در صحن علنی مطرح شد

لاهوتی: رئیس کمیسیون تلفیق خیانت در امانت کرده است / مصباحی مقدم: اول تحقیق کنید بعد اتهام بزنید بی‌انصاف!

عضو کمیسیون تلفیق گفت: رئیس کمیسیون تلفیق خیانت در امانت کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهرداد بائوج لاهوتی در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز مجلس گفت: حجت‌الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق درباره تبصره 9 که مربوط به اختصاص صددرصد منابع افزایش یک درصد ارزش افزوده به بهداشت، درمان نامه‌ای را به هیئت رئیسه ارائه داده است.
 
وی افزود: در این نامه کلمه "پیشگیری" را در این بند اضافه کرده تا این تبصره ابهام داشته باشد و این در حالی است که چنین اقدامی خیانت در امانت است.  
 
سپس حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون اصل 90 در تذکر 79 خود در پاسخ به لاهوتی گفت: انتظار نداشتم که آقای لاهوتی مرا به خیانت در امانت متهم کند هر کسی که چنین ادعایی را مطرح کرده دروغ است.
 
وی تصریح کرد: اول تحقیق کنید بعد اتهام بزنید بی‌انصاف!
 
هم چنین جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون تلفیق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن تایید اضافه شدن کلمه پیشگیری به تبصره 9 گفت: این اقدام کمیسیون تلفیق غیرقانونی است.
 
گفتنی است این بحث‌ها بر روی بند الحاقی تبصره 9 لایحه بودجه است و این بند الحاقی می‌گوید: یک درصد علاوه بر افزایش قانونی مالیات بر ارزش افزوده به این مالیات اضافه شود و این یک درصد در بخش سلامت هزینه گردد.
 
پیش از این در مصوبه کمیسیون تلفیق این منبع که به سه هزار میلیارد می‌رسید قرار بود به وزارت بهداشت اختصاص یابد ولی با تصویب نمایندگان کل منابع حاصل از آن در اختیار سازمان بیمه سلامت ایرانیان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار