تحصن تعداد زیادی از علمای بحرین در مسجد امام صادق (ع)

تعداد زیادی از علمای بحرین با شعار «علما جاویدان هستند» در مسجد امام صادق (علیه السلام) واقع در منطقه «قفول» بحرین تحص کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه ؛ علمای بحرین در اعتراض به منحل کردن شورای اسلامی علمای بحرین و تاکید بر استمرار حمایتهای آنان از قیام مردم بحرین در این مسجد تحصن کردند.

«ضیاء» عیاد خبرنگار شبکه «اللؤلؤه» در گزارش ارسالی خود گفت: در اعتراض به تصمیم ظالمانه نظام بحرین در انحلال شورای اسلامی علمای بحرین، تحصنی علمائی با عنوان «علما جاویدان هستند» در مسجد امام صادق (علیه السلام) در منطقه «قفول» در منامه پایتخت بحرین برگزار شد. در این تجمع سخنرانی هایی ایراد شد که طی آن بر ظالمانه بودن این اقدام رژیم آل خلیفه تاکید شد. زیرا با منحل شدن شورای اسلامی علمای بحرین فعالیتهای این شورا کاملا متوقف می شود .

«آیت الله شیخ عیسی قاسم» در اظهاراتی در این تحصن تاکید کرد: «تصمیم به انحلال شورا از قبل مطرح شده بود و توطئه ای است که با هدف از بین بردن این شورا صورت گرفت . گزارش «البندر» از این توطئه برداشته است» .

وی گفت: «گزارش «البندر» فاش ساخته است که توطئه حل این شورا برای تضعیف یکی از اجزای مهم این ملت بوده است . بنابراین نظام بحرین نمی خواهد حتی یک گام برای اجرای اصلاحات بردارد».

«شیخ ماهر حمود» امام جماعت مسجد قدس در شهر صیدا جنوب لبنان نیز با فیلم ضبط شده در این مراسم شرکت کرده بود. وی در این فیلم با محکوم کردن انحلال شورای اسلامی علمای بحرین این اقدام نظام آل خلیفه را اشتباهی توصیف کرده که باید اجرای آن را متوقف شود. وی تاکید کرد: «ما از  مسئولان بحرینی می خواهیم  این اشتباه بزرگ را مرتکب نشوند. زیرا رویارویی با علم و علما به نفع سلطه حاکم در هر کشوری نخواهد بود. ما اگر به تاریخ بنگریم می بینیم که علما محاصره شدند و آزار و اذیت شدند اما در نهایت علم و علما باقی ماندند و سلطه گران نابود شدند».
«شیخ محمود العالی» بیانیه شورای اسلامی علمای بحرین را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است: «نظام حاکم در صورت انحلال این شورا ، با انتقام مردم بحرینی که خواستار برقراری دموکراسی در این کشورند مواجه خواهد شد».

همچنین در این بیانیه آمده است: «هر کس که فکر می کند می تواند علم و علما را با تصمیمی از بین ببرد اشتباه کرده است . کسی که خیال می کند می تواند علما را از فعالیتهای علمی و نقشی که دارند محروم کند سخت در اشتباه است».

خبرنگار شبکه «اللؤلؤه» افزود: شورای اسلامی علمای بحرین از عالمان دینی بحرین خواست اعتراض خود را با امضا بر طوماری اعلام کنند، تا این طومار به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ارائه شود . این اقدام وسیله ای برای مخالفت با انحلال شورای اسلامی علمای بحرین در سطح بین الملل خواهد یود. این حمایت علما از شورای اسلامی علمای بحرین تاکید مجدد آنها بر این مطلب است که اقدامات سیاسی سلطه حاکم مانع از فعالیتهای علمای اسلام نخواهد بود بلکه باعث خواهد شد در حمایت از مردم بحرین برای رسیدن به اهداف این ملت و رسیدن به دموکراسی مستحکم تر و ثابت قدم تر باقی بمانند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: بحرین ، صادق ، امام ، زیاد ، علما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار