نامه سرگشاده دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به دکتر روحانی

شرایط مذاکرات را درک می‌کنیم، اما دستاوردهایمان را ارزان نمی‌فروشیم/ از شما دلگیریم

در نامه سرگشاده دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به رئیس جمهور عنوان شد: هر چند دانشگاهیان لزوم مذاکره و تعامل با غرب را در شرایط کنونی درک می‌کنند، اما راضی به ارزان فروشی دستاوردهایش هم نیستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، پیرو درخواست آقای رئیس جمهور از نخبگان و دانشگاهیان مبنی بر موضع گیری روشن پیرامون مذاکرات هسته‌ای خصوصا  توافنامه ژنو، سعید اصغریان دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نظرات و دیگاه‌های این اتحادیه را در قالب نامه‌ای سرگشاده خطاب به وی اعلام کرد.

متن نامه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكيلُ »( ءال عمران173)

جناب آقای رئیس جمهور دکتر روحانی

سلام علیکم ضمن تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین عرض  خسته نباشید و خدا قوت به خاطر تلاش ها و زحمات حضرتعالی و همکارانتان در دولت تدبیر و امید.
پیرو درخواستتان از دانشگاهیان مبنی بر موضع گیری روشن پیرامون مذاکرات هسته‌ای خصوصا  توافنامه ژنو ، مواردی را خدمتتان را به شرح اعلام می‌دارم.

آقای دکتر روحانی از ابتدایی که حضرتعالی سکان قوه مجریه کشور را به عهده گرفته‌اید حل مساله هسته‌ای مهمترین دغدغه دولت شما بود، چرا که ظاهرا جنابعالی  بهبود وضعیت اقتصادی کشور و مردم را از طریق حل مسئله هسته‌ای می‌دانید. در این مسیر تلاش‌هایی نیز صورت گرفت و شاهد دستاوردهایی هم بودیم و خواهیم بود ان‌شاالله، که از این جمله می‌توان به رفع تحریم پتروشیمی و رفع تحریم‌های پتروشیمی، مبادلات فلزات گران‌بها، صنعت خودرو سازی، صنعت هوایی، خرید غذا و دارو اشاره کرد.

از دولت انتظار می‌رود تا با تدبیر بیشتر از فرصت پیش آمده حداکثر بهره برداری را در حوزه‌های اقتصادی اقتصادی و تقویت بخش‌های تولیدی انجام دهد و تلاش کند ماحصل این زحمات تاثیر خود را زندگی مردم بگذارد چرا که هنوز به طور چشمگیری شاهد تغییر مثبتی در وضعیت معیشتی مردم نیستیم.

متاسفانه اساسی ترین تحریم ها یعنی  تحریم مبادله بانکی و فروش نفت همچنان باقی است و امید است که در توافق نهایی این تحریم‌های نیز برداشته شود. البته توافقنامه ژنو دستاورد دیگری نیز داشته است آن هم اینکه مجددا حسن نیت و صداقتمان در مساله هسته‌ای،  برای سایر کشورها اثبات می‌شود، همچنین چهره واقعی غرب و دولتمردان آمریکا روز به روز برای مردم و برخی سیاست مداران خوش بین  روشن‌تر  می‌شود و گستاخی طرف غربی که ما را به خاطر حق مسلم ما و پیشرفتمان تحریم می‌کند و بعد می‌خواهد سر آن معامله کند ! بعد هم ژست آزادی خواهی می‌گیرد.

جناب آقای رئیس جمهور هر چند که باز شدن انتقال پول برای دانشجویان خارج کشور جای تشکر دارد اما مشکل دانشگاهیان انتقال پول برای دانشجویان خارج کشور نیست که به خاطر رفع این تحریم توافقنامه ژنو را مطلوب بداند یا نداند. در واقع مشکل قشر دانشگاهی و دلسوز این مملکت این است که برای پیشرفت علمی کشور و پیشرفت هسته‌ای ساعت‌ها تلاش می‌کند و خون دل می‌خورد، شهید تقدیم می‌کند و تمام قد وظیفه خود  را انجام می‌دهند اما تعلیق فعالیت‌ها همانند سالهای نه چندان دور و توافقاتی مثل ژنو، ثمره تلاش‌هایشان را به قیمتی ارزان می‌دهد، دلشان را به درد می‌آورد و آن‌ها را سرخورده می‌کند، هر چند که دانشگاهیان لزوم مذاکره و تعامل با غرب را در شرایط کنونی درک می‌کند اما راضی به ارزان فروشی دستاورد‌هایش هم نیست.

جناب آقای دکتر روحانی دانشگاهیان این مرز و بوم همواره از حل مشکلات به روش دیپلماتیک استقبال کرده اما تجربه ثابت کرده طرف مقابل اراده‌ای برای حل مشکلات و تعامل با جمهوری اسلامی ندارد و اساسا خود اوست که مشکلات را ایجاد و به آن دامن می‌زند. چند سال قبل حضرتعالی مذاکرات پیرامون مسائل هسته‌ای را هدایت می‌کردید خودتان بفرمایید آیا توانستید اعتماد غرب را جلب کنید ؟! آیا راضی شدند تنها 3 عدد سانتریفیوژ بچرخد؟ امروز چند سانتریفیوژ کار نمی‌کند؟! در توافقنامه ژنو تعهدات جمهوری اسلامی به صورت عملیاتی است که موجب توقف پیشرفت و تا حدی عقب گرد فعالیت‌های هسته ایست اما تعهدات طرف غربی دارای ابهام و قابل بحث و بررسی و مبتنی به مذاکرات بعدی است و از این پس گذر زمان به ضرر ماست چرا که آنها همین الان هم به جلوی پیشرفت ما را گرفته اند و تحریم‌های اساسی را هم که نگه داشته‌اند پس ما در قبال امتیازاتی که داده‌ایم چه دستاورد ویژه‌ای در این توافقنامه بدست آورده‌ایم ! باید بدانیم برد -برد با ( برد برد برد )-برد فرق می‌کند، اگر شما توافقنامه ژنو را برد برد می‌دانید و با وجود دادن امتیازات سنگین در توافق ژنو در دور بعدی مذاکرات چه چیزی را می خواهید بدهید تا طرف مقابل احساس برد کند؟! چرا باید راه شکست خورده گذشته را دوباره رفت به امید آنکه شاید طرف مقابل این بار راضی شود؟ با وجود توجه و اشتیاقی که شما و دولتمردان‌تان از مذاکرات هسته ای و  توافقنامه ژنو دارید که از آن به عنوان دستاورد بزرگ یاد می کنید طرف غربی احساس کرده تنها راه و برنامه دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی همین راه مذاکره است و دولت برای حل مشکلات اقتصادی و پیشرفت کشور در حوزه های مختلف برنامه‌ای ندارد ، از شما تقاضا داریم برنامه خود برای حل مشکلات اقتصادی از طریق تکیه بر توامندی‌های درونی به صورت رسمی اعلام نمایید تا به طرف غربی نشان دهید که اشتیاق و نیازی به مذاکره نداریم و آنها هستند که برای جبران اشتباهتشان در منطقه از حمله به عراق و افغانستان و گرفته تا تحریم‌های به قول خودشان فلج کنند که دستاوردی جز بی آبرویی برای آنها  نداشته نیازمند است تا با ایران مذاکره کند و با ژست احمقانه‌ای اعلام کند که با تحریم توانسته جلوی پیشرفت فعالیته‌های  هسته‌ای ایران را بگیرید، همچنین با ارائه این برنامه بتوانید گامی در جهت  تاکید مقام معظم  رهبری مدظله العالی مبنی بر ساخت درونی نظام جامعه عمل بپوشانیم.

هر چند که این توافقنامه به صورت مقطعی گشایشی در حوزه اقتصادی ایجاد می‌کند اما راه حل اساسی همان تکیه و اعتماد به توانمندی‌های دانشمندان ، متخصصین و دانشگاهیان داخلی است.

آقای رئیس جمهور از شما انتظار داریم بیشتر از اینکه به فکر درک آقای اوباما باشید ، به فکر حقوقی باشید که از روی عناد و دشمنی از ملت ما پایمال می کنند.

آقای رئیس جمهور به خاطر برخی رفتارهای حضرتعالی به شدت آزرده خاطر شدیم ،شما باید بدانید جوانان این مرز و بوم که همواره جلوی دشمن متجاوز ایستادگی کرده نمی پذیرد که  رئیس جمهور کشورش با شعار خزانه خالیست شب قبل از مذاکرات، فشار را بر تیم مذاکره کننده زیاد  و پشت وی را خالی کند تا شاید توافقنامه سریعتر انجام شود نیت خوانی نمی‌کنیم اما به خاطر چنین اقدامی به شدت از شما دلگیریم.

آقای دکتر، قشر دانشگاهی همواره اثبات کرده است هرگاه که مسئولین به وی اعتماد کرده اند روی پای خود ایستاده و موفق عمل کرده است . دانشگاهیان بیشتر از آنکه راه حل مشکلات را از طریق مذاکره بدانند به توانایی های خود اتکا دارند ، اعتماد سازی غرب جز با نابودی کامل فعالیهای هسته ای و دست برداشتن از آرمانهای اسلام و انقلاب امکان پذیر نیست چرا که مشکل آنها با اصل انقلاب ماست . امروز هم از جنابعالی تقاضا داریم امید تان و نگاهتان را به سمت دانشگاهیان و ظرفیت های داخلی برگردانید تا ببینید چگونه دانشمندان ، اساتید ، دانشجویان و مردم غیور و فهیم ایران در سایه ی رهبری پشت دولت خواهند ایستاد و مجدانه تر در مسیر پیشرفت و تعالی کشور تلاش خواهند کرد.

رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی این سانتریفیوژ هایی که می چرخید حاصل بی‌خوابی ها و خون دل خوردن‌های دانشمندان و جوانان این مرز و بوم و صد البته تحمل سختی‌ها و فشار های اقتصادی توسط مردم بوده است . شما و همکارانتان مدافعان حقوق ملت ایران هستید خدایی نا کرده نکند که صفوف دشمنان لحظه ای ترس به دلتان راه دهد .ما از شما انتظار داریم که به محض اینکه عدم صداقت آمریکایی هارا احساس کردید و دیدید که از تعهداتشان عدول می کنند بدون وقفه و با قاطعیت وضعیت را به حالت قبل برگردانید و هرگز نگذارید حق ملت ایران را عده ای زورگو پایمال کنند.

ریاست محترم جمهوری بنده ذکر این نکته را بر خود لازم میدانم که اگرواقعا حضرتعالی از دانشگاهیان انتظار دارید نظرات خود را بیان کنند از فضای امنیتی جلسات خود با دانشجویان و دانشگاهیان بکاهید و تریبونی در اختیارشان قراردهید تا بتوانند نظرات خود را به صورت آزاد و مستقیما خدمتتان بیان کنند و یا به درخواست های پی در پی تشکل های دانشجویی و دانشگاهیان پاسخ گفته تا با چشمان خود ببینید که دغدغه ی اصلی جوانان دانشجو جز پیشرفت و تعالی این نظام اسلامی نیست و برای آن از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و با شنیدن صحبت های جوانان این نظام دریابید که با اعتماد به آن ها می توان ناشدنی ها را شدنی کرد.
در آخر با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما و تمامی مسئولین محترم این نظام اسلامی اعلام می کنم که جامعه اسلامی دانشجویان همیشه و در همه ی لحظات آماده ی یاری دولت در جهت پیشبرد کشور به سمت اهداف عالی نظام و نیل به تمدن نوین اسلامی می باشد.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته
سعید اصغریان
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار