رئیس اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی:

اشیاء تاریخی موجود در اماکن مذهبی برای جلوگیری از سرقت به موزه انتقال داده شود

"محمدرضا کارگر" گفت: متاسفانه بسیاری از آثار تاریخی که در اماکن مذهبی وجود دارد مورد سرقت قرار می‌گیرد، برای جلوگیری از آن باید این آثار به موزه منتقل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث باشگاه خبرنگاران حاضر در محل "محمدرضا کارگر" مدیر کل اداره موزه‌های سازمان میراث فرهنگی در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری‌های مشترک میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که صبح امروز برگزار شد، گفت: مهمترین موضوعی که می‌تواند به این تفاهم‌نامه جنبه عملی دهد قطعا حمایتی بوده که نسبت به این تفاهم نامه خواهیم داشت اگر اساس این تفاهم‌نامه را مورد بررسی قرار دهیم می‌بینیم که به دنبال منافع سازمانی در این رابطه نبودیم.   
 
وی افزود: آنچه مربوط به اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی می‌شود در رابطه با آثار تاریخی است که در محوطه‌های اماکن مذهبی وجود دارد که متاسفانه بسیاری از این آثار تاریخی است که باید از احکام ثانویه استفاده کنیم تا بتوانیم آثاری که شاخص بوده از اماکن مذهبی خارج و با راه‌اندازی موزه آنها را به نمایش بگذاریم.
 
جلیل گلشن رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود: سازمان میراث فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که بار امانتی که از گذشتگان بر دوش آنها نهاده شده وظایف آنها را برای حفظ این امانت سنگین می‌کند.   
 
وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با حفظ بناها و اماکن مذهبی تاریخ تشیع را حفظ کرده است.  

گلشن اظهار داشت: بیش از 20 مقبره پیامبر در ایران داریم که می‌توانیم از نظر توسعه گردشگری مذهبی سرمایه‌گذاری کنیم تا گردشگران داخلی و خارجی بسیاری بتوانند از این اماکن بازدید کنند.  


انتهای پیام/  اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار