اردوی جنوب جایگزین تورنمنت امارات؛

زوار: تکواندوکاران بدون کارت گال اجازه مسابقه دادن ندارند

سرمربی تیم ملی تکواندوی نوجوانان می گوید: بطبق قوانین جهانی از سال جدید میلادی تکواندوکاران بدون کارت گال نمی توانند در رقابت های بین المللی رنکینگ دار شرکت کنند.

محمدرضا زوار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: در شرایط جوی نامناسب تهران طی چند روز گذشته اسیر هوای سرد و برفی تهران بودیم و نتوانستیم از محل اردوی تیم ملی در آکادمی ملی المپیک خارج شویم.

وی در مورد لغو برنامه های خارجی و تدارکاتی تیم ملی گفت: به نظر می رسد تورنمنت امارات هم مثل تورنمنت های بلژیک و مصر لغو شده باشد اما هنوز منتظر اعلام نهایی فدراسیون هستیم و به طور کامل اعزام به این مسابقات لغو نشده است. اعتراضی نداریم چون فدراسیون همه تلاشش برای اعزام تیم ملی کرده اما کمبود بودجه و کارت بین المللی "گال" برای تکواندوکاران دردسرساز شده است.

زوار افزود: فدراسیون جهانی تکواندو با الگوبرداری از فدراسیون ایران و تاسیس بانک اطلاعاتی به کنترل و درآمدزایی بر اقدامات زیرمجموعه خود نظارت دارد تا آمار و ارقام تکواندوکاران را به ثبت برساند. کارت بین المللی "کوکی وان" و گواهینامه مربوط به فدراسیون جهانی برای شرکت تکواندوکاران در تورنمنت های دارای رنکینگ از سال 2014 مورد نیاز است. این قانون در تورنمنت جام فجر ایران هم رعایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه فدراسیون تکواندو برای ثبت نام تکواندوکاران نوجوان در فدراسیون جهانی تکواندو اقدام کرده، تصریح کرد: برخی تکواندوکاران به زحمت با پرداخت مبلغ 50 هزار تومان در مسابقات آزاد کشوری شرکت می کنند و نمی توانیم آنها را مجبوریم کنیم تا 70 دلار هم برای کارت کوکی وان پرداخت کنند. البته برای تهیه همین کارت های بین الملل از یک ماه پیش اقدام کردیم اما ظاهرا در ثبت نام برای مسابقات امارات دیر شده است.

وی ادامه داد: بیش از 50 درصد تیم تاکنون سوار هواپیما نشده اند و شاید اگر تیم ملی می توانست در این تورنمنت های تدارکاتی پیش از مسابقات جهانی و انتخابی المپیک شرکت کند از لحاظ روانی در شرایط بهتری قرار گیرد.

سرمربی تیم ملی تکواندوی نوجوانان گفت: در صورت لغو قطی تورنمنت امارات تکواندوکاران برای ادامه تمرینات راهی اردوی جنوب کشور می شوند البته اگر شرایط مهیا باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار