس سابق مجلس تاکید کرد: عموم نمایندگان در مجلس بنای حمایت از دولت دارند و در مجلس اراده سیاسی برای تضعیف دولت وجود ندارد و اگر نمایندگان هم بخواهند فراکسیونی تشکیل دهند نمایندگان دیگر نمی‌توانند آنها را منع کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد نمایندگان در مورد نحوه اطلاع‌رسانی مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: حق و وظیفه نمایندگان است که از کلیه امور کشور با خبر باشند تا به موکلین خودشان پاسخگو باشند بنابراین انتظار نمایندگان از مسئولان دولت برای در جریان قرار دادن مذاکرات ژنو یک اعتدال طبیعی است.

وی افزود: تصور می‌کنم کار ممکنی که در کمیسیون و در صحن جلساتی برای تبیین مواضع گزارشی ارائه شود ولی فعلا بودجه در پیش است و اینکه آیا ضمن بررسی بودجه این موضوع ممکن می‌شود یا اینکه به بعد از بودجه موکول خواهد شد در هر حال نمایندگان علاقمندند و وظیفه دارند در جریان مذاکرات باشند و باید مسئولان دولتی نیز از این موضوع استقبال کنند.

حداد عادل در خصوص سخنان اخیر جان‌کری مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند توافق ژنو را پیروزی سیاست خودشان قلمداد کنند.

وی تاکید کرد: آنها می‌خواهند با گزارش ناقص و یک جانبه و تاثیرهای آمریکایی از مذاکرات ژنو رهبر جهان و قیم مآبانه خودشان را به رخ بکشند به عبارتی می‌خواهند پوششی برای شکست‌های پی در پی خودشان در منطقه بکشند.

وی ادامه داد: از آنجایی که آمریکا در افغانستان، عراق و ... سیاست موفقی نداشتند می‌خواهند مذاکرات ژنو را به عنوان پیروزی خودشان قلمداد کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در مورد درخواست نمایندگان از محمدجواد ظریف در امور خارجه برای حضور در مجلس و ارائه توضیحات نمایندگان گفت: اینکه از وزیر امور خارجه به مجلس دعوت شود و همیشه این گونه ارتباطات بین دولت و مجلس بوده است و باید طرفین استقبال کنند.

حداد عادل در مورد جلسه مشترک دولت و مجلس که پیش‌تر اعلام شده است روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد نیز گفت: این جلسه فعلا قطعی نیست ظاهرا دولت گرفتاری‌هایی دارد و احتمالا به بعد موکول می‌شود.

وی در مورد اینکه علت این امر چیست گفت: یقین ندارم علت این موضوع چیست و از اعضای هیئت رئیسه مجلس بپرسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مردم ، امر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار