معاون اول رییس‌جمهور، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جریان سفر به قم با مراجع عالیقدر شهر قم دیدار کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، معاون اول رییس‌جمهور، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جریان سفر به قم با مراجع عالیقدر شهر قم دیدار کرد.

اسحاق جهانگیری در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با تشریح شرایط کشور در بخشهای مختلف گفت: دولت در مذاکرات با کشورهای غربی از موضع تدبیر، حکمت و مصلحت و مطابق با رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در حال پیشرفت است و در چارچوب سیاستهای کلی نظام مصمم به حل مشکلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور بوده و با صلابت و قاطعیت از حقوق ملت ایران دفاع می کند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از وحدت و اتحاد بوجود آمده میان دولت و مجلس در خصوص رفع مشکلات کشور تصریح کردند: امروز در کشور شاهد همدلی میان همه کسانی که در مسیر خدمتگزاری گام بر می دارند هستیم و این باعث خوشحالی است.

ایشان با تاکید بر ضرورت ریشه یابی مسائل در راستای حل مشکلات کشور، خاطرنشان کردند: امروز جهانیان از ایران به عنوان کشوری که بر پایه اسلام و دین پایه گذاری شده توقع دارند تا نسبت به بسیاری از مشکلات پاسخگو باشیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مشکلات امروز آمریکا و غرب را مساله سیاست و قدرت و بحرانهای گوناگون اجتماعی و اقتصادی برشمردند و افزودند: وابستگی به استعمار و صهیونیست باعث شده تا آنان بیدادگری را تحمیل کنند. 

ایشان اصلاح سیستم بانکی و مقابله با تورم و ساماندهی به بخش اقتصاد را از وظایف مهم دولت دانستند و فرمودند: همه مردم به خوبی می دانند که دولت در فکر رفاه و بهبود شرایط اقتصادی آنان است و از این رو با دولت همراهی می کنند و امیدوارم در آینده گامهای مهمی در جهت رفع مشکلات برداریم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در خصوص طرح هدفمندی یارانه ها نیز تصریح کردند: بنده این موضوع را درک می کنم که امروز دولت در این زمینه با شرایط دشواری مواجه است ؛چرا که تشخیص نیازمندان از کسانی که نیازی به دریافت یارانه ندارند ،بسیار دشوار است.

ایشان در خاتمه یادآوری کردند که باید در خصوص ادامه طرح هدفمندی یارانه ها برای مردم فرهنگ سازی شده و شرایط و مشکلات آن تبیین شود.


وی در ادامه برنامه های سفر به شهر مقدس قم با همراهی آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حجت الاسلام انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور در بیت حضرت آیت الله العظمی خراسانی حضور یافت و با این مرجع عالیقدر دیدار کرد. 

معاون اول رییس جمهور در این دیدار به تشریح شرایط اقتصادی و بین المللی کشور و
برنامه های دولت تدبیر و امید برای طرح هدفمندی یارانه ها و مسکن مهر پرداخت و اظهار داشت: امروز با اجرای برنامه های دولت، بازار و جامعه بسوی آرامش به پیش می رود. 

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز دراین دیدار با بیان اینکه با توکل به خدای بزرگ و به شرط اینکه حرف وعمل همه ما یکی باشد مشکلات حل خواهد شد، فرمودند: شرط پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی اولاً حفیظ و امین بودن نسبت به کار و مسئولیت و ثانیاً داشتن علم به تمام زوایای کار و مسئولیتی که هر فرد بعهده می گیرد بوده و چنانچه این دو شرط در پذیرش مسئولیتها حاکم بود با مشکلات فعلی مواجه نبودیم . 

ایشان تصریح کردند: دولت ابتدا باید دفع فساد کرده و سپس به اصلاح امور برسد. 
حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی با یادآوری شیوه حکومت حضرت امیرالمومنین ، دولتمردان را به رعایت تقوا ، سخت كوشی و رسیدگی به امورمردم نصیحت کردند.

ایشان با اشاره به دستوراسلام مبنی بر سخن گفتن لیّن با دشمنان افزودند: در عین حال باید با استحکام درونی و روحیه قوی جامعه اسلامی را به پیش ببریم.

معاون اول رئیس جمهور سپس با حضور در مدرسه علمیه امام سجاد (ع) و دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید اصرار دارد که نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نظامی کارآمد در جهان مطرح کند و در این راستا تلاش می کند مشکلات مردم و کشور را مرتفع سازد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به دستاوردهای دولت در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: در بخش سیاست خارجی مسائل پیچیده و نگران کننده ای پیش روی کشور بود و دولت دکتر روحانی تاکید داشت با حفظ عزت و اقتدار ملی، زبانی منطقی را با جامعه جهانی در پیش گیرد و با استفاده از تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری فشارهای بین المللی را کاهش دهد. 

جهانگیری همچنین به برنامه ها و دغدغه های فرهنگی دولت اشاره و خاطرنشان کرد: دولت مصمم است با دقت و جدیت، خطوط اصلی نظام و حساسیت های علما و مردم متدین را لحاظ کند.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع یارانه ها و مشکلات ناشی از اجرای نادرست قانون هدفمندکردن یارانه ها تصریح کرد: مرحله نخست اجرای قانون مشکلاتی داشت و در اجرای آن خوب عمل نشد. دولت یازدهم آسیب شناسی لازم را انجام داده تا در مرحله دوم حساب شده عمل شود و از فشار بر مردم تا حد امکان کاسته شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز در سخنانی فرمودند: رئیس دولتی که روی کار آمده هم نامش روحانی است و هم در حقیقت دولتی روحانی است که به مسائل دینی و مذهبی توجه دارد و مایه امیدواری برای مردم و اقشار مذهبی می باشد.

ایشان با تاکید بر اینکه دولت آقای روحانی و دوستان ایشان در این مدت کارهای مفیدی انجام داده اند افزودند: دولت امیدهایی را در جامعه و در میان مردم ایجاد کرده است .

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه این دولت میراث بسیار پیچیده ای را از گذشته به ارث برده است،تاکید کردند: در گذشته ندانم کاری های زیادی در کشورصورت گرفت و باعث شد مشکلات فراوانی به صورت ارث برای دولت جدید باقی بماند.

ایشان اضافه کردند: حتی برخی نقاط قوت دولت گذشته همچون طرح هدفمندی و طرح مسکن مهر نیز با مشکلاتی همراه است و از دولت گذشته کاری وجود ندارد که همراه با مشکل نباشد و دولت جدید باید تدریجاً این مسائل را حل و فصل کنند.

ایشان در ادامه بر لزوم توجه به استان قم و رفع محرومیت های این استان برای ارائه خدمات بهتر به مردم و زائرین تاکید کردند و گفتند: تعداد زائرین و مسافرین قم بسیار زیاد است و باید برای رفع مشکلات این استان برنامه ریزی شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان با تاکید بر لزوم توجه ویژه بر مسائل فرهنگی فرمودند: رئیس جمهور و سیاستهای فرهنگی ایشان خوب است و دوست داریم ایشان را حمایت و تقویت کنیم؛ منتهی باید مراقب بود کسانی که در حاشیه هستند با برخی اقدامات و کارها برای کشور مشکل آفرینی نکنند. 

جهانگیری صبح امروز در ادامه دیدارهای خود پس از زیارت بارگاه کریمه اهل بیت (ع)‌ در دیدار با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به مسائل و مشکلات کشور در سالهای گذشته از جمله تورم ، رکود اقتصادی ، تعامل با دیگرکشورها ، تحریم و دیگر مسائل گفت: دولت تدبیر و امید در چند ماه گذشته از عمر خود، سعی در شناسایی و حل مشکلات کشور داشته است. 
معاون اول رییس جمهورهمچنین ضمن ارائه گزارش ازاقدامات دولت برای عبور از مشکلات اقتصادی ازجمله در حوزه هدفمندی یارانه ها و گذار از بحران های زیست محیطی که کشور با آنها مواجه است، تصریح کرد: دولت خود را نیازمند راهنمایی ها ، حمایت و هدایت های مراجع نظام تقلید می داند ؛چرا که حمایت مرجعیت همواره برای دولت و نظام، سرمایه بزرگی بوده و ما قدردان آن هستیم . 

دکتر جهانگیری اظهار داشت: دولت امروز برای اینکه بتواند در مسیر خدمت به ملت و رفع مشکلات کشور موفق باشد، به دعا و حمایت های مرجعیت نیازمند است. 

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز دراین دیدارضمن آرزوی توفیق برای خدمتگزاران مردم در دولت یازدهم، افزودند: خداوند به همه کسانی که به دنبال خدمت بوده و خیر مردم را می خواهند یاری و کمک خواهد رساند و مردم نیز هنگامی که می بینند مسئولان در پی برطرف کردن مشکلات آنان هستند قطعاً با آنان همکاری می کنند. 

ایشان ضمن ابراز امیدواری از اینکه دولت بتواند به مشکلات مختلفی که در کشور وجود دارد به نحو احسن رسیدگی و آنان را برطرف نماید ،تصریح کردند: ما باید معقولانه حرکت کنیم تا هم بتوانیم بخوبی در کنار دیگر ملتهای جهان زندگی کنیم و هم بر مشکلات جامعه خود فائق آییم . 

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینکه دولت تا کنون موفقیت های خوبی در مسیر حل مشکلات کشور بدست آورده، به مذاکرات اخیر ایران اشاره و خاطر نشان کردند: ما باید بدانیم که با هر جمعیتی چگونه سخن بگوییم و آنگاه در مسیر تعامل موفق خواهیم بود. 

ایشان با تاکید براینکه پایه و اساس همه مسائل باید با ترویج دین مبین اسلام و حفظ آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی همراه باشد، یادآور شدند: مسئولیت بسیار با اهمیت است اما مسئولان باید بدانند موقعیتی که امروز نصیب آنها شده ،فرصت خدمت به مردم بوده و آنها باید قدر این فرصت را دانسته و از آن استفاده کنند.

ایشان همچنین در زمینه اختصاص یارانه ها به افراد ضعیف جامعه، تاکید کردند : یارانه ها باید به کسانی که نیازمندند اختصاص یابد و ضرورتی ندارد در شرایطی که دولت برای رفع مشکلات حاجت مند است به کسانی که محتاج نیستند یارانه اختصاص یابد . 

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اظهار امیدواری کردند کسانی که محتاج به دریافت یارانه ها نیستند، خودشان از دریافت یارانه منصرف شوند .

ایشان در خاتمه تاکید کردند که همه ما باید نسبت به اهداف و ارزشهای انقلاب اسلامی پایبند باشیم. 

وی در ادامه به دیداربا آیت الله العظمی جوادی آملی رفته و با اشاره به تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران و برنامه های دولت دکتر روحانی برای حل عزتمندانه این مشکلات و تحریمها اظهار داشت: دولت تدابیری اندیشیده تا این بحران را حل کند و خوشبختانه تاکنون توفیقاتی نیز حاصل شده است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در خصوص برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های دولت برای کنترل نقدینگی و مهار تورم، گزارشی ارائه کرد و از دغدغه دولت برای حل مسائلی همچون مشکلات زیست محیطی، بحران آب و خدمات درمانی و بهداشتی مردم خبر داد. 

جهانگیری در خصوص قانون هدفمندسازی یارانه ها نیز به برنامه ریزی و تصمیمات دولت برای اجرای هر چه بهتر مرحله دوم این قانون اشاره و خاطرنشان کرد: دولت بنا دارد در مرحله دوم ، نیازمندان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد و خدمات بیشتری را برای قشر ضعیف و کم درآمد جامعه ارائه دهد.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به دکتر روحانی اظهار امیدواری کردند دولت تدبیر و امید در کارها و اقدامات خود بیش از پیش به دستاوردها و موفقیت های بزرگ نائل شود.

ایشان همچنین مردم ایران را مردمی خوب خواندند و ایستادگی و اتکاء به توانمندیهای داخلی را گامی مهم در پیشرفت و موفقیت کشورعنوان کردند. 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با تاکید بر اینکه همه مشکلات کشور تنها به دلیل تحریمها نیست، اضافه کردند: برخی مشکلات و محدودیت ها ناشی از سوء مدیریتها در گذشته است. 

ایشان همچنین با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که توصیه دارد روی پای خود بایستیم، گفتند: مردم ایران، مردمی باهوش و توانمند هستند و در دوران جنگ تحمیلی توانایی های فنی خود را به نمایش گذاشته اند.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی همچنین سخن برخی مقامات خارجی را که می گویند گزینه نظامی روی میز است، بیهوده دانستند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار