در افتتاحیه ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر مطرح شد

جشنواره تجسمی در عرصه جهانی معرفی می شود

در افتتاحیه ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به ضرورت معرفی این جشنواره در عرصه جهانی اشاره شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امشب با حضور "علی مرادخانی" معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "عباس میرهاشمی" دبیرکل جشنواره، "مسعود زنده روح کرمانی" دبیر هنری، "عبدالرحیم سیاه قارزاده" دبیر اجرایی و هنرمندانی چون "کامبیز درم بخش"، "عبدالمجید حسینی راد"، "ایرج اسکندری"، "محمد سلحشور" و.... در سالن ایران موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش یافت.
 
در افتتاحیه این مراسم "علی مرادخانی" معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرهای تجسمی ظرفیت های گسترده ای دارد بنابراین باید در عرصه بین الملل و جهانی مطرح شود.
 
وی اظهار داشت: این جشنواره با استقبال گسترده هنرمندان به ویژه هنرمندان پیشکسوت مواجه شده است.
 
وی تصریح کرد: این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور استادان تجسمی کشورمان رونق بیشتری یافته است.  
 
در ادامه این مراسم "عباس میرهاشمی" دبیر کل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: جشنواره بین المللی فجر امسال در سه بخش ملی، بین المللی و مکمل برگزار شده است.
 
وی تصریح کرد: بخش ملی این جشنواره در رشته های نقاشی خوشنویسی، مجسمه سازی، نگارگری و سرامیک هنری و در بخش بین الملل در زمینه عکس، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور و هم چنین در بخش مکمل هم شامل فیلم های مستند تجسمی است.
 
وی اظهار داشت: بخش سفال و سرامیک امسال با تغییر عنوان به سرامیک هنری برگزار شده است.
 
*بزرگترین رویداد برای هنرهای تجسمی 

دبیر کل این جشنواره بین المللی گفت: امسال 9 رشته با 15 گرایش را در جشنواره شاهد هستیم.  
 
وی درباره نمایش تمامی آثار فجر در یک فضای هنری نیز گفت: امسال برنامه ریزی برای نمایش تمامی آثار ششمین جشنوراه بین المللی هنرهای تجسمی فجر در یک فضای هنری صورت گرفته است بنابراین در این دوره تمامی رشته های رقابتی در گالری های موسسه فرهنگی و هنری صبا به نمایش گذاشته می شود.  
 
میرهاشمی گفت: جشنواره بین المللی فجر بزرگترین رویداد در حوزه هنرهای تجسمی محسوب می شود.  
 
وی خاطر نشان کرد: امسال بخش هنرمندان انقلاب که با عنوان سیری در هنر معاصر ایران است با آثار ایرج اسکندری و کاظم چلیپا در موزه هنرهای معاصر تهران و نیز بخش رقابتی در موسسه فرهنگی هنری صبا برپا شده است و البته بخش جنبی نیز با عنوان بخش غیررقابتی که در برگیرنده آثار هنرمندان پیشکسوت است در فرهنگسرای نیاوران برپا می شود.  
 
گفتنی است امسال 24 استان همزمان با تهران میزبان این دوره از هنرهای تجسمی فجر هستند.  
 
لازم به ذکر است بخش رقابتی جشنواره تا 5 اسفند و بخش سیری در هنر معاصر ایران تا 28 فروردین ادامه دارد. 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.