لحن مرکل پس انتقاد وی به سخنان نولاند ملایم‌تر شد

مرکل ، پس از افشای سخنان ویکتوریا نولاند دستیار وزیر خارجه آمریکا که انتقاد وی را به دنبال داشت ، در اظهاراتی لحن خود در قبال این کشور را ملایم‌تر کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "پانوراما-الشرق الأوسط"،  پس از انتشار مکالمه تلفنی ویکتوریا نولاند دستیار جان کری که در آن به اتحادیه اروپا ناسزا گفته بود و باعث واکنش‌های شدید از جمله انتقاد مرکل شده بود ، صدراعظم آلمان در سخنانی که نشان از تغییر لحن و کاهش تندی لحن او دارد اعلام کرد : کشورش نمی‌تواند که شریکی بهتر از آمریکا را برای خود متصور شود .

مرکل در نشستی مطبوعاتی که در "ارفورت" در شرق آلمان روزگذشته برگزار گردیده بود گفت : اتحادیه اروپا و به‌ تبع آن آلمان نمی‌توانند که شریکی را بهتر از آمریکا در مورد مسأله اوکراین برای خود تصور کنند.

پیشتر مرکل در مورد سخنان منسوب به نولاند در مورد اتحادیه اروپا گفته بود : این سخنانی غیرقابل قبول است.

شایان ذکر است که: در این مکالمه ویکتوریا نولاند می‌گوید که باید از ظرفیت سازمان ملل و بان‌کی‌مون در مورد بحران اوکراین استفاده کرد و ناسزای عامیانه و حقارت‌آمیزی را برای اتحادیه اروپا به کار می‌برد که احتمالا نشان می‌دهد، آمریکا از عملکرد اتحادیه اروپا در اوکراین رضایت ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار