حجت‌الاسلام و المسلمين صفايي:

انقلاب اسلامي حقيقتي‌ بود كه از عمق جان‌ مردم سرچشمه گرفت/عربستان مزدور آمریکا در منطقه

رييس دفتر عقيدتي سياسي مقام معظم رهبري با بیان اینکه یکی از دلایلی که ارتش به ملت پیوست حقارتی بود که از سوی آمریکایی‌ها به ارتش روا می‌شد، گفت: بيگانگان سلاطين را مزدور و گمارده خود میان ملت‌ها مي‌‌دانستند كه نمونه بارز ‌‌آن كشور عربستان سعودي است كه با حمايت از تروريست‌ها در سوريه دست به كشتار مردم و بمب گذاري در كشورهاي منطقه مي‌زند.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران "حجت الاسلام و المسلمين صفايي" رييس دفتر عقيدتي و سياسي دفتر مقام معظم رهبري صبح امروز در مسجد امام خميني (ره) آجا در خصوص وقایع  انقلاب و تاريخ حضور بيگانگان و سلاطين بي‌كفايت در ایران گفت: تاريخ بسيار مهم است و باعث عبر‌‌ت‌ آموزي و پيشرفت يك ملت و امت است از همين رو يك سوم قرآن كريم وقايع تاريخي است.
 
وي با اشاره به كشتار و قتل عام مردم در مسجد گوهرشاد كه به دستور رضا شاه اتفاق افتاد اظهارداشت: رضا شاه به فجيع‌ترين وضع ممكن با مردم برخورد كرد و همچنين شخصيتي بود که به راحتی در مقابل بيگانه سر تعظيم فرود آورد.  
 
حجت الاسلام و المسلمين صفايي در ادامه گفت: بعد از حكومت رضاشاه در زمان سلطنت محمدرضا شاه حضور مستشاران نظامي آمريكا و تحقير نظاميان رده بالا توسط اين مستشاران نمونه‌ بارزي از خود فروختگي و بي‌كفايتي سلطنت قبل از انقلاب بود.
 
وي اذعان كرد: يكي از عللي كه ارتش به انقلاب پيوست اين بود كه ارتش از درون خود از  حقارت‌‌هايي كه آمريكايي‌ها نسبت به آنان روا می‌داشتند ناراحت بودند و می‌خواستند از آن وضع خارج شوند.
 
وي تأكيد كرد: انقلاب اسلامي يك حقيقتي بود كه از عمق جان‌ و دل‌هاي مردم سرچشمه گرفت.

رييس دفتر عقيدتي و سياسي مقام معظم رهبري در ادامه گفت: بيگانگان سلاطين را مزدور و گمارده خود میان ملت‌ها مي‌‌دانستند كه نمونه بارز ‌‌آن كشور عربستان سعودي است كه با حمايت از تروريست‌ها در سوريه به مزدوری در منطقه تبدیل شده و دست به كشتار مردم و بمب گذاري در كشورهاي منطقه مي‌زند.
 
وي گفت: امام خمینی(ره) اين را مطرح كردند كه ارتش مسلمان ارتش حزب‌الله است و تحقير و ذلت نمي‌پذيرد.  
 
حجت الاسلام و المسلمين  صفايي تصريح كرد: زن و مرد، كوچك و بزرگ، روستايي و شهري همه مرگ بر شاه را از عمق جان گفتند، كه بعد از 35 سال از انقلاب اسلامي بيگانگان و دشمنان در خواب برگشت به آن دوران هستند كه این آرزو را به گور خواهند برد.
 
رييس دفتر عقيدتي و سياسي مقام معظم رهبري در پايان خاطر نشان كرد: قدردان نعمت انقلاب باشيم كه انقلاب به ما عزت، شرف و سربلندي داد و با تمام تحريم‌‌ها، آزارها و اذيت‌ها می‌بینیم که چه رشد و پيشرفت شگرفي داشته‌ايم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: انقلاب ، ارتش ، عزت ، سلاطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار