حرکت نو فتنه با سر قدم‌هاي کوتاه!

دشمنان و معاندان انقلاب از فتنه‌جويي خسته نشده اند و اگر فرصت بيابند در صدد تکرار آن با استفاده از موقعيت جديد خود هستند به ويژه اگر اين موقعيت با غفلت مسئولان حوزه هاي مهم و حساسي چون عرصه فرهنگ، هنر و رسانه توام باشد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هم­زمان با آغاز جشن­هاي سي و پنجمين سالگرد انقلاب اسلامي، خبري در برخي از سايت ها درج شد که بر حيرت و نگراني دلسوزان انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي افزود. مسعود باستاني از همکاران بي.بي. سي فارسي و محکومين فتنه ۸۸ که در اقاريرش در همان ايام، از سند سازي و شب نامه نويسي عليه نظام اسلامي در سايت جمهوريت متعلق به دانشگاه آزاد خبر داده بود، اين روزها در ايام مرخصي از زندان به محل کار سابق خود، روزنامه دانشگاه آزاد(فرهيختگان) بازگشته و مشغول به فعاليت است.

در ماه­ها و هفته­هاي اخير اقداماتي از اين جنس از گونه­اي فراواني برخوردار بوده و همين امر در ميان برخي محافل و تحليل­گران به گمانه­اي مبني بر احتمال وجود اراده­ و تفکري برنامه ريزي شده در پشت صحنه اين اقدامات دامن زده است که مي­توان آن را «حرکت نو فتنه با سر قدم­هاي کوتاه» ناميد. برخي از اين دست خبرها که در حوزه فرهنگي به ويژه مطبوعات و وسايل ارتباط جمعي - اعم از نوشتاري و ديجيتالي- بازتاب يافته است، عبارتند از؛

1-  نصب احسان مازندراني به عنوان سرپرست روزنامه دانشگاه آزاد که او نيز سابقه دستگيري در فتنه ۸۸ را دارد و فرد مذکور در سطور بالا با دعوت وي به اين روزنامه بازگشته و مشغول به تهيه بولتن هاي خبري - سياسي شده است.

2- خانم نسرين.و، بازداشتي فتنه ۸۸ به عنوان دبير سياسي روزنامه دولت نصب شد.

3- قرار است به زودي عمار.ک، بازداشتي فتنه ۸۸ و از گردانندگان سابق سايت هاي بدنام وابسته به يک آقازاده فتنه گر که پدر وي از استانداران زمان دولت اصلاحات بوده، به عنوان سردبير خبرگزاري دانشگاه آزاد منصوب شود.

4- برخي مسئولان وزارت علوم پس از رفع ممنوعيت تحصيل شماري از دانشجويان افراطي و ساختار شکن، تلاش هاي خود را براي احياي شاخه افراطي و غيرقانوني دفتر تحکيم وحدت موسوم به طيف علامه آغاز کرده اند. بر اساس اين گزارش با پشتيباني برخي مسئولان وزارت علوم شوراي جعلي احياي انجمن هاي اسلامي شکل گرفته است.

5- کامبيز نوروزي که در سال 88 از سوي دادگاه به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام و اخلال در نظم عمومي محکوم شده بود، به عنوان مشاور حقوقي رئيس سازمان سينمايي منصوب شد!

6- گفته مي‌شود «س-آرمنده» يکي از تهيه کنندگان ضدايراني مقيم خارج از کشور، قصد انجام تعاملاتي با سازمان سينمايي را دارد!

7- تلاش براي نمايش فيلم‌هاي توقيفي باقي مانده از سال‌هاي گذشته با محتواي خيانت، فحشا، سياه­نمايي و توهين به جامعه ايراني در سي‌و‌دومين جشنواره فيلم فجر؛ سازمان سينمايي در اقدامي عجيب و سوال برانگيز به فيلمي از خانم رخشان بني اعتماد که به شدت ضعيف بوده و بدون مجوز ساخته شده است، مجوز نمايش داد! اين فيلم که تنها با تکيه بر سياه نمايي و ابتذال محتوايي، قصد جلب توجه مخاطب را دارد، حدود دو سال از توليد آن گذشته و پيش از اين تنها براي جمع‌هاي محدود و خصوصي نمايش داده شده بود.

قطعا با تامل بيشتر مي توان به نمودهاي بيشتري از وادادگي فرهنگي و ارزشي در حوزه­اي که مطمح نظر غرب و آمريکا براي تاثيرگذاري جنگ نرم عليه هويت و مزيت هاي کليدي و ارزشي نظام مقدس اسلامي است اشاره کرد، اما قصد ما در اين سطور اين نيست و تنها مي خواهيم با واکاوي از اهداف طراحان اين قبيل اقدامات به مسئولان محترم و دلسوز مراکز و ارگان­هاي مختلف و مسئول هشداري بدهيم که مراقب باشند در زميني که دشمن چنين آگاهانه و با هوشمندي در شرايط ويژه امروز کشور طراحي کرده است به بازي گرفته نشوند.

نکته مهم اين است که مردم و مسئولان عزيز بدانند دشمنان نظام اسلامي که از شکست هاي مکررشان در حوزه هاي مختلف به ويژه آخرين هجمه سنگين آنها، يعني فتنه 88 که بسيار برايش سرمايه­گذاري کرده بودند ولي با عنايت الهي، بصيرت مردم و هوشياري رهبري موفق نشدند، عصباني هستند و با وجود اين که برخي ها يا ساده لوحانه يا غرض­ورزانه، آشکار و پنهان تلاش مي کنند به قصه پر غصه فتنه88 با شعار پر طمطراق آشتي ملي خاتمه بدهند، اما دشمنان و معاندان انقلاب از فتنه جويي خسته نشده اند و هر از گاهي با چنين عملکردهايي نشان مي دهند که نه تنها از اقدامات فتنه انگيزانه گذشته خود پشيمان نيستند بلکه اگر فرصت بيابند در صدد تکرار آن با استفاده از موقعيت جديد خود هستند به ويژه اگر اين موقعيت با غفلت مسئولان حوزه هاي مهم و حساسي چون عرصه فرهنگ، هنر و رسانه توام باشد.

نکته دوم در مورد دانشگاه آزاد است که گويي در مديريت جديد، مجددا فرصت را براي تغيير و عزيمت به رويکرد گذشته خود مغتنم شمرده و رويکردي شبيه رويکرد سابق خود پيدا کرده است. مروري بر عملکرد اين دانشگاه در ايام سياه فتنه 88 حاکي از اين واقعيت است که دانشگاه آزاد در مقطعي در تامين مالي و فضاي امنيتي براي فتنه­گران نقش داشته است. به عنوان مثال، در ايام برگزاري دادگاه عوامل کودتاي مخملي، همين فرد(مسعود باستاني) که از متهمان و دست اندرکاران سايت جمهوريت بوده و حتي فرصت محدود ايام مرخصي از زندان را نيز براي پيوستن به جرگه بولتن نويسان دانشگاه آزاد و محافل مرتبط به آن از دست نميدهد، در اعترافاتش با اشاره به سندسازي‌ها و استفاده از امكانات دولتي، از صرف هزينه هاي ميليوني مدير رسمي سايت جمهوريت متعلق به دانشگاه آزاد براي براندازي نرم خبر داده بود.(طراح تقلب در انتخابات کيست؟، سايت جهان، تاريخ انتشار، شهريور ۱۳۸۸).

لذا مسئولان همه نهادهاي فرهنگي کشور از جمله سازمان سينمايي و دانشگاه آزاد و ... بايد مراقب باشند تا از دادن فرصت و امکان به کساني که سابقه مقابله با نظام در پرونده فتنه88 را دارند اما با وقاحت تمام قائل به مجرمانه بودن تحرکات خود نيستند، به جد اجتناب نمايند تا با خشم ملت انقلابي ايران مواجه نشوند.
برچسب ها: فتنه ، قدم کوتاه ، نوفتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار