آغاز برخورد ویژه با متکدیان و دست‌فروشان از اسفندماه

قائم مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از طرح ویژه برخورد با متکدیان و دست فروشان از اسفندماه خبر داد.

حمیدرضا بتو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح این خبر گفت: این طرح به طور ویژه از اسفندماه با همکاری نیروی انتظامی، استانداری تهران و دستگاه قضا آغاز خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه آنچه امروزه در سطح شهر دیده می‌شود تلفیق تکدی‌گری و دست‌فروشی است افزود: حضور افراد به ظاهر دست‌فروش در باطن متکدی در چهارراه‌ها،‌ معابر شهری، مترو، اتوبوس و نظایر آن امروزه به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و تجربیات و اقدامات صورت پذیرفته در این حوزه نمایانگر آن است که برخورد سلبی در این حوزه پاسخگو نبوده و نیازمند رویکرد اجتماعی و فرهنگی و آگاه‌سازی شهروندان از طریق رسانه‌ها و آموزش و پرورش است.
 
قائم مقام سازمان رفاه شهرداری تهران از آگاه‌سازی مردم به عنوان مهم‌ترین رویکرد جهت برخورد با تکدی‌گری و دست‌فروشی جهت رفع سد معبر و زدودن منظر شهر از این پدیده نام برد و افزود: عدم کمک شهروندان به این افراد سبب خالی نمودن چهره شهر از این معضل خواهد شد ضمن اینکه مردم باید آگاه شوند که با خرید از طریق دست‌فروشان ضمن دریافت اجناس بی‌کیفیت اصناف را نیز متضرر خواهند کرد.
 
بتو ادامه داد: آگاه‌سازی شهروندان در خصوص نمایاندن واقعیات موجود این معضل؛ و ساماندهی و هدایت افراد متکدی توسط گروه‌های خاص سبب جهت‌دهی کمک‌های مردمی به نیازمندان واقعی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شهرداری تهران همه روزه در حال برخورد و جمع‌آوری متکدیان و دست‌فروشان است افزود: آمار افراد جمع‌آوری شده در سطح شهر رقم بالایی بوده و از اسفندماه تعداد گشت‌ها جهت جمع‌آوری این افراد با همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها افزایش خواهد یافت.
 
قائم مقام سازمان رفاه شهرداری تهران با بیان نگاه واقع‌بینانه و جامع به این موضوع آن را معلول برخی مسائل دانست و اظهار داشت: رفع این امر نیازمند برخورد با علت‌ها بوده ضمن اینکه پاره‌ای موارد مشکلات اقتصادی افراد مهم‌ترین امر در ایجاد این پدیده است.
 
بتو تصریح کرد: برخی از افراد که در ردیف نیازمندان واقعی هستند از سوی ستاد زنان سرپرست خانوار مناطق سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های شهرداری و نیز انجمن‌ها، خیریه‌ها، گروه‌های مردم‌نهاد (NCOO)، ساماندهی می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد:  هرچند همواره شاهد اقداماتی از سوی شهرداری و سازمان‌های دیگر در جهت رفع این موضوع بوده‌ایم اما با تشکیل کمیته‌ای متشکل از معاونت خدمات شهری، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، یگان نیروی انتظامی، شهرداری، ‌سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از اسفندماه به طور ویژه شاهد جمع‌آوری افراد متکدی و دست‌فروش و برخورد با این معضل خواهید بود./ذ
 
انتهای پیام/    

برچسب ها: شهرداری ، تکدی ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار