باشگاه خبرنگاران از یک فاجعه گزارش می‌دهد

جولان ماده مخدر "بی تی" در بین دانش‌آموزان/ مصرف مواد جلوی چشم معلمان آموزش و پروش

پان پراگ (بی تیBT) نام محصولی که بارها بسته خالی سبز رنگش را در خیابان می‌دیدم و نمی‌دانستم چیست، ماده‌ای که ظاهرا مخدری جدید برای نابودی دانش‌آموزان؛ دانشجویان و قشر جوان است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ نام پان پراگ (بی تی) (BT) را در غول جستجوگر جهان جستجو می‌کنم اما گوگل هم این سرطان و غول بی‌شاخ و دم را به زور می‌شناسد.
 
این مخدر خطرناک، اما بسیار ارزان که در بسته‌های سبز رنگ و به قیمت کم‌تر از 500 تومان حتی در برخی در  سوپر مارکت‌ها نیز یافت می‌شود، محصول کشور هندوستان است که مخدر‌های مشابه آن نیز در پاکستان و افغانستان تولید می‌شوند و دقیقا همانند مخدر ناس، یعنی از طریق بزاقِ دهان مصرف می‌شود.
 
هرچند پیش تر برخی رسانه ها اشاره ای به این قبیل ماده مخدر داشتند؛ اما به دلیل برخی کم توجهی ها هنوز این مخدر ارزان قیمت برای عمده مردم و جوانان ناشناخته است.
 
*اجزای تشکیل دهنده پان پراگ
مواد اولیه این محصول خطرناک، تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه های معطر، ساخارین(ماده بسیار سرطان‌زا) و برای افزایش قدرت نشئه‌گی و سرخوشی ترکیبات مخدر و یا توهم‌زایی چون تریاک و حشیش و ترکیبات شیمیایی دیگری چون آرسنیک، منیزیم، سرب و حتی داروهای روان‌گردان از قبیل اکستازی گزارش شده است.
 
*کودکان، جامعه هدف بی تی
بزرگ‌ترین فاجعه این مخدر ویران‌گر که در بسته بندی های بسیار شیک و با طعم انواع میوه ها وجود دارد این است که اگر تریاک و حتی کراک و هروئین و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی، قشر بزرگ سال، جوان و یا حتی نوجوان را مورد هجمه قرار داده اند؛ این سرطان بی صدا نوک پیکان شومش را به سمت کودکان و خردسالان دانش آموز نشانه رفته است و گویا قصد دارد تمام جامعه را شخم بزند!

اگر تریاک و شیشه و کراک و هرویین و ... مواد مخدر محسوب می شوند، نتیجه آن می شود که همه آن ها را می شناسند و معتادان برای تهیه آن باید به محله های خلاف نشین بروند و ساقی را پیدا کند؛ اما برای تهیه بی تی کافیست سری به سوپر مارکت محله مان یا حداکثر دست فروشان بزنیم و تنها با 500 تومان خودمان را نابود کنیم!
 
* عوارض و خطرات بی تی(پان پراگ)، اعتیاد روانی+اعتیاد جسمانی
کارشناسان و متخصصان بر این باورند که این مخدر بی‌صدا و کم‌تر شناخته شده، علاوه بر ایجاد وابستگی و اعتیاد روحی و روانی، به سلول های مغزی، دستگاه تنفسی و قلب و عروق آسیب های جدی فراوانی می‌رساند و موجب، افت تحصيلي، گیجی و از دست دادن تعادل روحی- رفتاری و حرکتی می‌شود.
 
همچنین بروز حرکات غیر طبیعی در چشم ها، افزایش ضربان قلب، دندان قروچه، لرزش، اختلال در خواب، سرطان روده بزرگ، نارسایی کلیوی، اختلالات رفتاري همراه با پرخاشگری، افزايش فشار خون، تخریب زیبایی و بروز سرطان دهان، حنجره و لثه، از مهم ترين عوارض جسمي و رواني مصرف اين ماده خطرناک به شمار مي‌رود.  
 
*بی تی ناشناس نزد همه
فاجعه سنگین تر، ناشناس بودن این محصول، به عنوان مخدر نزد خانواده ها، معلمان، مدیران، دانش آموزان و حتی غالب مصرف کنندگان است! تعجب نکنید، در بسیاری موارد مشاهده شده که فرد خردسال مصرف کننده نمی داند این چه چیزی است که مصرف می کنند و فکر می کند پاستیل، آدامس و یا امثال این هاست!
 
نکته تاسف بار دیگر این که برابر گزارشات رسیده از سوی خبرنگاران ما، برخی کودکان دبستانی این ماده را در جلوی چشم پدر و مادر و حتی مدیر و معلم خود مصرف می کنند، بی آن که خود و یا پدر و مادر و معلم او بدانند این سرطان چیست.
 
خطرناک بودن این ماده زمانی بیش تر به چشم می‌خورد که کودک بدون اطلاع از عواقب و عوارض و خطرات این ماده، با قیمتی ارزان و نسبتا راحت آن را تهیه می کند و آن را برای خوشبو کردن دهان یا لذت بردن استفاده می کند و چون در بسته بندی هایی شیک همانند آدامس، پاستیل و ... است؛ والدین با تصور این که بسته‌ای که فرزندشان مصرف می کند  پاستیل هست و نه مواد مخدر نگرانی یا ممانعتی به خرج نمی دهند! این ماده که در حال آلوده کردن و نابود کردن جوانان، دانشجویان و به ویژه دانش آموزان است؛ بیش از دو سال است که در کشور وارد شده و روند استفاده از آن در حال گسترش است.
 
* اسامی دیگر پان یا بی تی
گزارش های ما از استان های کشور حاکی از آن است که این ماده مخدر با اسم های دیگری چون پان پراگ، پان اسنفناح، ملبان زبل، راجا، تایتانیک، نسوار، پان عربی، چاآیا و ... و در بسته بندی های زیبا، شکیل و جذاب با عکس‌هنرپيشه‌هاي هندي و پاکستانی به صورت آدامس، پاستيل و پودرهايي با طعم نعنا پرتقال، لیمو و ... تحت عنوان هایی چون خوشبو کننده دهان وارد کشور مي‌شود که قیمت ارزان  و بسته بندی متنوع آن موجب گسترش مصرف  این مخدر ناشناخته در بین دانش آموزان خردسال و نوجوان شده است.
 
البته در مواردی به صورت غیر رسمی مسئولین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بودند که ضمن برخورد با عوامل این موضوع از شیوع آن در مدارس جلوگیری کرده و خانواده ها، دانش آموزان، معلمان و مسئولین مدارس را نسبت به این ماده مخدر آگاه خواهند کرد تا با هشیار کردن دانش آموزان با این ضربه اجتماعی و فرهنگی مبارزه شود.
 
باشگاه خبرنگاران از تمامی دانش آموزان عزیز و باهوش ایرانی خواهش می کند، هوشیار تر بوده و فریب ظاهر این ماده را نخورند و سایر دوستان و یا خواهر و برادر کوچک تر خود را از عواقب این مخدر آگاه سازند.
 
به گفته یک کارشناس متخصص دارو، مصرف این مخدر برای بار اول ضمن ایجاد وابستگی روانی باعث می شود تا فرد مصرف کننده برای بار های بعدی خود دو عدد، بعد چهار تا، بعد 6 تا و گاها تا 10 عدد همزمان برای یک وعده مصرف کند تا جایی که پس از مدتی مثلا در راهنمایی یا دبیرستان این ماده دیگر جوابگوی نیاز روحی و جسمی او نمی شود و بعد می شود شیشه، کراک و ... و بعد هم مرگ!
 
علیرضا.م نوجوانی 12 ساله در حالی که مشغول خريد يک بسته BT است با اظهار بی اطلاعی از این که  بی تی یک ماده مخدر به شمار می آید می گوید: اگر اين بسته ها مشکلي داشتند و برای دانش آموزان عوارض بدی داشت، آزادانه به فروش نمي رسيد.
 
دکتر "مسلمی فرد" نایب رییس انجمن پزشکان عمومی ایران نیز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: ماده اولیه و پایه این مخدرها آمفتامین است و ترکیبات این ماده مخدر، آهک، تنباکو، کمی مواد مخدر و ساخارین است.
 
وی در ادامه یادآور شد: استعمال این مواد حالت گیجی، سبکی سر، بد رنگ شدن دندان ها، ضعف و رخوت را برای فرد ایجاد می کند و این مواد از طریق بزاق دهان جذب می شود و باعث بروز سرطان لثه، حنجره و دهان می شوند.
 
دکتر "نقش واريان" هم پیش تر گفته بود: با توجه به نحوه تهيه اين ماده که در کارگاه هاي غيربهداشتي به صورت دست ساز تهيه و توزيع مي شود، مي تواند باعث افزايش مخاط دهان و شيوع بيماري هاي عفوني چون سل و هپاتيت در جامعه شود.  
 
حال این زنگ خطری است که همت همه دستگاه ها و بسیج مردم و ادارات را برای مبارزه با این ویران گر طلب می کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۶:۴۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
عالیه استفاده کنید من استفاده میکنم حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
خدا خیر نده به افرادی ک خریدو فروش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
عزیزان من تجربه کردم تا مرز دوانگی و حمله های عصبی میروی میتو نم بگم از تمام مخدرها مخدر تره باور کنید
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا اکبری
۱۲:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
چرا ورودش ممنوع نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
ای وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
کاش جلوی این مواد مخدر رو میگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
پناه برخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
باید به شدت مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
Hamilton
۰۱:۵۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
و با تمام ناراحتی باید عرض کنم کشور ما تازه شده مثه ۲۰سال پیش ترکیه،،و تنها راهش این هست از مردم پاک و مومن و امثال بسیج(مثال)کمک بگیرند،از مردم کمک بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
باید نظارت ها در مدارس بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
خدا خودش به جوانان ما رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۲۸ تير ۱۳۹۷
خدا خودش رحم که
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۸:۴۸ ۲۵ تير ۱۳۹۷
سلام.
بی تی در واقع تشکیل شده از عواملی سرطان زا که در دراز مدت باعث سرطان های دهان و دندان و لثه میگردد.که موجب ساده بودن روش مصرف و قیمت ارزان حتی با توجه به اینکه قیمت بالایی ندارد باعث مصرف زیاد آن شده است همانند سیگار.برای جلوگیری از مصرف آن توسط جوانان تنها راهکار آگاه سازی جوانان میباشد.(اعتیاد خاصی ندارد ولی همانند سیگار وابستگی دارد)
Iran (Islamic Republic of)
مجتبب
۰۰:۵۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
محند
۰۱:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
پلیس باید جلوی فروش اون مواد رو بگیره تا اینطور نشه وب اآنها برخورد جدی کنند ومجازات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه که شاهد اینگونه اتفاقات ناگوار هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۷ دی ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۰:۳۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
با سلام دوستان میتونن کلمه بی تی رو در گوگل سرچ کنند که تصویرش وجود داره . بسته های مربعی شکل به رنگ سبز که روی بسته به انگلیسی نوشته شده BT و داخلشون ده عدد فیلتر بالشتکی شکل هستند که خیلی هم بد بو هستن . من نمیدونم به چی این میگن خوشبو کننده دهان ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
ممنون از اطلاع رسانیتون. با سلام با تشکر و سپاس از اطلاع رسانی شما اجرکم عنداله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
ممنون از اطلاع رسانیتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
من معاون مدرسه ابتدایی هستم کاش با گذاشتن چندتا عکس به من و همکارانم کمک بیشتری برای آگاهی دادن به دانش آموزان می کردید.متشکرم.
Germany
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
نقش اداره مبارزه با قاچاق کالا چیست چرا از ورودش جلوگیری نمیشود یا حداقل اداره تعزیرات چرا جلوی فروشش را درسوپرمارکت ها ومغازه ها نمی گیرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۰:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
ایا در بیتی الکل یا شراب یا چیز دیگه از این خوانواده ی الکلی هست لطفا راهنمایی کنید
United States of America
پریسا
۲۳:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام
ممنون بابت اطلاع دادنتون ، اما لطف کنین ازش عکس بزارین....
Iran (Islamic Republic of)
وسيم
۰۰:۴۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام عليكم يكي از خطر ناك ترين مواد مخدري است
Iran (Islamic Republic of)
وسيم
۰۰:۲۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
اين مواد خيلي خطرناك است بايد كشور سعي كند اين مواد ها را جمع كند تا جوانان نسل اينده به خطر نيفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۴
سلام ممنون از اطلاع رسانیتون،متاسفانه که تو کلاس ما حداقل 20 نفر از مواد استفاده میکنند(من اول دبیرستانم) هر نوعی که فکر کنید ! سیگار،ماری جوانا،علف،بنگ،قلیون و تازگیا هم بی تی میزارن توی کلاس !!!

امیدوارم به زودی ترک کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۴
سلام علیکم خسته نباشید ممنون از اطلاع تون ولی این زهر ماری خیلی وقت هست ک پخش شده ولی کسی پیگیر نیست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
راه ترک هم بفرمائید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
تورو به خدا عکسشو بزارید
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۳:۵۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
من خودم به شخصه بوی این کوفتی بهم برسه سر درد عجیبی میگیرم اینقدر که بوی تند و تیزی داره دولت بی فکر اگه مقداری سخت گیری کنه اینجوری. جوونای مردم بد بخت نمیشن ،یه بار تو جیب یکی از اشنا ها دیدم گفت قرص سگه واسه سگم میدم ولی من به روش نزدم ک میشناسم چیه نظر من اینه سگم اینو بزارت تو دهنش میندازه بیرون چه برسه ادم ،من موندم چجوری این افراد اینو تو دهنشون میزارن ،من دانشجوی صنایع شیمیایی هستم ساخارین بوش سرطان زاست چه برسه مصرفش
Iran (Islamic Republic of)
toko
۰۲:۴۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
راستی عکسش رو میخواین ببینین ,کنار کلمه web نوشته شده image عکسش هست .بسته های سبز که روش BT نوشته.
Iran (Islamic Republic of)
toko
۰۲:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
این راسته به خدا.من دیدم دسته کسی.یه بسته سبز رنگ که روش بی تی (BT)با قرمز نوشته شده.از دکه های روزنامه و سوپر مارکتها میگیرن.10 عدد توش داره.مثل چای کیسهای هست اما کوچیک تر.میزارن زیر لب بالاشون.که جذب شه.بوی بدی داره این مدلش.میگفتن بد نیس اما خودم سرچ کردم دیدم سرطان زاس.اگر نمیدونید چه جوریه بسته هاش برید از دکه ها یا سوپرها بپرسید نشونتون میدن..راستی شما که نگران بچه هاتون هستید یا همسرتون خودتون اطلاعاتتونو زیاد کنید و جلوشو بگیرید خودمون باید نخوایم.مراقب باشید همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۴
سلام حالا که متاسفانه به هر دلیلی به این صورت وحشتانک وارد شده این حرفادیگه فایده نداره باید دنبال حل مشکل بود چه جوری فرد معتاد به بی تی را ترک بدیم؟؟خواهشا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمیده ع
۱۱:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
ببخشید ماده مخدری که شکل کاغذ است و همینطوری استفاده میشه یعنی زیر لب میگذارند اون چیه؟؟؟؟
Australia
hosein
۰۲:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
همون بی تی اون دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
واقا خیلی گسترش یافته و....
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
mhmd
۱۱:۵۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
خب نزارین وارد بشه پس مسئولین چکار میکنن؟هم اجازه ورود میدین هم هشدار
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
خدا همه اون های که جوان های مردم رابه راه بد میکشند سربه نیست ونابود کنه .الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
من الان6سال هست استفاده میکنم صورتم رو داغون کرده سوپر مارکت سر کوچه ما میفروشه ای کاش جلوشون میگرفتن ولی کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
بابا همش چرته من 17سالمه الان3ساله دارم میزنم ب خدا هیچ بدی نداره دنباله تخیولن وبس!!
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۲:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام من یک فرهنگی هستم و اطلاعات خوبی هم دارم و سعی کرده ام به همکارانم این اطلاعات را بدهم امید وارم آموزش و پرورش برای همکاران من کلاس های تو جیهی در این زمینه ها بگذارند و نیروی انتظامی هم همکاری لازم را داشته باشند . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۹:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
متاسفم کاش تو کشورمون نسبت به همه چیز شفافسازی بشه و رسانه ها روی آگاهی مردم بکوشند.
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۱۳:۵۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
اولا بهتر نیست که در محل هایی که توزیع می گردد تا حدودی جلوی پخش گرفته شود. اطلاع رسانی بیشتر شود من از بروشورهای تبلیغاتی مدرسه بچه ی خواهرم برای اولین بار شناختم که برای اولیا داده بودند.
Iran (Islamic Republic of)
zaeri
۱۳:۴۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
ممنون از اطلاع رسانیتون -خیلی نگران کنندس چرا تو مدارس اطلاع رسانی نمیشه ؟
-
قدرتی
۱۰:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
باسلام خواهر عزیزمان به اسم مریم از بی خیالی مسئولین آموزش پرورش گفتند نه خواهرعزیزم مقررات وقوانین دربیشتر موارد به معلمان اجازه دخالت نمی دهد همه که با نصیحت اصلاح نمی شوند معلمان درسال های اتی به خاطر اینگونه دانش اموزان جریمه نقدی هم شده اند باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
وای به حال مسولان آموزش و پرورش با این بی خیالیشون
-
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
خوب بود تلئویزیون کار میکرد
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا جلینی کرد
۱۲:۰۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
باسلام به شما هم وطن وظیفه شناس ایرانی
اولا"این مشکل راازطریق رسانه ملی وجهانی بنام تلویزیون سراسری کنید.دوما"اگرکمکی از هرایرانی برمی آید(ازلحاظ فرهنگی،اجتماعی،مالی،نظامی)خواهشمندم به کودکانمان .هموطنانمان کمک کنیم سوما"درصورتی که این مشکل توسط هرفردداخلی ویاخارجی صورت گرفته شده باشد قابل هیچگونه ارفاقی نبوده وماازاین تاریخ به بعدآمادگی خودراجهت هرگونه همکاری اعلام میداریم
-
علیرضا
۱۹:۳۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
این های همش دسیسه های شوم غربه که برا ضربه به قشر اینده مملکت ها داره توی همه ممالک ریشه میکنه باید یه فکر اساسی کرد برا اینده سازای ایران فردا
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۴:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
چرا لا پوشونی میکنین !خوب اینو از تلویزیون پخش کنین همه که از اینترنت استفاده نمی کنن در جریان باشن حتماً باید فاجعه پیش بیاد !
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۲۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
چندتا عکس هم قرار میدادین ضمیمه بد نبود....
Iran (Islamic Republic of)
رشید
۱۱:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
اگر به جای جریمه اعدام میکردند کار به اینجاها نمیکشید اعدام اعدام اعدام
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۵۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
سلام من فکر میکنم این مواد در هندو پاکستان تولید نمیشه.اینها در اسراییل تولید و به نام بقیه کشورها به ایران فرستاده میشه.بودجه های سنگینی که در آمریکا و اسراییل برای مبارزه با ایران در نظر گرفته میشه در همینجور پروژه ها هزینه میشه.اونا میخوان کاری کنن که جوون این مملکت بشینه جلوی ماهواره و موادمخدر مصرف کنه و دیگه هیچ تعصبی برای مملکتش نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۵ تير ۱۳۹۴
سلام برادر منم با شما موافقم فقط ازتون کمک میخواستم من همسرم از زمان خدمت بی تی استفاده مینه الان سه ساله که ازدواج کردیم ومن از همون اوایل مشکوک بودم ولی الان مطمئنم . همسرم موقعیت اجتماعی خوبی داره وشغلش به گونه ای هست که حتی نمیتونم بیان کنم میخواستم ولی متاسفانه به خاطر بی تی خیلی وقتا گیج میزنه واین خیلی ناراحت کنندست.اگه در مورد ترک بی تی راهی به نظرتون میرسه حتما راهنماییم کنید
Netherlands
رویا
۰۸:۲۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
اولا بهتر نبود عکس هم می‌ذاشتید؟! دوما برید سراغ کسانیکه باید جلوی گسترش مواد مخدر رو بگیرن...مگه نمی گید اینا مواد مخدرن پس مسئولین مبارزه با مواد مخدر کجا تشریف دارن که اینا دو ساله که تو مدارس استفاده می‌شن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
تمام این مواد مخدر تو بازار مولوی بفروش میرسه پلیس باید جلوی فروش اون مواد رو بگیره تا اینطور نشه
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۰۰:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
شما خودتون هم انگار فقط شنیدین.عزیزان من مستند باشه با عکس و نظر چندتا کارشناس هم باشه همه فهم تر میشه.من این مطلب رو share نکردم چون خبر ناقصه!!!ولی ممنون که پیگیر هستید.
Iran (Islamic Republic of)
شکلات تلخ
۰۰:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
این خبر را باید به دفعات زیاد در تلویزیون پخش کنید تا همه مطلع شوند. اگر به سلامت کودکان اهمیت میدهید
مانند آگهی پخش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
برای اطلاع از این ماده مخدر و سایر مخدرها و درمان آن به سایت کنگره60 مراجعه کنید. درمـــــــان رایـــــگان و قطعی مـــــواد مخدر
http://www.c60.ir/
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۱:۱۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
سلام وخسته نباشید.لطفا عکسی هم از این ماده مخدر بگذارید تا خانواده ها آشنا بشن وبچه هاشونو از اون دور کنن یا اگر ترس بد آموزی هست بایه گزارش تلوزیونی مردم رو آگاه کنید.خدا قوتتون بده.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۰:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
با سلام با تشکر و سپاس از اطلاع رسانی شما اجرکم عنداله
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
چرا عکسی از این بسته ها را چاپ نکردید تا ببینیم اگر دست بجه ها باشه متوجه بشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
بسته بندی سبز هست روی بسته بندی هم به حروف انگلیسی حرفBTدرج شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
دوست عزیز این همه توضیح دادی حداقل اشکالش رو هم میذاشتی تا بیشتر آشنا بشویم با این مواد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
بهتر بود عکسی از ای ماده مخدر بزارید تا آدم اگه دید نخره اما بی کاری و فقر باعث میشود انسانهایه سود جو به هدف هایه خود برسند به امیده روزی که تمامه مشکلاته اجتماعی حل شود اعدام راه حله مناسبی نیست وگرنه تا حالا ریشه کن شده بود
Singapore
جواد
۱۵:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
متاسفانه مصرف این ماده توی محله ما هم در بین جوانان در حال افزایش بود و چند نفر از بچه های محل مون که زمینه اعتیاد براشون فراهم بود بعد از قلیان ، پان و سیگار به سوی مواد مخدر دیگه هم کشیده شدند. البته با آگاهی خانواده ها نسبت به این ماده ، مصرف این ماده بسیار کم شده است. اما همان طور که در خبر گفتید اطلاع رسانی در مورد این ماده کم است و با توجه به نوع بسته بندی و نمایان نبودن حالت نشئگی آن در افراد تشخیص مصرف آن توسط خانواده ها سخت است. و امیدوارم با اطلاع رسانی شما و رسانه های دیگر مصرف آن در جامعه کمتر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
چرامسئولان آموزش وپرورش اطلاع رسانی نمی کننداگراین مواد دوسال است درکشورموجودمی باشد
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۳:۱۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
چرا اخباری از ین دست همواره با اجمال گویی همراهه لطفا جهت برطرف شدن ابهامات در این خصوص اینگونه خبرها را با تصویر و توضیح بیشتر منتشر نمایید سلامت جامعه مهم ترین بحثه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
لطفا با فروشندگان مواد مخدر از هر نوع و بهر میزان با رافت و مهربانی بر خورد نکنید حکم اعدام زیباترین حکم برای این افراد است در غیر این صورت باید منتطر نابودی جامعه خود باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
چند تا عکس از بسته بندی هاش بذارید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۲۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
http://www.salampaveh.ir/wp-content/uploads/2013/10/%D8%A8%DB%8C-%D8%AA%DB%8C-300x270.jpg

اینم عکسش اطلاع رسانی کنین لطفا...
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
ممنون از اطلاع رسونیتون کاش از تلوزیون وبصورت تصویری اگاهی میدادید
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۷:۰۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
شما گزینشی برخورد می کنید چرا نظر منو نذاشتین . چون ی خورده تند بود؟
ی کم هم انتقاد پذیر باشین بد نیست. باید حتما تشکر کنیم تا نظری رو پخش کنین ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
لطفا این موارد خطر ناک و اورژانسی را به صورت بخشنامه به مدارس اطلاع دهید تا از طریق جلسات سریع به اولیا اطلاع رسانی شود وصدا و سیما هم با برنامه های آموزشی هشدارهای مربوطه را بهند در صورت کوتاهی هریک از مسئولین این مواد در دست فرزندان آنها هم پیدا خواهد شد خطر در کمین همه است لطفا بیدار شوید تا قبل از اینکه این مواد وارد کشور شود ویا قربانی بگیرد پیشگیری کنیم آگاهان کشور دلسوزان ومتعهدین و متخصصین و مسئولین بیدار باشید وبه موقع انجام وظیفه کنید شاید وحتمات فردا دیر است ممکن است همین حالا فرزند من تو او شما و..... در حال استفاده باشد ....... بیاییم انسان باشیم و به وظایف خود عمل کنیم ودنبال تفسیر کوتاهی های خود نباشیم . از یک مادر یک فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۶:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
ايا دولت نمي تواند از ورود اين مواد جلو گيري كند يا نه كساني كه مي اورند نميشود با انان برخورد كرد
Germany
مژده
۱۵:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
من معاون مدرسه ابتدایی هستم کاش با گذاشتن چندتا عکس به من و همکارانم کمک بیشتری برای آگاهی دادن به دانش آموزان می کردید.متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
صحرا
۱۵:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
چه راحت میخرن و میکشند
Iran (Islamic Republic of)
ugd
۱۴:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
باتشکراز اطلاع رسانی شما. ازصداوسیما گله دارم ،چرامطلب به این مهمی رو ، پخش نمیکنند!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۳۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
این خیلی بده!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
اين همه توضيح دادين پس كو عكس و فيلم !؟
دو حالت دارد يا همه ي اين متن كپي پيست شده يا اينكه يك داستان علمي و تخيلي هستش
از قديم گفتن شنيدن كي بود مانند ديدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
بهترنیست ازطریق رسانه های تصویری اطلاع رسانی بشه!!!!همه که اینترنت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۳:۲۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
من نمي دونم اينا كه منفي ميدن هيچ فهمي از مطلب دارن يا نه.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۲:۴۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
ممنون از اطلاع رسانیتون ولی گفتید از دو سال پیش وارد کشور شده و شایدم قبل تر! ولی چرا تا الان کسی هیچ چیزی در موردش نگفته!!!!
Iran (Islamic Republic of)
mdad
۱۲:۴۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
خدا لعنت کند باعث وبانیشو
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۲:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
شما که اینو گفتین...یه مصاحبه هم از مسئولین میگرفتین. یه چندتا عکس هم از چگونگی تولید و مصرف و....هم می ذاشتید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
چرا گستده اطلاع رسانی نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
این خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۱:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
نقش اداره مبارزه با قاچاق کالا چیست چرا از ورودش جلوگیری نمیشود یا حداقل اداره تعزیرات چرا جلوی فروشش را درسوپرمارکت ها ومغازه ها نمی گیرند؟
Iran (Islamic Republic of)
روحانی
۱۱:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
اگه بشه لطف کنین این ماده خطرناک توسط اخبار در شبکه های مختلف نشون بدین مردم آگاه بشن
Belgium
حسنعلی
۱۱:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
ممنون از اطلاع رسانیتان ، اگر قبلا" در قالب پاستیل مصرف شده باشد باید چه کار کرد
Iran (Islamic Republic of)
پدر
۱۰:۵۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
لطفا اين مسئله مهم را به آموزش و پرورش منتقل كنيد تا در مدارس هم به دانش آموزان و هم در جلسات اوليا اطلاع رساني كنند
Iran (Islamic Republic of)
سمیره
۰۶:۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
ممنون از اطلاع رسانی. بهتر نیست در رسانه ملی تلویزیون بیشتر در مورد این ماده خطرناک و برنامه ریزی شده بیشتر اطلاع رسانی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
تو رو خدا یه عکس از این زهرماری بزارین .....من خیلی نگران بچم هستم.....ترو خدا عکس یادتون نره.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۰۱:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
بوسیله صدا وسیما وکلیه رسانه ها اطلاع رسانی شود وتصاویر این مواد پخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
اگر به هرنفری که ماده مخدر از هرنوع و به هر میزان پخش می کنند حکم اعدام میزدند کاربه اینجا نمی کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
:))دلت خوشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۵۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
ممنون از اطلاع رسانیتون
Iran (Islamic Republic of)
رجا
۱۵:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
لطفاً درخصوص اینگونه اخبار تصاویری هم از اینقبیل کالاها بگذارید تا حداقل ما بتونیم مراقب باشیم بچه هامون نخرند
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
کاش چند تا عکس از این مواد بی تی میذاشتین مردم بیشتر آشنا بشن
۱۲
آخرین اخبار