رکوردشکنی فیلم‌های کمپانی دیزنی در گیشه‌ی آمریکا

کمپانی دیزنی به لطف عملکرد موفقیت‌آمیز دو فیلم مرد آهنی3 و ثور: دنیای تاریک و دو انیمیشن منجمد و دانشگاه هیولاها به بالاترین میزان فروش محصولات این استودیو در گیشه‌ی شمالی دست پیدا کرده...

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ کمپانی دیزنی به لطف عملکرد موفقیت‌آمیز دو فیلم مرد آهنی3 و ثور: دنیای تاریک و دو انیمیشن منجمد و دانشگاه هیولاها به بالاترین میزان فروش محصولات این استودیو در گیشه‌ی شمالی دست پیدا کرده و کورد قبلی خود یعنی 1/5 میلیارد دلار فروش در سال 2012 را شکسته است. در زمان انتشار این گزارش در نیمه‌ی ماه دسامبر انیمیشن منجمد محصول دیزنی و ثور: دنیای تاریک محصول مارول وابسته به دیزنی همچنان در حال نمایش هستند و رقم فروش فیلم‌های دیزنی را بالاتر می‌برند. منجمد تا پایان سومین هفته‌ی نمایش در آمریکا 165 میلیون دلار فروش داشت و ثور: دنیای تاریک هم تا نیمه‌ی دسامبر یازدهمین فیلم پرفروش سال در گیشه‌ی آمریکای شمالی است و فروش داخلی آن به حدود 200 میلیون دلار می‌رسد. مرد‌ آهنی3، محصول مشترک مارول و دیزنی هم تا به امروز پرفروش‌ترین فیلم 2013 است و 1/2 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته که 409 میلیون دلار آن مربوط به گیشه‌ی آمریکای شمالی است. مرد آهنی3 تا به امروز پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما در گیشه‌ی جهانی هم شده است. دانشگاه هیولاها، محصول مشترک دیزنی و پیکسار هم کار خود در گیشه‌ی آمریکا را با فروش 82/5 میلیون دلاری شروع کرد و دومین افتتاحیه‌ی پرفروش پیکسار لقب گرفت. فیلم از زمان اکران ماه ژوئن خود 745 میلیون دلار فروش کرده که 268/5 میلیون دلار آن مربوط به گیشه‌ی آمریکای شمالی است. در ماه مارس هم فیلم آز: کبیر و قدرتمند به نمایش درآمد و حدود 495 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت که سهم گیشه‌ی آمریکای شمالی 235 میلیون دلار بود.
 
آلن هورن، رییس استودیوی والت دیزنی، درباره‌ی سال پرشکوه کمپانی می‌گوید:«ما در سال 2013 مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از فیلم‌های سینمایی به نمایش گذاشتیم و گروه‌های ما در آمریکا و در سراسر جهان تمام تلاش خود را کردند تا تماشای این فیلم‌ها را برای تماشاگران به تجربه‌ای خارق‌العاده تبدیل کنند». نمایش آخرین محصول سال 2013 کمپانی دیزنی یعنی نجات آقای بنکس هم از اواخر دسامبر شروع شده است.

منبع: مجله فیلم‌نگار/

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار