قم/آیت‌الله نوری همدانی:

فرهنگ انقلاب اسلامی بر همه کشورها تاثیر گذاشته است

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه فرهنگ انقلاب بر روی همه کشورها تاثیر گذاشته است، گفت: امروز بیشتر مردم دنیا عاشق کار امام و ملت ایران هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در جمع گروهی از اساتید و اعضای نهاد رهبری در دانشگاه‌های گیلان اظهار داشت: سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران جایگاه بسیار رفیعی در تاریخ انقلاب دارد.

وی افزود: خداوند همواره اتفاقات را به گونه‌ای سامان‌دهی می‌کند که نقشه‌های شوم دشمنان و ظالمان خنثی شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به نقشه مشرکان برای به قتل رساندن حضرت محمد(ص) خاطرنشان کرد: به همین دلیل خداوند به ایشان دستور داد شبانه به مدینه مهاجرت کند و حکومت اسلامی را تاسیس کند و پس از چند سال هم با فتح و ظفر به مکه بازگردد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران هم با دشمنان فراوانی روبه‌رو بود و مستکبران همواره تلاش می‌کنند به وسیله توطئه‌های گوناگون اسلام، روحانیت و ملت ایران را بکوبند؛ تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی هم در همین راستا بوده ولی خداوند نقشه آنها را خنثی کرد و امروز نظام ولایت فقیه در ایران حاکم شده است؛ اقدام امام خمینی(ره) در رهبری ملت ایران کاری پیامبرگونه و بر اساس دستورات الهی بود.

خاطرنشان کرد: مردم گیلان بسیار ولایت‌مدار و انقلابی هستند و همواره در راستای اهداف نهضت اسلامی حرکت کرده‌اند.

وی افزود: امام خمینی(ره) پس از سخنرانی در مورد ابعاد گوناگون قانون کاپیتولاسیون توسط رژیم شاه دستگیر و پس از انتقال به تهران، به ترکیه تبعید شدند ولی روزنامه‌ها نوشتند چون ایشان عامل تشنج در جامعه بوده به خارج از کشور تبعید شده است ولی مکان تبعید را اعلام نکردند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه تبعید امام در ترکیه 11 ماه طول کشید عنوان داشت: پس از آن ایشان به عراق تبعید شدند و حدود 13 سال در آنجا ماندند ولی در این مدت همواره اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌های خود را به مردم ایران می‌رساندند زیرا لازم بود زمینه‌سازی برای انقلاب صورت بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم یکی از ارکان انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: پیامبران الهی نیز ابتدا امت‌ها را آماده می‌کردند و پس از آن به جنگ نمرودها و فرعون‌ها می‌رفتند؛ گسترش اعتراضات مردمی سبب شد شاه تصمیم بگیرد امام خمینی(ره) از عراق هم اخراج شود و به همین دلیل ایشان به پاریس مهاجرت کردند.

وی با اشاره به تصمیم امام برای رفتن به کویت در آن زمان عنوان داشت: سران کویت سرسپرده غرب بودند و به ایشان اجازه ورود ندادند؛ امروز هم همین کشورها سرسپرده هستند و آنچه در بحرین دیده می‌شود نشان از همین مسئله دارد؛ امروز مظلوم‌ترین شیعیان جهان در بحرین زندگی می‌کنند و زیر ظلم و ستم آل سعود و آل خلیفه قرار دارند به همین دلیل اعلام می‌کنیم حکومت بحرین نباید به شیعیان این همه ظلم کند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: سرانجام امام خمینی(ره) به پاریس رفتند و چند ماهی را در نوفل لوشاتو سپری کردند تا اینکه زمینه برای ظهور انقلاب فراهم شد و ایشان به ایران بازگشتند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فرهنگ انقلاب بر روی همه کشورها تاثیر گذاشته است، افزود: امروز بیشتر مردم دنیا عاشق کار امام و ملت ایران هستند در حالیکه تا پیش از انقلاب فرهنگ غربی بر دانشگاه‌ها و جامعه ما حاکم بود و فراماسون‌ها اختیار امور را در دست داشتند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی توانست معادلات سیاسی ظالمان را در جهان با چالش مواجه کند؛ همانطور که بسیاری از دیکتاتورها سقوط کرده‌اند به زودی سایر آنها نیز به سرنوشت دیگر ظالمان دچار خواهند شد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر تبیین صحیح فرهنگ انقلاب گفت: امام همواره می‌فرمود مراقب باشید انقلاب دست نااهلان و نامحرمان نیفتد زیرا برخی همواره تفکر ابوجهلی دارند و اهمیت انقلاب را درک نمی‌کنند؛ دانشگاه‌های ما باید دانشجویانی اسلام‌مدار و اخلاق‌محور تربیت کنند زیرا همه ما دارای رسالت دینی هستیم و باید در مسیری که امام خمینی(ره) آن را احیا کرد حرکت کنیم./ش

برچسب ها: قم ، فرهنگ ، انقلاب ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.