با موافقت نمایندگان

بیمه مرکزی موظف شد نظارت بیمه شخص ثالث را بر عهده گیرد

با موافقت نمایندگان بیمه مرکزی موظف شد نظارت بیمه شخص ثالث را بر عهده گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه 93، بند ه تبصره 15 ماده واحده این لایحه را تصویب کردند.   
 
بر این اساس، شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند مبلغ دو هزار میلیارد (2.000.000.000.000) ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت‌ها تعیین و به‌ تصویب شورای‌ عالی بیمه می‌رسد و به‌ صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره(5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.
 
 همچنین شرکت‌های بیمه‌ای مکلف به اعمال پنج ‌درصد(5%) تخفیف در حق بیمه شخص ثالث مصوب 1393 می‌باشند. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است. وجوه واریزی شرکتهای بیمه‌ای موضوع این بند و همچنین وجوه واریزی موضوع بند «ب»‌ ماده (37) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران توسط شرکتهای بیمه‌ای به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌گردد.
 
از آنجایی که این بند خلاف برنامه پنجساله توسعه بود نیاز به آرا دوسوم نمایندگان داشت از این رو این بند به رای گذاشته شد و نمایندگان با 162 رای موافق، 22 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر با این بند موافقت کردند.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: جلسه ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار