ارومیه/

استفاده از ظرفیت مرزی آذربایجان غربی به منظور کاهش بیکاری

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت‌های مرزی آذربایجان غربی در کاهش بیکاری تاکید کرد.

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بیکاری گسترده‌ای در کشور خصوصا در بین جوانان موجود است که معضلات زیادی را برای استان و کشور به وجود می‌آورد.

وی افزود: خاستگاه آذربایجان غربی عمدتا کشاورزی است که امروز این صنعت نیز با مشکل کم آبی روبه‌رو است و مخصوصا در حوزه کشاورزی در استان آب مورد نیاز تامین نمی‌شود.

حسینی‌صدر خاطرنشان کرد: عدم توجه به احداث به موقع سدها و کانال‌های آبی، کشاورزان را در کشت و زرع با مشکل کم آبی مواجه می‌کند که عاملی برای افزایش بیکاری در استان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: نبود صنایع بزرگ در آذربایجان غربی، عدم استفاده از ظرفیت و تجارت مرزی در استان از عوامل افزایش بیکاری است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس اظهار داشت: احداث سدها، استفاده از ظرفیت‌های مرزی، توسعه صنعت گردشگری، توسعه تجارت مرزی، ایجاد بازارچه‌های مرزی، افزایش صنعت فرش و گسترش صنایع دستی از جمله مواردی هستند که سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها باعث کاهش بیکاری در استان خواهد شد.

حسینی‌صدر با تاکید بر بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های آذربایجان غربی، افزود: پرورش زنبور عسل از جمله مواردی است که توسعه آن نرخ بیکاری را در استان کاهش می‌دهد.

وی گفت: آذربایجان غربی با وجود اینکه با کشور ترکیه هم‌مرز است ولی باز از این ظرفیت استان استفاده نمی‌شود و تنها کمتر از دو درصد تجارت ترکیه با ایران صورت می‌گیرد./ش ک


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.