هفت‌ خوان فتح خرمشهر برای نوجوانان نقل می‌شود

روایت فتح خرمشهر در کتابی با عنوان «سی مرد و سیمرغ» توسط «اکبر صحرایی» به نگارش در آمده که به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،کتاب «سی مرد و سیمرغ»، کتابی است به نگارش «اکبر صحرایی» در 200 صفحه با موضوع فتح خرمشهر در عملیات «الی بیت‌المقدس» که در هفت خوان برای نوجوانان روایت شده است و از سوی عصر داستان منتشر خواهد شد.

 

بحث اساسی «سی مرد و سیمرغ» تحول درونی شخصیت اصلی است که با رفتن این نوجوان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل از مرحله شعار به شعور می‌رسد و به قول معروف راه صد ساله را در یک شب می‌رود.

 

نویسنده این کتاب می‌‌گوید که در نگارش این کتاب از شیوه نقالی‌گری بهره برده است؛ موضوع هفت خوان شاهنامه را با روند آزادسازی خرمشهر در این کتاب تلفیق کرده و از این رو، داستان کتاب نزدیک به متن کهن ایرانی نوشته شده است.

 

وی دلیل انتخاب این نام برای کتابش را این گونه بیان می‌کند: فاتحان و رزمندگان خرمشهر تشبیه شدن به پرنده سیمرغ که تلاش و کوشش خود را می‌کنند که نهایتاً به مقصد برسند، به همین دلیل نام «سی مردو سیمرغ» را انتخاب کردم.

 

صحرایی متولد 1339 شیراز است. وی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته مدیریت ادامه داده است. صحرایی پیش از انقلاب مطالعه را به صورت جدی با داستان های محمود حکیمی، جلال آل احمد‏ و آثار کلاسیک جهان آغاز کرد.

 

وی با پایان یافتن جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نوشتن خاطرات خود و دوستانش را درباره جنگ پی گرفت؛ طوری که خاطرات و بعدها داستان‌هایش در مجله تخصصی کمان، روزنامه ایران، ماهنامه عصر پنجشنبه، خبر جنوب‏ و عصر به چاپ رسیدند.

 

مجموعه داستان جنگ به نام «کانال مهتاب» اولین کتاب صحرایی سال ١٣٧٨ به چاپ رسید. او یک سال بعد از انتشار این کتاب، مجموعه داستان «هزار و نه» را منتشر کرد. کتاب بعدی وی نیز مجموعه داستانی با عنوان «خمپاره خواب‌آلود» بود که موضوعی طنز دارد و در سال ١٣٨٢ به چاپ رسید. این کتاب جایزه پنجمین جشن فرهنگ فارس را به خود اختصاص داده است. وی افتخارات و جوایزی چون دیپلم افتخار و قلم بلورین نهمین دوره جشنواره مطبوعات ایران بخش دفاع مقدس در سال ١٣٨١ و جایزه کتاب برگزیده بخش داستانی چهارمین همایش ادبی سوختگان وصل دانشگاه تهران سال 1384 را از آن خود کرده است. از آثار او رمان «پرونده ٣١٢» و مجموعه داستان «آنا هنوز هم می‌خندد» را می توان نام برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار