شیراز/

افتتاح نخستین نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک در فارس

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر نخستین نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک در شهرک صنعتی سپیدان فارس به بهره برداری رسید.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت : نیروگاه برق مقیاس کوچک شهرک صنعتی سپیدان با سرمایه گذاری 25 میلیارد ریال بخش خصوصی ساخته شده است .

علی صداقت پور ادامه داد: این نیروگاه ظرفیت تولید 6 مگا وات برق را دارد که در فاز نخست 3/1 برق آن به شبکه برق متصل شد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت از ساخت نیروگاههای برق مولد مقیاس کوچک در سطح شهرکها و نواحی صنعتی حمایت می کند افزود: به منظور تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخشی از واگذاری زمین به صورت رایگان خواهد بود .

صداقت پور بیان کرد: برای طرح نیروگاه مولد مقیاس کوچک سپیدان نیز حدود 600 متر زمین رایگان به سرمایه گذار طرح واگذار شده است .

وی همچنین از تضمین وزارت نیرو برای خرید برق تولیدی این نیروگاه ها خبر داد و گفت : برق این نیروگاهها می تواند بستر مناسبی را برای تامین انرژی پایدار برق در شهرکهای صنعتی فراهم کند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس ادامه داد: هم اکنون 16 طرح نیروگاه مولد مقیاس کوچک در شهرکهای صنعتی فارس در حال انجام است که طرح های نیروگاه برق مقیاس کوچک در شهرکهای صنعتی شیراز و فیروزآباد نیز در مراحل پایانی قرار دارد و در آستانه بهره برداری است.

وی کاهش تلفات انرژی در خطوط انتقال برق و حذف هزینه اجرای خطوط انتقال برق و پست های فوق توزیع را از مزایای احداث مولد های مقیاس کوچک در شهرکهای صنعتی اعلام کرد.

همچنین با حضور استاندار فارس عملیات اجرای ساخت ساختمان آتش نشانی شهرک صنعتی سپیدان نیز آغاز شد.

برای اجرای این طرح با زیربنای 250 مترمربع بیش از 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی فارس هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: افتتاح ، نخستین ، نیروگاه ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.