جذاب‌ترین و عجیب‌ترین شیوه‌های جراحی در جهان + تصاویر

اعمال جراحی از جمله کارهایی است که از گذشته تا به امروز انجام می‌شده ولی در طول تاریخ پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا وسیله‌ها بهتر و البته درمان آسان‌تر شود و روش‌های زیادی جایگزین روش‌های قبلی شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، این لیست شامل روش‌های جراحی است که برخی از آن‌ها منسوخ شده‌اند و دیگر در شیوه پزشکی امروزی کاربردی ندارند. در اینجا می‌توانید تصاویری از روش‌های عجیب غریب جراحی را ببینید.

۱. همیسفرکتومی
این عمل جراحی شامل حذف یا غیرفعال کردن نیمی از کل مغز است. این روش برای درمان بسیاری از اختلالات تشنجی که در آن منبع بیماری صرع است و یا برای مواردی است که با دارو نمی‌توان به تنهایی بیماری را مدیریت کرد. اولین بار این عمل جراحی بر روی انسان در سال ۱۹۲۳ انجام گرفت. همه بیمارانی که این درمان را انجام می‌دهند از فلج ناقص یا کامل بر روی طرف مقابل بدن به طرف مغز رنج می‌برند. بیشتر بیماران که تحت این روش درمان خواهند شد سلول‌های عصبی قسمتی از نیمکره خود را از دست خواهند داد.
 

 
۲. قطع ارتباط عصبی
این عمل جراحی حذف نیمه پایین بدن از بالا لگن است. این روش به عنوان آخرین چاره برای بیماران مبتلا به بیماری شدید و بالقوه کشنده مانند استئومیلیت، تومور، در اطراف لگن و صدمات شدید لگن توصیه می‌شود. این عمل جراحی فقط در تعداد کمی از موارد انجام می‌شود و این عمل جراحی اغلب در دو مرحله انجام می‌شود.
 

 
۳. Bilateral Cingulotomy
این عمل جراحی مغز در درمان درد در موارد شدید سرطان استفاده می‌شود و شامل غیرفعال کردن شکنج سینگولیت، بخش کوچکی از مغز است که در منطقه لیمبیک در مغز با لوب پیشانی متصل می‌شود و در درمان بیماران مبتلا به افسردگی شدید نیز این روز‌ها کاربرد زیادی دارد.


 
۴. آندوسکوپی قفسه سینه
افرادی که تعریق بیش از حدی دارند و بدنشان سرخ رنگ می شود با غیر فعال کردن قسمتی از اعصاب قفسه سینه مشکل بیمار را برطرف می‌کنند و پزشکان از این شیوه جراحی برای درمان بیماری‌هایی دیگر نیز استفاده می‌کنند.


 

5. Vaginectomy


 
6. Lobotomy
 Lobotomy درمان پزشکی بسیار بحث برانگیز است که در آن لوب پیشانی مغز از بین می‌رود. این برش اتصالات برای از بین بردن قشر جلوی مغز تشکیل شده است. در حالی که امروزه به ندرت انجام می‌شود. Lobotomies در گذشته برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماریهای روانی از جمله اسکیزوفرنی استفاده می‌شده است. این روش اغلب در تغییرات شخصیتی و یا حتی عقب ماندگی ذهنی انجام می‌شده است و امروزه بسیار به ندرت انجام می‌شود.
 
 
7. عملیات لیندنبرگ
عملیات لیندنبرگ یک روش جراحی ویژه است که در طی ان عمل جراحی به طور کامل با روبات‌ها و توسط پزشکان از راه دور هدایت می‌شود.
عمل جراحی بدین شیوه اولین بار در فرانسه رخ داد که پزشکان نیویورکی آن را کنترل می‌کردند و این عملیات با موفقیت در سال ۲۰۰۱ سپتامبر توسط استاد ژاک و تیم او (موسسه پژوهش سرطان دستگاه گوارش) انجام شد و این اولین بار در تاریخ پزشکی است که یک راه حل فنی ثابت کرد می توان با کاهش زمان و به تاخیر انداختن روند درمان بیماری را سریع‌تر کرد. ارتباط میان سیستم روباتیک و جراح توسط یک سرویس فیبراپتیک با سرعت بالا به لطف تلاش‌های مشترک نهادهای مختلف گروه شرکت مخابرات فرانسه ارائه شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار