"گذشته"، جدایی نشد

پس از آن که اصغر فرهادی با فیلم گذشته نتوانست جایی در بین نامزد‌های نهایی اسکار امسال پیدا کند، دست این کارگردان از گرفتن جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی درگلدن گلوب هم کوتاه ماند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ پس از آن که اصغر فرهادی با فیلم گذشته نتوانست جایی در بین نامزد‌های نهایی اسکار امسال پیدا کند، دست این کارگردان از گرفتن جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی درگلدن گلوب هم کوتاه ماند.

البته فیلم فرهادی دراین فصل از بردن جایزه بی نصیب نماندن و آخرین جایزه را هم برنیس بژو بازیگر فرانسوی گذشته از  جشنواره‌ی پالم اسپیرینگز دریافت کرد.

بژو پیش از این جایزه در جشنواره ی کن هم توانسته بودجایزه‌ی بهترین بازیگر زن را به دست آورد. در این میان واکنش‌ها به عدم موفقیت فیلم فرهادی هم مثل زمان موفقیت جدایی نادراز سیمین کاملا صفر و صدی بود.
برخی‌ها با این استدلال که چون فیلم فرهادی این بار تصویر سیاهی ازایران نشان نداده جایزه نگرفته، دوباره برطبل سیاسی‌بودن جوایز فرهادی دریکی دوسال گذشته کوبیدند و برخی هم با این استدلال که قرار نیست تمام آثار یک کارگردان جایزه‌های جهانی را درو کند، عدم موفقیت فرهادی در جشنواره معتبر امسال را توجیه کردند.

منبع: ماهنامه 24

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار