رئیس کمیته مسابقات شمشیربازی:

عملکرد اپه رضایت بخش نبود / اردن آوردگاهی برای شمشیربازان جوان

عباسعلی فاریابی معتقد است عملکرد تیم ملی اپه در رقابت‌های ایتالیا رضایتبخش نبوده است و هم‌اکنون مسابقات اردن آوردگاه جدیدی برای نسل جوان تیم ملی شمشیربازی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابت‌های شمشیربازی جام جهانی ایتالیا لیگ نانو در اسلحه اپه از روز 4 بهمن تا 6 بهمن برگزار شد که از کشورمان 3 نماینده به این مسابقات اعزام شدند.

در بخش اتوادی این رقابت‌‌ها محمد رضایی از میان 248 شرکت کننده در این مسابقات به رتبه 98 جهان رسید.

علی یعقوبیان که پیش از این تحت عنوان سفیر آب ایران در رقابت‌های دوحه قطر بود، از میان 150 شرکت کننده به رتبه 106 رسید در رقابت‌های ایتالیا نیز ظاهر شد که پس از صعود از مرحله مقدماتی با نماینده رژیم اشغالگر قدس روبرو شد و از دور مسابقات کنار رفت.

طاهر عاشوری آخرین نماینده کشورمان در اسلحه اپه پس از صعود از مرحله مقدماتی با واگذاری دیدار خود به رتبه 179 جهان رسید.

در بخش تیمی این رقابت‌ها نیز نمایندگان کشورمان در بازی سخت خود مقابل چین با نتیجه 45 بر 32 بازی را به حریف واگذار کردند و از میان 32 تیم، بیست‌وششم شدند.

عباسعلی فاریابی، کارشناسی و خبره شمشیربازی در این خصوص گفت: شمشیربازان در مسابقات جهانی شمشیربازی نتوانستند انتظارات ما را برآورده کنند و عملکرد خوبی در این مسابقات نداشتند.
 
وی ادامه داد: علی یعقوبیان در دور اول مسابقات و در مرحله مقدماتی توانست حریفان خود را شکست دهد اما در مرحله دوم با قرعه رژیم اشغالگر قدس مواجه شد و از دور رقابت‌ها کناره گیری کرد. محمد رضایی دیگر نماینده کشورمان پس از ورود به مرحله 128 نفر به قرعه استراحت خورد و در مرحله 96 نفر مقابل بازیکن روس شکست خورد.
 
وی تصریح کرد: طاهر عاشوری عملکرد ضعیفی در این دور از مسابقات داشت و نتوانست بازی خوبی ارائه دهد.
 
فاریابی تاکید کرد: امیدواریم شمشیربازان کشورمان در اسلحه سابر بتوانند در جام جهانی ایتالیا و اسپانیا بدرخشند و در جایگاه مناسبی از این مسابقات قرار گیرند.
 
وی افزود: امروز آخرین روز اردوی شمشیربازان است که در چارچوب آمادگی مسابقات جوانان و نوجوانان آسیا که در نیمه دوم اسفند برگزار می‌شود در حال برگزاری است.
 
وی اذعان داشت: اردوی دختران نیز در استان یزد در حال پیگیری است تا نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شوند.
 
رئیس کمیته مسابقات فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: لیگ شمشیربازان هم اکنون در هفته دوم در حال پیگیری است که بازیکنان از 11 تیم در این مسابقات حضور دارند.
 
وی بیان داشت: در مجموع 6 هفته بازی‌های لیگ قهرمانی شمشیربازی هر هفته 3 بازی خواهیم داشت که در لیگ آقایان جمعه 18 بهمن ماه هفته چهارم آن پیگیری می‌شود.
 
فاریابی ادامه داد: با توجه به بحران مالی که پیش روی فدراسیون است تمام تلاشمان را انجام دادیم که بتوانیم لیگ خوبی داشته باشیم.
 
رئیس کمیته مسابقات فدراسیون شمشیربازی در پايان خاطرنشان کرد: سطح کیفی تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانی شمشیربازی رضایت بخش است و تیم دانشگاه آزاد به عنوان برترین تیم شرکت کننده در لیگ فصل حضور چشمگیری دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فاریابی ، کمیته ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار