ریل کلیر ورلد:

آمریکا در حال شکست خوردن در جنگ اراده‌ها با ایران است / اسد شکست نخواهد خورد

"ریل کلیر ورلد" نوشت: "جیمز آر کلاپر" مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز سه‌شنبه هفته گذشته به کنگره هشدار داد پیشرفت فنی ایران در جهت ساخت تسلیحات هسته‌ای با قابلیت حمل با موشک بدین معناست که این کشور برای انجام این کار فقط نیازمند اراده سیاسی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی "ریل کلیر ورلد" در گزارشی به قلم "کریستوفر گریفین" نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا عصر همان روز به کنگره هشدار داد هر گونه قانونی را که تحریم‌های تازه‌ای بر ضد ایران اعمال کند، وتو خواهد کرد. به رغم اینکه اوباما وعده داد اگر دیپلماسی شکست بخورد، نخستین فردی خواهد بود که خواهان تحریم‌های بیشتر خواهد شد و آماده است از همه گزینه‌ها استفاده کند، آمریکا به سرعت در حال از دست دادن موقعیت خود در نبرد اراده‌ها با ایران است.

این پایگاه در ادامه می‌نویسد: گزارش تازه‌ای ادعا می‌کند حتی اگر ایران در چارچوب توافقی نهایی، به‌طور برگشت‌ناپذیری 80 درصد از 19 هزار سانتریفوژ نصب شده خود را برچیند، فقط شش ماه با ساخت بمب فاصله خواهد داشت. حسن روحانی رئیس جمهور ایران به نوبه خود حتی این شرایط سهل‌گیرانه را رد و اعلام کرده است این کشور تحت هیچ شرایطی، هیچ یک از سانتریفوژهای خود را برنخواهد چید.

بر اساس این مقاله،‌ ایران بدون توجه به موضع آمریکا دال بر اینکه "درهای تهران به روی تجارت باز نیست"، در دو هفته نخست سال 2014 میزبان تعداد بیشتری از هیئت‌های تجاری در مقایسه با کل پارسال بود و اقتصادش در حال بروز دادن نشانه‌های چشمگیری از بهبود است. در حالی که هم مذاکره‌کنندگان ایرانی هم مذاکره‌کنندگان اروپایی، تمدید دوره موقت متصور شده در طرح اقدام مشترک را پیشنهاد کرده‌اند، مقامات در تهران مطمئن هستند که می‌توانند روی دست‌کم یک سال برای تضعیف تحریم‌ها، حساب کنند.

به نوشته "ریل کلیر ورلد"، ایران در حال بهره بردن از حیثیت فزاینده خودش است. مقامات ایران برای دور بعدی گفتگوها آماده می‌شوند.

این پایگاه دادمه می‌دهد در حالیکه ایران در سوریه پیروز است، اوباما در سال 2013 در خصوص حملات شیمیایی سوریه، یک افتضاح به بار آورد. هم اکنون مشخص است که اسد شکست نخواهد خورد. به رغم اینکه حتی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا براساس گزارش‌ها اذعان کرده که سیاست این کشور در مورد سوریه شکست خورده ولی دولت اوباما هیچ واکنش هدفمندی به راهبرد اسد نشان نداده است.

در ماه دسامبر سال 2013، سناتور منندز و سناتور مارک کرک، طرح موسوم به «قانون ایران عاری از سلاح هسته ای 2013» را ارائه کردند که در صورتیکه تهران یا مفاد توافق هسته‌ای موقت را نقض کند یا با حسن نیت برای دستیابی به توافقی جامع مذاکره نکند، تحریم‌های شدید جدیدی اعمال خواهد شد. به رغم تهدید وتوی اوباما، سرسختی ایران احتمالا باعث خواهد شد این طرح یا طرح‌های مشابهی امسال مجددا در دستور کار کنگره آمریکا قرار گیرد. کنگره همچنین باید شرایط حداقلی قابل قبول برای یک توافقنامه جامع را مشخص کند. 

"ریل کلیر ورلد" در ادامه  نوشت: در گزارش‌های سه‌ماهه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران در سال جاری، فعالیت هسته‌ای این کشور بین زمان توافق بر سر طرح اقدام مشترک در ماه نوامبر سال 2013 و اجرای این توافق در بیستم ماه ژانویه تشریح خواهد شد. این در حالیست که در نهایت، ما باید کاهش بودجه دفاعی را که به قابلیت‌های نظامی آمریکا لطمه می‌زند، متوقف کنیم. آمریکا باید مسیر طولانی را برای جبران موقعیت از دست داده خود در مناقشه با ایران طی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
فراموش کرده اند که با مردمان دلیری از ایران زمین روبرو هستند
چو ایران نباشد تن من مباد
Iran (Islamic Republic of)
رضا دانش
۱۶:۵۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
امریکا هیچ غلطی نمتواند بکند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
همه با هم و به یک صدا
مرگ بر امریکا ، مرگ بر امریکا
آخرین اخبار