مدیرعامل شرکت بورس؛

50 درصد ارزش بازار سرمايه متعلق به شرکت های اصل 44 قانون اساسی

50 درصد از ارزش بازار سرمایه کشور متعلق به شرکت های اصل 44 قانون اساسی بوده و 75 درصد از معاملات بصورت آنلاین انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس،  در جریان بازدید نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تالار بورس تهران گفت: 50 درصد از ارزش بازار سرمایه کشور متعلق به شرکت های اصل 44 قانون اساسی بوده و 75 درصد از معاملات بصورت آنلاین انجام می شود.
 
وی افزود:در حال حاضر ارزش بازارهای بورس و فرابورس به حدود 500 هزار میلیارد تومان رسیده و 75 درصد از واگذاری‌ها از طریق بورس انجام شده است همچنین مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس 130 هزار میلیارد تومان بوده که 60 درصد معاملات توسط افراد حقیقی انجام شده است.
 
مدیرعامل شرکت بورس با بیان اینکه تاکنون در حوزه ابزارهای مالی اسلامی اقدامات مناسبی انجام شده است از آمادگی بورس برای تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی خبر داد و افزود: جایگاه بورس تهران به گونه‌ای است که بر اساس اعلام فدراسیون جهانی بورس‌ها طی سه سال گذشته موفق شدیم مقام اول یا دوم را از نظر بازده و عملکرد کسب کنیم.
 
قالیباف اصل بر ضرورت توجه بیشتر به بازار سرمایه کشور تاکید کرد و گفت: اعتماد مردم به این بازار طی سال های گذشته افزایش یافته است.
 
مدیرعامل شرکت بورس به اظهارات رییس جمهوری در اجلاس داووس اشاره کرد و گفت:در این اجلاس رییس جمهور در خصوص طرح های پتروشیمی و پیشنهاد آن به سرمایه گذاران خارجی با نرخ ترجیهی نکاتی مطرح کرده و اعلام کردند که برنامه‌های بلندمدتی برای این بازار وجود دارد.
 
وی به تعیین نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی و بهره مالکانه سنگ آهنی اشاره کرد و گفت: اخبار متناقضی در این خصوص در بازار سرمایه منتشر می شود که بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.  
قالیباف اصل اظهار امیدواری کرد که با توجه مجلس شورای اسلامی برخی از مسایل موجود در حوزه تامین مالی بازار سرمایه کشور برطرف شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، سهام ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار