چاک هيگل از سقوط اخلاق حرفه‌ای در ارتش آمريکا ابراز نگرانی کرد

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا از رسوایی‌های اخیری که نظامیان آمریکایی در آن دخیل بوده‌اند و سقوط اخلاق حرفه‌ای در نیروهای مسلح این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با خبرنگاران تا کید کرد به طور کلی چاک هیگل از این که دست کم در برخی سطوح مفهوم اخلاق حرفه ای در ارتش سقوط کرده نگران است.

نیروی دریایی آمریکا روز سه شنبه از ماجرای تازه ای خبر داد که در آن حدود سی مربی ارتش به تقلب در یک امتحان متهم هستند. 

چند روز پیش از آن نیز رسوایی مشابهی در ارتش آمریکا به بار آمد که 92 افسر مامور پرتاب موشک های هسته ای در آن مظنون شناخته شدند.

طی ماه های اخیر موارد زیادی از فساد و عدم رفتار حرفه ای و مسائل انضباطی در ارتش آمریکا گزارش شد که در برخی موارد نام ژنرال های آمریکا به عنوان مظنون آورده می شود.

سخنگوی چاک هیگل افزود:  وزیر دفاع این رسوایی ها را مشکلی فزاینده می داند اما واقعیت است که در این مقطع به خوبی نمی دانیم با چه چیزی رو در رو هستیم و این مشکل تا چه اندازه عمیق و نگران کننده است. 

وی اذعان داشت: دقیقاً‌ همین تردیدها سبب نگرانی های بیشتر است. 

سخنگوی وزیر دفاع آمریکا افزود: هیگل آگاه است که اکثر نظامیان هر روز به طور شرافتمندانه خدمت می کنند اما برای لکه دار کردن شرافت و یکپارچگی کل ارتش چند خطاکار کفایت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار