کوثری :عربستان عامل صهیونیزم در منطقه است/ از دیدار ظریف با رئيس سابق استخبارات سعودي اطلاع نداریم

وی در ادامه گفت: این دیدار اگر در جهت تذکر دادن به عربستان به خاطر اقدامات و مواضع آمریکایی اسرائیلی این کشور در منطقه بوده، خوب است، اما اگر در این دیدار موضوعات دیگری مطرح شده حتما قابل بحث است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،تحرکات تروریستی عربستان در منطقه و اتخاذ سیاست های صهیونیستی در سوریه و همچنین جلوگیری از دسترسی ایران به ماجد الماجد افسر سعودی که عامل اصلی حمله به سفارت ایران در بیروت بود، با واکنش‌های وسیعی در داخل کشور مواجه شد و انتقادهای بسیاری را نیز در قبال عدم واکنش صریح دستگاه دیپلماسی کشور یعنی وزارت امور خارجه به همراه داشت که متاسفانه با پاسخ مناسبی از سوی مقامات مسئول دولتی همراه نبود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، روز جمعه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري انگليسي رويترز اعلام کرد که با "ترکی الفیصل" رئيس سابق سازمان استخبارات عربستان سعودی دیدار کرده است. این دیدار در حالی انجام شد که اظهارات مقامات ایرانی در درخواست دیدار با مقامات رسمی عربستان با بی‌اعتنایی مقامات رسمی سعودی مواجه شده است.

درباره همین موضوع  مشرق به گفت و گو با اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداخت.

وی از عربستان به عنوان عامل حوادث تروریستی یاد کرد و گفت: عربستانی‌ها در حال حاضر خواسته ها و مواضع اسرائیل را در منطقه پیاده می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش عربستان در اقدامات تروریستی در سوریه و حمایت از تفکیری ها برای کشتار شیعیان سوریه، عنوان کرد: عربستانی‌ها تاکنون هزینه‌های زیادی در سوریه انجام داده‌اند تا مسلمان ها را به جان یکدیگر بیاندازند، قطعا ادامه دادن این اقدامات با واکنش شدید مسلمانان منطقه همراه خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه عربستان و قطر بیشترین حجم همکاری را با صهیونیست‌ها در جمع آوری مزدوران در سوریه داشته‌اند، تاکید کرد: عربستان قطعا با ادامه اتخاذ این سیاست ها در منطقه پایه های حکومت خود را متزلزل می کند.

کوثری اما در خصوص ديدار ظريف با رئيس سابق استخبارات سعودي و سکوت دستگاه ديپلماسي در قبال گستاخي‌های عربستانی ها سکوت کرد و گفت: این موضوع را باید از آقای ظریف و مسئولین مربوطه جویا شد که چرا سکوت در مقابل این گستاخی هارا در دستور کار خود قرار داده اند.

وی در ادامه گفت: این دیدار اگر در جهت تذکر دادن به عربستان به خاطر اقدامات و مواضع آمریکایی اسرائیلی این کشور در منطقه بوده، خوب است، اما اگر در این دیدار موضوعات دیگری مطرح شده حتما قابل بحث است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که آیا از دیدار آقای ظریف با ترکی‌الفیصل رئيس سابق استخبارات سعودي اطلاع داشتید؟، اظهار داشت: از انجام این دیدار و جزئیات آن اطلاعی نداریم.

کوثری همچنین در خصوص امکان بازگشایی سفارت آمریکا، عنوان کرد: آقای روحانی از این جهت این سخن رو گفتند که اگر آمریکایی ها از انجام اقدامات تروریستی و خصمانه دست بردارند می شود در مورد بازگشایی سفارت این کشور در خاک جمهوری اسلامی فکر کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: اما این موضوع واضح است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند از اقدامات تروریستی و خصمانه خود دست بردارند و همان لقبی که امام (ره) در مورد آمریکا بکار برد که او  شیطان بزرگ است و شیطان نمی تواند دست از خباثت های خود بردارد، کماکان پابرجاست.

برچسب ها: کوثری ، عربستان ، اسراییل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.