برنامه هاي دهه فجر "دانشگاه هاي استان البرز" تشريح شد

برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در 19 بهمن ماه هم زمان با ولادت امام حسن عسگری و جلسات هم اندیشی اساتید دانشگاه با موضوع بحث و بررسی در ارتباط با توسعه آموزشی، پژوهشی دانشگاهی از جمله برنامه‌هایی اجرایی در دهه فجر است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛  و به نقل از روابط عمومی «کمیته دانشجوئی» ستاد برگزاری دهه فجر دانشگاه‌های استان البرز ، سید ابوالحسن ترابی، مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور این استان گفت: بزرگداشت روزهای تاریخی و به یاد ماندنی دهه فجر انقلاب اسلامی وظیفه هر ایرانی غیرتمند و متعهد است. 

وی با بیان اینکه دانشگاهیان اعم از استاد، دانشجو و کارمند در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: تکریم و گرامیداشت این ایام در محیط‌های دانشگاهی برنامه‌ای فرهنگی و وزین است که نسل سوم، چهارم انقلاب را با مجاهدتها، تلاشها و سختیهای اقشار مختلف این سرزمین کهن برای مبارزه با ظلم و استکبار در طول تاریخ نشان می‌دهد. 

ترابی افزود: برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در 19 بهمن ماه هم زمان با ولادت امام حسن عسگری، جلسات هم اندیشی اساتید دانشگاه با موضوع بحث و بررسی در ارتباط با توسعه آموزشی، پژوهشی دانشگاه از بدو تأسیس و چالش‌های روبرو، مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان البرز، برگزاری مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی اجرایی در دهه فجر است. 

وی برگزاری مسابقه عکاسی از راهپیمایی 22 بهمن ماه را از دیگر برنامه‌های دهه فجر در این دانشگاه نام برد و گفت:  به 35 تن از نفرات برگزیده که در این مسابقه شرکت نمودند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. 

این مسئول اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ثابت گردید اگر قومی بخواهد سرنوشت خود را تغییر دهد، باید اول در خود تغییر ایجاد کند و ملت بزرگ ایران با رهبری امام(ره) توانست این تغییر را در خود بوجود آورد. 

ترابی خاطر نشان کرد: شعار مردم در ایام پیروزی انقلاب «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» در یک کلمه کوتاه و جامع بیانگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌ی اعتقادی، سیاسی و اجتماعی است. 

وی ادامه داد: احیای مجدد اسلام و حکومت اسلامی، اعتلای کلمه الله و اسلام در جهان، غلبه مستضعفین بر مستکبران، شکسته شدن و فروپاشی نظام‌های سلطه شرق و غرب، فروپاشی کمونیسم و به چالش کشیدن نظام سرمایه‌داری غرب با پیروزی انقلاب شکل گرفت. 

ترابی در پایان به دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، عمرانی، پژوهشی، فرهنگی و علمی اشاره کرد و گفت: پیروزی در جنگ تحمیلی 8 سال دفاع مقدس، تحمل تحریم‌های ظالمانه، خودکفایی در تولیدات کشاورزی، تولید داروهای خاص، کسب رتبه جهانی در فناوری نانو، موفقیت در صنعت هسته‌ای، فضایی، نفت و پتروشیمی و بالا رفتن شاخص‌های سلامت و بهداشت از جمله دستاوردهای انقلاب است. 

انتهای پیام/

  
برچسب ها: انقلاب ، دهد فجر ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار