بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آزمایش جدید هسته‌ای آمریکا یادآور فاجعه هیروشیما و ناکازاکی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آزمایش جدید هسته‌ای آمریکا خاطرات تلخ جنایت تاریخی این کشور در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را در حافظه تاریخی مردم جهان زنده کرد.

علاءالدین بروجردی با اشاره به آزمایش جدید هسته‌ای آمریکا به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این آزمایش خاطرات تلخ جنایت تاریخی آمریکا در ژاپن و کشتار صد‌ها هزار نفر بی‌گناه را در حافظه تاریخی مردم جهان زنده کرد.  
 
وی افزود: آمریکا که باید براساس عهدنامه NPT به سوی کاهش تسلیحات هسته‌ای گام بردارد، متاسفانه با ‌آزمایش‌های جدید هسته‌ای نگرانی‌های جامعه بشری را فزونی می‌بخشد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: چنین کشوری با داشتن هزاران بمب هسته‌ای که می‌تواند حداقل چندین بار کره زمین را نابود کند، با فضاسازی روانی و سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان متعهد‌ترین کشور در مخالفت با سلاح هسته‌ای فضاسازی می‌کند و با بهره گیری از شبکه عظیم رسانه‌ای در جهان و سوء استفاده از قدرت خود به عنوان عضو دائم شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه صادر کرده و تحریم اعمال می‌کند.  
 
نماینده بروجرد در پایان گفت: آزمایش جدید هسته‌ای اتمی آمریکا را محکوم می‌کنیم.  
 
اضافه می‌شود، اداره امنیت ملی آمریکا آزمایش جدید هسته‌ای این کشور را موفقیت آمیز خواند این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش مذکور روز سه شنبه در آزمایشگاه «لس آلاموس» و «ساندیا» صورت گرفته است.  
 
همچنین، سامانه شلیکی این بمب به نام B۶۱ برای افزایش دقت آن آزمایش شده است، این بمب اتمی را می‌توان با جنگنده‌های F۳۱ یا تورنادو شلیک کرد.  
 
کار‌شناسان هشدار داده‌اند؛ به روز کردن این تسلیحات در واقع تولید تسلیحات جدید است و این کار عملا نقض معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی موسوم به NPT است.  
 
این در حالیست که ۱۹۰ کشور جهان از جمله آمریکا پیمان NPT را امضاء کرده‌اند که هدف از آن جلوگیری از تولید و گسترش تسلیحات اتمی در جهان است.  
 
ایالات متحده آمریکا به عنوان کشور استفاده کننده از بمب اتمی، نه تنها به سمت محدودیت تسلیحات اتمی خود حرکت نمی‌کند بلکه از حرکت صلح آمیز هسته‌ای سایر کشور‌ها جلوگیری می‌کند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، کمیسیون ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار