بروجردی در مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا:

گوانتانامو و ابوغریب شکنجه‌گاه رسمی آمریکا/ ادعای دفاع از حقوق بشر یک بازی سیاسی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا کشور ناقض حقوق بشر است و ادعای دفاع از حقوق بشر از سوی دولتمردان این کشور یک بازی سیاسی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ "علاءالدین بروجردی" که صبح امروز در مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا در دانشگاه تهران حضور داشت با بیان اینکه خون استکباری با خون آمریکایی‌ها عجین است، اظهارداشت: رابطه گرگ و میش عوض شده و امروز ایران نظام مقتدری است که آمریکایی‌ها توان مقابله با آن را ندارند.  
 
وی با اشاره به سخنان اوباما افزود: اوباما در سخنانش به اقتدار ایران اعتراف کرد.  
 
بروجردی ادامه داد: زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد، بدون مصوبه شورای سازمان ملل و هماهنگی با متحدانش این کار را انجام داد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به استفاده از سلاح شیمیایی در عراق توسط آمریکایی‌ها گفت: امروزه اکثر کودکان عراقی ناقص الخلقه هستند و این به خاطر استفاده سلاح شیمیایی در این کشور است.  
 
بروجردی با تاکید بر اینکه گوانتانامو و ابوغریب شکنجه‌گاه رسمی آمریکا هستند، تصریح کرد: زندان‌های موجود در ایالات متحده سند محکومیت و خفت آنهاست.  
 
وی با اشاره به سخنرانی اوباما در تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا گفت: زندان گوانتانامو و امثال آن به دلیل نفوذ صهیونیسم و شبکه آن‌ها در آمریکاست و اوباما نمی‌تواند در این زمینه کاری را انجام دهد.  
 
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تاریخ آمریکا تاریخ طولانی نیست اظهار داشت: آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر جنگ‌های متعددی را راه‌اندازی کردند، یعنی آن‌ها سیاست آدمکشی دارند و از تروریست‌ها دفاع می‌کنند.  
 
بروجردی با بیان اینکه بن لادن را آمریکا متولد کرد، افزود: امروز که پای هیات‌های اروپایی به ایران باز شد به آن‌ها تاکید کردیم که اقدامات تروریست‌ها در سوریه به دلیل آموزش‌های تروریستی توسط اروپا به آن‌ها است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم غاصب جنایتکار از مصادیق بارز تروریست است، اظهار داشت: به هیات‌های اروپایی گفتیم که بزودی بحران سوریه به پایان می‌رسد و خود اروپا دچار بحران می‌شود.  
 
وی با اشاره به حمله آمریکایی‌ها به ایرباس ایران اظهارداشت: مجموعه‌ای از کارگردانان ارزشی کشورمان با همکاری برخی از کارگردانان آمریکایی که ضد استکبار هستند، ماجرای جنایت رسمی در حمله به ایرباس را به تصویر می‌کشند.  
 
بروجردی با بیان اینکه آمریکا تنها کشوری است که در تمام طول تاریخ از بمب هسته‌ای استفاده کرده است، گفت: آثار تخریب استفاده از بمب هسته‌ای توسط آمریکایی‌ها در طول تاریخ کاملا مشهود است.  
 
وی با اشاره به اقدامات جنبش ۹۹ درصدی در آمریکا، تصریح کرد: جنبش ۹۹ درصدی در آمریکا مردمی بودند که فقط شعار می‌دادند که توسط نیروهای امنیتی این کشور سرکوب شدند.  
 
وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها تحمیل عقیده و مطالب خود را در آزادی بیان دارند، اظهار داشت: آمریکا کشور ناقض حقوق بشر است و ادعای دفاع از حقوق بشر از سوی دولتمردان این کشور یک بازی سیاسی است.
 
بروجردی با تاکید بر اینکه کشور ایران دارای نظام آزاد است، ادامه داد: در کشورهای عربی زنان اجازه رانندگی ندارند اما در ایران ۶۰ درصد از صندلی‌های دانشگاه متعلق به زنان است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند اقلیت‌ها در ایران تحت فشار هستند خاطرنشان کرد: در ایران به اقلیت‌های دینی توجه می‌شود و آن‌ها در مجلس شورای اسلامی نیز نماینده دارند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، کشور ، سرکوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار