حقیقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمریکا در نانجیبی مشهور است / ملت ایران امتحان خود را پس داده‌اند

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما از دیرباز هم گفته‌ایم که در مذاکرات به آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد، غربی‌ها به نانجیبی و رفتار غیرشرافتمدانه مشهورند.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های وندی‌شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: ما از دیرباز هم گفته‌ایم که در مذاکرات به آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد، غربی‌ها به نانجیبی و رفتار غیرشرافتمدانه مشهورند.
 
وی در ادامه بیان کرد: ما امیدی به توافق با آمریکا نداریم و به همین دلیل کمربند داخلی خود را سفت خواهیم کرد و در این راستا به ملت غیور ایران تکیه خواهیم کرد، اگر آمریکایی‌ها حرکت مثبتی انجام دادند ما نیز هستیم در غیر این صورت ما التماس نخواهیم کرد.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بهتر است آمریکایی‌ها از برخی از اتفاقات در سطح بین‌الملل عبرت بگیرند، به عنوان مثال این مسئله را عبرت خود قرار دهند که نیامدن جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات ژنو 2 مضحکه بودن این نشست را رقم زده و موجب شکست آن شد.
 
وی ادامه داد: غرب نباید مردم ایران را از موضع تهدید نگاه کند، ملت ایران بسیار غیرتمند بوده و امتحان خود را پس داده‌اند اگر با موضع ادب و احترام وارد شوند مطمئنا پاسخ مناسب دریافت خواهند کرد اما اگر بخواهند از موضع تهدید وارد شوند مطمئنا اجازه تعدی به آن‌ها را نخواهیم داد.
 
نماینده اردبیل و سرعین تاکید کرد: ما مقتدرانه پشت سر رهبرمان با قوت قلبی که از مردم دریافت می‌کنیم ایستاده‌ایم اگر آمریکایی‌ها برپایه توافق جلو بیایند ما نیز اقدام مثبت انجام می‌دهیم اما این که بخواهند در مورد تجهیزات دفاعی و موشک‌های بالستیک ما اظهارنظر کنند مطمئن باشند که دندان‌هایشان را در دهانشان خرد می‌کنیم.   
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما با این دید نگاه می‌کنیم که اصلا توافق ژنو صورت نگرفته و تحریم‌ها نیز لغو نشده است اما باز هم دلیلی بر مشروعیت دخالت در مسئله حضور تجار کشورهای اروپایی در ایران از سوی آمریکا وجود ندارد چراکه حضور نمایندگان اقتصادی کشورها بیانگر این است که آن‌ها به بازار کشور ما نیاز دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار