ملاله یوسف‌زی نامزد دریافت جایزه جهانی کودکان

وبسایت بنیادی که جایزه نوبل کودکان را اعطا می‌کند در مطلبی نوشته است، ملاله یوسف زی به خاطر تلاش و مبارزه جسورانه و خطرناک خود برای حق تحصیل و آموزش دختران نامزد دریافت جایزه جهانی کودکان شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اکونومیک تایمز، بر اساس این گزارش این بنیاد در ادامه افزود، ملاله یوسف زی زمانی که تنها 11 سال داشت سخن گفتن در خصوص حقوق دختران را آغاز کرد و این زمانی بود که طالبان پاکستان دختران را از رفتن به مدرسه منع می‌کردند. 

ملاله با این قانون طالبان مخالفت کرد و به رفتن به مدرسه ادامه داد. زندگی وی با تهدید روبرو بود. سرانجام زمانی که ملاله 15 ساله بود در مسیر مدرسه مورد اصابت گلوله طالبان قرار گرفت ولی از این حمله جان سالم به در برد. طالبان فکر می‌کرد با کشتن ملاله وی را ساکت خواهد کرد. ولی در عوض با این اقدام موجب تقویت ندای ملاله در سراسر جهان شد و اکنون صدای او در سراسر جهان قابل شنیده شدن است. دو نامزد دیگر دریافت این جایزه "جان وود" یکی از مدیران سابق شرکت مایکروسافت و "ایندیرا راناماگار" از فعالان حقوق کودک در نپال هستند. 

جان وود به خاطر 15 سال تلاش برای حق آموزش کودکان شایسته دریافت این جایزه معرفی شده است. راناماگار نیز به دلیل 20 سال تلاش برای به چالش کشیدن مساله کودکان زندانی در نپال مستحق دریافت این جایزه شناخته شده است. بنیاد جایزه جهانی کودکان در سال 2000 میلادی تاسیس شد و از سوی 606 نهاد فعال در زمینه آموزش حمایت می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار