مصرف بی‌رویه "کربوهیدرات‌ها" در بدن چه می‌کند؟

کربوهیدرات‌ها مهم‌ترین دسته مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها ضرری ندارد اما مصرف بی‌رویه کربوهیدرات‌ها موجب چاقی می‌گردد.

حمید عبدی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف هر ماده غذایی بر اساس نیاز بدن می‌باشد و همهٔ افراد می‌توانند از کلیهٔ مواد غذایی استفاده کنند. بر پایهٔ هرم انرژی افراد باید در طول روز مقدار زیادی کربوهیدرات سبزیجات، لبنیات، گوشت و تخم مرغ مصرف کنند تا نیازشان تأمین گردد حتی نباید فردی را که رژیم لاغری و چاقی می‌گیرد از یک ماده غذایی محروم کرد. 

وی افزود: کربوهیدرات‌ها نه تنها ضرری ندارند بلکه جزء اصلیترین مواد غذایی به حساب می‌آیند که باید همهٔ افراد استفاده کنند و این طور نیست که مصرف آن‌ها محدود شود در وعدهٔ صبحانه هم توصیه می‌شود مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف گردد. 

عبدی تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که مصرف بی‌رویه کربوهیدرات‌ها ایجاد می‌کند، چاقی است که البته مهم‌ترین دستهٔ غذایی است که حتما باید مصرف شوند. 
در گذشته رژیم‌های غذایی برای افراد چاق در نظر گرفتند که در آن‌ها کربوهیدرات‌ها را حذف می‌کردند و فقط به این افراد پروتئین می‌دادند اما امروزه خیلی از مکاتب این رژیم غذایی را اصلا مناسب نمی‌دانند و توصیه می‌کنند که از همهٔ دسته‌های مواد غذایی استفاده شود. 

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: کربوهیدرات‌ها به هیچ عنوان مانع عضله سازی نمی‌شوند چون غذای اصلی و قوت غالب ما به شمار می‌آید و در رژیم‌هایی که برای افراد چاق در نظر می‌گیریم میزان کربوهیدرات‌ها را کم می‌کنیم اما مصرف آن را حذف نمی‌کنیم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار