قزوین/

اختصاص ۴۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای کشت گندم استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت کشت گندم بیش از ۴۷۵ میلیارد ریال اعتبار در این بخش به استان اختصاص یافته است.

 

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

حسن جلیلوند اظهار کرد: با توجه به اهمیت کشت گندم بیش از 475 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات سرمایه در گردش کاشت، داشت و برداشت گندم به استان اختصاص یافته است که تاکنون 64 درصد از تسهیلات مذکور جذب شده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری 164 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت گندم اختصاص یافته است و از این میزان 73 هزار و 200 هکتار را کشت های آبی و 91 هزار و 100هکتار را کشت دیم زیر کشت رفته است.

جلیلوند خاطرنشان کرد: در مجموع 26 هزار و 500 هکتار از اراضی آبی و 35 هزار و 100 هکتار از اراضی دیم استان با روش های مختلف خاک ورزی حفاظتی شامل گاو آهن مرکب، گاو آهن قلمی، دیسک و غیره کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: تاکنون در سطح استان قزوین در زمینه آبی و دیم بیش از 5 هزار و 400 تن انواع بذر گواهی شده آبی و دیم در سطح استان توزیع شده است.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به میزان 10 هزار و 500 ریال پیش بینی شده است، این امر و حمایت های دولت موجب تا کشاورزان نسبت به سال های گذشته رغبت بیشتری به کشت این محصول نشان دهند، به طوریکه نسبت به سال 91 حدود 11 درصد افزایش سطح زیر کشت گندم مشاهده می شود.

مدیرزراعت سازمان جهادکشاروزی استان قزوین افزود: پیش بینی می شود در صورت وقوع شرایط جوی مطلوب نسبت سال گذشته استان از وضعیت مطلوبی در امر تولید برخوردار شود.

جلیلوند اظهار کرد: در سال زارعی جاری 52 نفر کارشناس ناظر از میان فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در امر نظارت، مدیریت مزرارع گندم از محل اعتبارات دولتی جذب و مشغول فعالیت شده اند./

برچسب ها: اختصاص اعتبار ، کشت ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.