افراد گرفتار شده در قله دماوند نجات یافتند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: با اقدام به‏ موقع تیم اعزامی نجاتگران، افراد گرفتار شده در برف و یخ و سرمای شدید بام ایران نجات پیدا کردند.

حمید فرهادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با تلاش هفت ساعته نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند، کوه ‌نوردان بام ایران بدون مصدومیت نجات یافتند.
 
وی ادامه داد: حوالی ظهر امروز تماسی تلفنی با امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند برقرار شد مبنی بر اینکه چهار نفر از هموطنان‏ مان در قله دماوند گرفتار شده اند.
 
فرهادی افزود: پس از دریافت آمار کلی و شرایط حادثه و هماهنگی با مرکز کنترل هماهنگی مدیریت عملیات استان تهران و همچنین در جریان گذاشتن رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه فرمانداری شهرستان دماوند، یک تیم آماده اعزام به قله دماوند شد.
 
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: پس از جمع ‌آوری وسایل تخصصی کوهستان، یک تیم سه نفره همراه با یک دستگاه آمبولانس از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند عازم منطقه پلور شد.
 
وی ادامه داد: تیم اعزامی به دلیل شلوغی راه یک ساعت تمام طول کشید تا به نزدیکی قله رسیدند و پس از عبور از مسیر برفی و یخی جاده منتهی به قله دماوند، به نزدیکی کمپینگنخست رسیدند.
 
فرهادی افزود: به دلیل حجم بالای برف و یخ ‌زدگی منطقه، نجاتگران مجبور شدند ادامه راه را به صورت پیاده طی کنند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: پس از حدود دو ساعت پیاده ‌روی، چهار نفری که در قله گرفتار شده بودند پیدا شدند و به آنها امکاناتی مانند پتو، کنسرو و ... ارائه شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به سرما و برودت هوا در منطقه قله دماوند با هماهنگی که با مسئول امداد و نجات و فرمانده تیم اعزامی داشتیم، تا پایان عملیات تیم امداد و نجات پایگاه آبعلی در حالت آماده‌‏ باش قرار داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.