ایلام/

برنامه ریزی منسجم برای سفر زوار انفرادی

رییس کمیته امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در نشست ساماندهی مرز مهران گفت: سفر زائران انفرادی عتبات عالیات از مرز بین المللی مهران به عراق نیازمند برنامه ریزی منسجم و هدفمند است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدرضا محسنی با بیان این مطلب افزود: این سفرها باید متناسب با شئون اسلامی و فرهنگ دینی قابل قبول باشد و به ابعاد مختلف آن نیز از نظر شریعت اسلامی توجه شود.
رییس کمیته امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نخستین فرصت در نشستی که با مسوولان سازمان حج و زیارت، مرزبانی و وزارت امور خارجه برگزار می شود راهکاری مناسب برای تردد انفرادی زاوار اتخاذ خواهد شد و در دستور کار قرار می گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست خواستار شتاب بخشی و ایجاد بسترهای لازم در پایانه بین المللی مرز مهران برای تردد زائران انفرادی به عتبات عالیات عراق شد.
حسین کلانتری گفت: تردد زائران در مرز مهران در اربعین امسال بیش از چهار برابر سال گذشته بود که زیر ساخت های شهرستان مهران جوابگوی این حجم گسترده از زائران نیست.
وی همچنین خواستار پیگیری راه اندازی دفتر کنسولگری عراق در استان شد و افزود: دریافت روادید برای مردم استان هزینه دارد و با ایجاد کنسول گری در ایلام بخشی از مشکلات مردم در این زمینه رفع خواهد شد.
پایانه مرزی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام مهمترین کانون تردد گردشگران مذهبی مکان های مقدس ایران و عراق است.
نزدیک به شش هزار زائر ایرانی و عراقی حتی از کشورهای پاکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان روزانه از راه این پایانه بین المللی به شهر و مکان های زیارتی ایران و عراق سفر می کنند.
بیش از 230 هزار نفر در روزهای منتهی به اربعین حسینی (ره) برای شرکت در آیین های سوگواری سرور و سالار شهیدان جهان از پایانه مرزی مهران راهی عراق شدند.
 
 
 
 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.